Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-25@06:26:27 GMT

بیش از ۱۳ میلیون مبتلا به کووید-۱۹ در جهان

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۰۷۱۳

بیش از ۱۳ میلیون مبتلا به کووید-۱۹ در جهان

تین نیوز

شمار مبتلایان و قربانیان کووید ۱۹ در جهان همچنان رو به افزایش است و براساس آخرین آمار، تعداد مبتلایان به این بیماری هم‌اکنون به ۱۳ میلیون و ۳۹ هزار و ۸۵۳ نفر رسیده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تازه‌ترین آمارها حاکی از آن است که شمار قربانیان کروناویروس جدید در جهان به ۵۷۱ هزار و ۶۵۹ نفر رسیده و تاکنون ابتلای ۱۳ میلیون و ۳۹ هزار و ۸۵۳ نفر به این بیماری نیز تأیید شده است.

همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها تاکنون هفت میلیون و ۵۸۷ هزار و ۷۱۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹بهبود یافته‌اند.

از میان چهار میلیون و ۸۸۰ هزار و ۴۷۸ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان ، ۹۹ درصد موارد یعنی چهار میلیون و ۸۲۱ هزار و ۸۱۸ نفر وضعیت خفیف داشته‌اند و تنها ۵۸ هزار و ۶۶۰ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.

همچنین از هشت میلیون و ۱۵۹ هزار و ۳۷۵ پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا هفت میلیون و ۵۸۷ هزار و ۷۱۶ نفر معادل ۹۳ درصد از موارد بهبود یافته و ۵۷۱ هزار و ۶۵۹ نفر معادل هفت درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا همچنان درصدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است.

از سوی دیگر برزیل و هند به لحاظ تعداد مبتلایان به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفتند و برزیل و انگلیس نیز پس از آمریکا بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده‌اند.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا لحظه انتشار این خبر به ترتیب به شرح زیر است:

۱. آمریکا سه میلیون و ۴۱۳ هزار و ۹۹۵ مبتلا، ۱۳۷ هزار و ۷۸۲ قربانی

۲.  برزیل یک میلیون و ۸۶۶ هزار و ۱۷۶ مبتلا، ۷۲ هزار و ۱۵۱ قربانی

۳. هند ۸۷۹ هزار و ۴۶۶ مبتلا، ۲۳ هزار و ۱۸۷ قربانی

۴.  روسیه ۷۲۷ هزار و ۱۶۲ مبتلا، ۱۱ هزار و ۳۳۵ قربانی

۵. پرو ۳۲۶ هزار و ۳۲۶ مبتلا، ۱۱ هزار و ۸۷۰ قربانی

۶. شیلی ۳۱۵ هزار و ۴۱ مبتلا، ۶۹۷۹ قربانی

۷.اسپانیا ۳۰۰ هزار و ۹۸۸ مبتلا، ۲۸ هزار و ۴۰۳ قربانی

۸. مکزیک ۲۹۹ هزار و ۷۵۰ مبتلا، ۳۵ هزار و ۶ قربانی

۹. انگلیس ۲۸۹ هزار و ۶۰۳ مبتلا، ۴۴ هزار و ۸۱۹ قربانی

۱۰. آفریقای جنوبی۲۷۶ هزار و ۲۴۲ مبتلا، ۴۰۷۹ قربانی

پس از آن کشورهای ایران با ۲۵۷ هزار و ۳۰۳ مبتلا، پاکستان با ۲۵۱ هزار و ۶۲۵ مبتلا، ایتالیا با ۲۴۳ هزار و ۶۱ مبتلا، عربستان سعودی با ۲۳۲ هزار و ۲۵۹ مبتلا، ترکیه با ۲۱۲ هزار و ۹۹۳ مبتلا، آلمان با ۱۹۹ هزار و ۹۵۰ مبتلا، بنگلادش با ۱۸۳ هزار و ۷۹۵ مبتلا، فرانسه با ۱۷۰ هزار و ۷۵۲ هزار مبتلا، کلمبیا با ۱۵۰ هزار و ۴۴۵ مبتلا، کانادا با ۱۰۷ هزار و ۵۹۰ مبتلا، قطر با ۱۰۳ هزار و ۵۹۸ مبتلا و آرژانتین با ۱۰۰ هزار و ۱۶۶ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.

سپس چین با ۸۳ هزار و ۶۰۲ مبتلا، مصر با ۸۲ هزار و ۷۰ مبتلا، عراق با ۷۷ هزار و ۵۰۶ مبتلا، اندونزی با ۷۵ هزار و ۶۹۹ مبتلا، سوئد با ۷۴ هزار و ۸۹۸ مبتلا، اکوادور با ۶۷ هزار و ۸۷۰ مبتلا، بلاروس با ۶۴ هزار و ۹۳۲ مبتلا، بلژیک با ۶۲ هزار و ۷۰۷ مبتلا، قزاقستان با ۵۸ هزار و ۲۵۳ مبتلا، فیلیپین با ۵۶ هزار و ۲۵۹ مبتلا، عمان با ۵۶ هزار و ۱۵ مبتلا، کویت با ۵۴ هزار و ۸۹۴ مبتلا، امارات متحده عربی با ۵۴ هزار و ۸۵۴ مبتلا، اوکراین با ۵۳ هزار و ۵۲۱ و هلند با ۵۱ هزار و ۲۲ مبتلا بیش از ۵۰ هزار مورد ابتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.

همچنین کشورهای پرتغال، سنگاپور، بولیوی، پاناما، جمهوری دومینیکن، لهستان، افغانستان، سوئیس، سرزمین‌های اشغالی، بحرین، رومانی، نیجریه، ارمنستان، ایرلند، هندوراس، گواتمالا، آذربایجان، غنا و ژاپن بیش از ۲۰ هزار مبتلا را تاکنون گزارش کرده‌اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: آمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۰۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی

به گزارش خبرآنلاین، نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که یک آزمایش انجام شده توسط ابزار هوش مصنوعی روی یک قطره خون خشک شده می‌تواند سه نوع سرطان مرگبار را تشخیص دهد.

همشهری آنلاین در گزارشی نوشت: محققان چینی دریافتند این ابزار می‌تواند سرطان روده، معده و پانکراس را در عرض چند دقیقه شناسایی کند.

به نوشته روزنامه سان، این مطالعه که در نشریه «نیچر ساستینبیلیتی» (Nature Sustainability) منتشر شده ، به بررسی این موضوع می‌پردازد که چگونه یک آزمایش جدید می‌تواند با استفاده از عملکردهای خون خشک شده سه بیماری مرگبار را غربالگری کند. در این آزمایش از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل نشانگرهای زیستی در خون استفاده می‌شود.

محققان شرکت کننده در این مطالعه تخمین می زنند که اگر این آزمایش‌ها در کشورهای کمتر توسعه یافته انجام شود، نسبت موارد سرطان روده تشخیص داده نشده می تواند از ۸۴ به ۲۹ درصد کاهش یابد.

این محققان اعلام کردند این آزمایش با استفاده از توانایی هوش مصنوعی همچنین می‌تواند به کاهش موارد تشخیص داده نشده سرطان در کشورهای کمتر توسعه یافته در سراسر جهان تا ۵۵ درصد کمک کند. رومین وانگ، نویسنده اصلی این تحقیق، از دانشگاه شانگهای جیائو تونگ، گفت: بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان نرخ بالایی از عدم تشخیص بیماری سرطان را تجربه می‌کنند. این نیاز به ابزارهای تشخیصی را نشان می‌دهد که دقت و مقرون به صرفه بودن را افزایش دهد. رویکرد ما امکان تشخیص سرطان های متعدد را در عرض چند دقیقه با هزینه مقرون به صرفه می‌دهد.

اگر سرطان زودتر تشخیص داده شود، نرخ بقای بیماران بسیار بیشتر خواهد بود، به همین دلیل محققان دائما به دنبال بهبود روش‌های آزمایش این بیماری هستند. اکثر آزمایش‌های خون فعلی برای این بیماری‌ها از خون مایع برای شناسایی نشانگرهای سرطان استفاده می‌کنند که به اندازه کافی برای تشخیص هر یک از سرطان‌های روده، معده و پانکراس به صورت جداگانه قدرتمند نیستند. دکتر چائویوان کوانگ، از کالج پزشکی آلبرت انیشتین، که در این تحقیق شرکت نداشت، گفت: استفاده از خون خشک شده می‌تواند بازی را تغییردهد.

او گفت که خون خشک شده را می توان با هزینه بسیار کمتر و با تجهیزات بسیار ساده‌تر جمع‌آوری، ذخیره و حمل کرد. دکتر کوانگ به لایو ساینس گفت: این می‌تواند به در دسترس بودن آزمایش‌های تشخیص زودهنگام سرطان در سراسر جهان کمک کند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899356

دیگر خبرها

  • تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی
  • شناسایی ۶۱۲ مبتلا به سرخک در ۱۴۰۲/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • خانم مبتلا به «سندرم لی» برای نخستین بار در کشور جراحی شد
  • هر ۸۴۰ تولد؛ یک نوزاد مبتلا به شکاف لب / بهترین زمان جراحی برای بیماران
  • همه چیز درباره انگ اجتماعی
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در سیستان و بلوچستان/ فوت ۱ مبتلا
  • سیل در جنوب چین قربانی گرفت؛ بیش از ۱۱۰ هزار نفر آواره شدند
  • افراد مبتلا به آب‌سیاه نقاشی‌های معروف را چه شکلی می‌بینند؟ (+عکس)
  • جزییات تازه از اسم بیماری که ترانه علیدوستی به آن مبتلا شده است
  • کم‌خطر اما پردردسر!