Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، نادر ثناگو مطلق با اشاره به افزایش مسیرهای پروازی این مجموعه، گفت: با افزوده شدن مسیرهای جدید پروازی در حوزه سرمایه‌گذاری نیز اتفاقات خوبی رخ داده، به گونه ای که در سال ۹۸ به اندازه کل سال‌های فعالیت فرودگاه پیام سرمایه گذار جذب شده است.

وی با اشاره به ظرفیت و ویژگی‌های منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام  در استان البرز بیان کرد: ظرفیت‌های منطقه موجب شده تا شاهد تمایل هر چه بیشتر سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای حضور در منطقه ویژه باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ثناگو مطلق  بازفعال سازی واحدهای تولیدی را از برنامه‌های پیش روی منطقه اعلام و افزود: در این راستا، در حال برنامه ریزی برای فعال سازی مجدد ۱۲ شرکت در منطقه ویژه اقتصادی پیام هستیم.

وی ادامه داد: فاز چهارم به عنوان بزرگ ترین فاز منطقه ویژه اقتصادی پیام با ۱۶۵ هکتار مساحت در هفت پهنه در حال آماده سازی است که 3 پهنه آماده واگذاری به شرکت‌هاست.

ثناگو مطلق ایجاد تسهیلات لازم برای حضور شرکت و برندهای مطرح در فاز چهارم منطقه ویژه اقتصادی پیام را از برنامه های مهم در دست اقدام دانست و ظهار کرد:  راه‌اندازی نخستین شهرک فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور، استقرار دیتا سنترهای بزرگ ترین اپراتور کشور، راه اندازی نمایشگاه دائمی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات از برنامه های پیش بینی شده این فاز است.

کد خبر 530429 برچسب‌ها استان البرز هواپیما - فرودگاه ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان البرز هواپیما فرودگاه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۱۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰۰۰ همت برای تحقق نرخ رشد ۸ درصدی در اقتصاد کشور نیاز است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ۴ هزار همت برای تحقق نرخ رشد ۸ درصدی در اقتصاد کشور برای سال ۱۴۰۳ نیاز داریم که به همکاری همه در این حوزه نیاز است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی صبح امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمان که با حضور استاندار کرمان در سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان برگزار شد، با بیان اینکه امیدواریم در سال جدید توسعه اقتصادی کشور و استان کرمان را داشته باشیم، اظهار داشت: هفته گذشته جلسه‌ای با سازمان مدیریت برنامه‌ریزی کشور، وزارت اقتصاد و دارایی و وزارت صمت در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی داشتیم که برنامه‌های کلان اقتصادی کشور در راستای شعار سال 1403 و تحقق فرمان مقام معظم رهبری بررسی و پیگیری شود.

وی با بیان اینکه اعتقاد داریم که شعار سال در حقیقت فرمان مقام معظم رهبری است و همه باید تلاش کنیم که به نتیجه برسد، گفت: سازمان مدیریت برنامه‌ریزی کشور یک برنامه جامع در این ارتباط ارائه کرده که حدود 6 وزارتخانه در تحقق شعار سال نقش اصلی دارند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه سال گذشته نرخ رشد اقتصادی در بخش کشاورزی منفی 2.3 درصد، در بخش صنعت 7.8 درصد و در بخش خدمات 6.1 بوده است، افزود: برنامه ما برای امسال کشور نرخ رشد 8 درصدی است که برای تحقق آن نیاز به همکاری همه داریم.

وی با بیان اینکه بخشی از تحقق نرخ رشد 8 درصدی در بهره‌وری، در اقتصاد کشور است که هم در برنامه هفتم توسعه آمده و هم در برنامه ششم توسعه است، ادامه داد: پیشنهاد ما این است که نرخ رشد کشاورزی از منفی به 2 درصد در سال 1403 برسد و در هدف‌گذاری نرخ رشد صنعت 11 درصد و بخش خدمات حدود 8 درصد دیده شده است.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم جهش تولید مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی با رویکرد مشارکت مردم اتفاق بیفتد، نیاز به منابع داریم، گفت: برش استانی منابع باید با رویکرد نرخ رشد 4 درصدی استان از تولید ناخالص داخلی کشور تهیه و در جلسه آینده شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمان ارائه شود.

وی با بیان اینکه ما به 4 هزار همت منابع برای تحقق نرخ رشد 8 درصدی در کشور برای سال 1403 نیاز داریم، افزود: به تفکیک حدود 220 همت در بخش کشاورزی، 1600 همت در بخش صنعت و معدن و 2180 همت در بخش خدمات نیاز است که خدمات شامل همه می‌شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امسال تلاش می‌کنیم که تامین مالی استان از محل حقوق دولتی معادن افزایش پیدا کند و همه ابزارهای مالی را به‌عنوان بودجه عمومی کشور باید به کار گرفت، بیان کرد: سال گذشته استان کرمان رتبه اول سرمایه‌گذاری خارجی در سطح کشور را کسب کرد و امسال نیز باید تداوم داشته باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سرمایه‌گذاری حدود 150 هزار میلیارد تومان پروژه در مرکز استان از سال قبل انجام شده که هر کدام پیشرفت فیزیکی دارند و باید موانع تکمیل آنها برداشته شود، گفت: جای تأسف دارد که با کارشکنی عده‌ای در اجرای این پروژه‌ها روبه‌رو هستیم.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه وزارتخانه‌های اصلی در بحث تحقق فرمان رهبری در تحقق شعار سال وظیفه سنگینی به عهده دارند، افزود: فکر می‌کنم هفته آینده مصوبه هیئت وزیران در مورد تکالیف دستگاه‌ها و استان‌ها براساس تحقق شعار سال و جهش تولید را داشته باشیم و این مصوبه رسماً ابلاغ شود.

وی با بیان اینکه وزارت نفت و وزارت نیرو در تحقق شعار سال نقش مهمی دارند و باید زیرساخت‌ها توسعه پیدا کند، ادامه داد: وزارت صمت و وزارت راه و شهرسازی نیز در تحقق این موضوع اهمیت زیادی دارند و بر اساس آماری که داریم واگذاری 400 هزار قطعه زمین در دستور کار دولت در سال جاری است که باید نسبت استانی آن مدنظر باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه بخش مهم فرمان رهبری مشارکت مردم است که باید در این زمینه در استان کرمان تلاش کنیم که ظرفیت تعاونی‌ها را پای کار بیاوریم، بیان کرد: پیشنهاد داریم وضعیت سرمایه‌گذاری تعاونی‌های استان کرمان تعیین تکلیف و از این ظرفیت استفاده شود.

وی با بیان اینکه یک ظرفیت در این حوزه سهام عدالت است، گفت: در حال پیگیری هستیم که اختیارات مجموعه تعاونی سهام عدالت استان‌ها به استان‌ها داده شود، البته نه اینکه این اختیارات به دولت در استان‌ها داده شود و با این مخالف هستیم اما مدیریت استان نظارت و پیگیری داشته باشد.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار اهمیت دارد و باید مشارکت آنها را پای کار بیاوریم و از همه ظرفیت‌ها در این زمینه استفاده کنیم، افزود: برش استانی برنامه هفتم توسعه باید آماده شود و دستگاه‌های اداری استان کرمان برای برش استانی برنامه داشته باشند.

وی با بیان اینکه برش استانی بودجه سال 1403 نیز مهم است و همه دستگاه‌های اجرایی استان باید برش استانی داشته باشند، ادامه داد: امسال اولین سالی است که بودجه دو مرحله‌ای شده است و دستگاه‌ها باید نسبت به توزیع بودجه آگاهی کامل داشته باشند.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • ۴۰۰۰ همت برای تحقق نرخ رشد ۸ درصدی در اقتصاد کشور نیاز است
  • ایجاد چهار هزار و ۲۳۵ فرصت شغلی ویژه نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • الگوی سنتی کسب و کار در دنیا منسوخ شده/ برای ایجاد جهش در تولید روشهای نوین استفاده شود
  • توسعه درآمدها و خنثی سازی تحریم های فروش نفت و گاز با پیگیری دیپلماسی فعال انرژی محقق شد
  • دستور استاندار البرز برای مقابله جدی با زمین‌خواری
  • تضمین رشد اقتصاد در سایه سرمایه‌گذاری شرکت‌های جوان دانش‌ محور
  • عزم جدی مسئولان واصناف کیش برای ایجاد تابستانی پر رونق در جزیره کیش
  • پیام ویژه تهران برای واشنگتن چه بود؟ | خط قرمز جدیدی که ایران ترسیم کرد
  • فعالیت‌های انبارداری منطقه ویژه اقتصادی بوشهر افزایش خواهد یافت
  • بیش از ۲۰۰۰ خانه محیط زیست کیفی‌سازی می‌شوند