Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@04:09:00 GMT

ایلراه منار در اندیکا مرمت شد

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۰۵۵۱

ایلراه منار در اندیکا مرمت شد

رسول مدملیل روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد : این ایلراه یکی از قدیمی ترین ایلراه‌های استان خوزستان است که تا دهه ۸۰ جاده اصلی اندیکا – شهرکرد از آن عبور می کرد .

وی افزود : اعتبار این پروژه از محل اعتبارات سیل اداره کل امور عشایر خوزستان تامین و در ۲ فاز اجرایی شد .

رییس اداره امور عشایر اندیکا ادامه داد : برای مرمت و بهسازی این ایلراه بیش از ۶ میلیارد ریال هزینه شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت : سنگ فرش نقاط آسیب پذیر ، احداث کانال هدایت آب ، تعریض و جمع آوری ریزش های کوه از جمله اقدامات انجام شده در راستای مرمت و بهسازی این ایلراه است .

رییس اداره امور عشایر شهرستان اندیکا ادامه داد : این پروژه در سه ماه نخست سال جاری انجام شده و قرار است در ادامه نیز با تخصیص اعتبار لازم ، بخش های باقی مانده آن مرمت شود .

وی گفت : یک دهانه چشمه برای تامین آب شرب دام عشایر و یک دهانه پل نیز بر بستر رودخانه های فصلی مسیر این ایلراه نیز در حال احداث است .

رییس اداره امور عشایر شهرستان اندیکا افزود : این مسیر علاوه بر تسهیل در تردد عشایر ، به عنوان یک راه دسترسی برای ارتباط برخی روستاهای بخش چلو با مرکز شهرستان و یک راه استراتژیک  نیز استفاده می شود  .

به گزارش ایرنا شهرستان اندیکا با بیش از ۲۶هزار نفر جمعیت عشایری بیشترین جمعیت عشایری خوزستان را به خود اختصاص داده است.
براساس آخرین سرشماری، این خانوارهای عشایری دارای ۱۷۰هزار راس دام سبک و سه هزار و ۸۰۰راس دام سنگین هستند.
اندیکا در فاصله حدود ۱۸۰ کیلومتری شمال شرقی اهواز قرار دارد و سال ۸۶ به شهرستان مستقل تبدیل شد.

برچسب‌ها جامعه عشایری اندیکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جامعه عشایری اندیکا جامعه عشایری اندیکا امور عشایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۰۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینیه تکیه تاریخی مسجد یری پایین شهر زنجان مرمت می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، سید سعید صفوی در جلسه هماهنگی بیشتر و اولویت‌بندی مرمت بنای حسینیه تکیه مسجد یری پایین متناسب با اعتبار بنا و با حضور اعضای هیئت امنای مسجد یری پایین، معاون میراث‌فرهنگی، مسئول دفتر فنی و کارشناسان در اتاق جلسه اداره‌کل تشکیل شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی استان زنجان افزود: مرمت تکیه یکی از ضرورت‌های و اولویت‌ها در حوزه میراث فرهنگی محسوب می‌شود. عملیات سامان‌دهی و مرمت در قالب پروژه مشارکتی با همکاری هیأت امنای تکیه مسجد یری پایین و نظارت کارشناسان مرمت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تا چند روز دیگر آغاز خواهد شد.

صفوی ادامه داد: آواربرداری سقف، بام سازی، تعویض تیرهای چوبی پوسیده، دوخت و دوز ترک‌های عمیق و نیمه عمیق، برچیدن‌اندود نمای ورودی اصلی و اجرای ارسی در بنا انجام خواهد شد. سال گذشته بخش مهمی از شبستان مسجد یری پایین با مشارکت اداره کل و اعضای هیئت امنای مسجد مرمت شد که هم اکنون نمازگزاران مراسم خود را در این مسجد آغاز کرده اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی استان زنجان گفت: این تکیه در اختیار هیأت امناست و هرگونه دخل و تصرف و مرمت و تعمیر در آثار ثبت‌شده استان با نظارت و هماهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صورت خواهد گرفت.

صفوی افزود: اعتباری برای مرمت این بنای تاریخی تخصیص یافته شده که برای مرمت تکیه و پایگاه انجام شده است و هیئت امنا هم به جذب‌مشارکت مردمی و تهیه مصالح اقدام خواهند کرد تا روند مرمت تسریع یابد.

مسجد یری پایین در قسمت جنوبی زنجان و در یکی از مراکز محله قدیمی این شهر واقع شده که شامل مسجد، آب انبار، تکیه و ساباط است و در فهرست آثار تاریخی زنجان به ثبت رسیده است.

کد خبر 6080129

دیگر خبرها

  • هزینه۱۳ میلیارد ریالی مرمت آثار تاریخی تربت‌حیدریه
  • نقش چادر‌های عشایری در کاهش تصادفات جاده‌ای
  • بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایر دارای سه فرزند و بیشتر
  • ثبت نام رایگان بیمه روستایی ویژه مادران دارای سه فرزند
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • بیمه رایگان برای مادران روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند در کرمانشاه
  • حسینیه تکیه تاریخی مسجد یری پایین شهر زنجان مرمت می‌شود
  • بیمه رایگان مادران روستایی و عشایری در هرمزگان
  • ۵ طرح محوری خراسان رضوی در سال ۱۴۰۳ برای مناطق عشایری
  • بیش از ۹ هزار کیلومتر ایل راه در خراسان جنوبی مرمت شد