Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، برنامه هم‌اندیشی دو روزه «پایان شب سخن‌سرایی» به‌مناسبت چهلمین سالگرد درگذشت جلال‌الدین همایی طی روزهای شنبه و یکشنبه ۲۸ و ۲۹ تیر در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

در این‌برنامه، پژوهشگران و صاحب‌نظران با سخنرانی و یا در قالب نوشتار، به زندگی و آثار همایی به‌عنوان مصحح و محقق بزرگ ادبیات فارسی می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همایی در ۲۸ تیرماه ۱۳۵۹ درگذشت و پیکر او در تکیه لسان‌الارض در تخت فولاد اصفهان به خاک سپرده شد. پس از ۴۰ سال از درگذشت او، آثارش در این‌هم‌اندیشی دو روزه بازخوانی و تحلیل می‌شود. همایی عاشق فرهنگ، تاریخ، تمدن، هنر، ادبیات و علوم ایرانی بود و خوارداشت اینها را بر نمی‌تافت.

آثار همایی از نظر تعدد و تنوع، قابل توجه و از نظر دقت و نکته‌یابی، ممتاز است. معمولاً بر متن‌هایی که تصحیح کرده، مقدمه‌های محققانه و مفصل نوشته و جوانب گوناگون تاریخی و ادبی و زبانی و محتوایی آنها را بررسی کرده است. نکته‌یابی‌ها و ریزبینی‌های او در تمام آثارش شایان توجه است.

گفتارها و نوشتارهای موردنظر در برنامه «پایان شب سخن‌سرایی» شامل فایل‌های صوتی و تصویری و یادداشت‌هایی از علی‌اشرف صادقی، ضیا موحد، مهدی نوریان، نصرالله پورجوادی، اصغر دادبه، علیرضا ذکاوتی‌قراگزلو، عبدالله نصری، مهدی محبتی، غلامرضا خاکی، یونس کرامتی، حسین مسجدی، احمدرضا بهرام‌پور عمران، سلمان ساکت، همراه فایل صوتی دو سخنرانی از همایی درباره «تاریخ اصفهان» و «مولوی چه می‌گوید» و فایل صوتی سخنرانی مرحوم منوچهر قدسی درباره همایی درسال ۱۳۶۳ در بزرگداشت همایی در اصفهان با عنوان «چنین کردند یاران زندگانی» منتشر می‌شود.

در این دو روز فیلم‌هایی کوتاه از خانه و آرامگاه زنده‌یاد همایی همراه با یادداشت‌ها و مقالاتی از وی و درباره‌اش نیز منتشر می‌شود.

سخنرانی‌های این‌دو روز به‌صورت زنده از فضای مجازی و حساب کاربری اینستاگرام مرکز فرهنگی شهر کتاب پخش می‌شوند.

کد خبر 4972710 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: مرکز فرهنگی شهر کتاب ادبیات فارسی زبان فارسی بازار نشر ویروس کرونا گردشگری ترجمه ادبیات کودک و نوجوان کتاب و کتابخوانی ادبیات جهان تازه های نشر رایزنی فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی کتاب مرکز فرهنگی شهر کتاب کتاب تجدید چاپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۰۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های متنوع دهه کرامت در استان بوشهر برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام یوسف جمالی ظهر دوشنبه در نشست ستاد برگزاری دهه کرامت استان با مدیرکل صدا و سیمای مرکز بوشهر با اشاره به برنامه‌های فرهنگی و تبیینی در این دهه اظهار داشت: برنامه‌های مختلفی از جمله جشن‌های زیر سایه خورشید در دهه کرامت در سراسر استان بوشهر برگزار می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر بیان کرد: در این دهه باید تلاش کنیم سبک زندگی رضوی را برای مردم و اقشار مختلف تببین و تشریح کنیم و زندگی خود را به نور رضوی منور کنیم.

حجت الاسلام جابر آزور دبیر ستاد و مهران خورده بین مقدم جانشین ستاد دهه کرامت استان بوشهر نیز توضیحاتی درباره برنامه‌های این دهه تشریح کردند.

کد خبر 6085598

دیگر خبرها

  • ویژه برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • تشریح جزئیات جشنواره‌های رضوی/ نمایشگاه آثار خوشنویسی جهان اسلام برگزار می‌شود
  • برگزاری ۱۲ ویژه برنامه به‌مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۲
  • تاکتیک ماشاریپوف برای فرار؛ چرا او پاسپورتش را به استقلال تحویل نداد؟
  • ماشاریپوف از ایران فرار کرد!
  • گریه نماینده مالت در سازمان ملل برای مردم فلسطین
  • ماشاربپوف بدون هماهنگی با نکونام از ایران رفت!
  • برنامه‌های متنوع دهه کرامت در استان بوشهر برگزار می‌شود
  • آغاز هفته فرهنگی اصفهان با شعار «اصفهان؛ شهر زنده، شهر زندگی»
  • آغاز هفته‌ فرهنگی اصفهان با شعار شهر زنده، شهر زندگی