Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- با نزدیک شدن به کنکور داوطلبان باید یادگیری مباحث جدید را کنار بگذارند و تمام تلاش خود را برای تثبیت دانسته‌های قبلی خود به کار بگیرند. تاریخ انتشار: 10:51 - 23 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۷۰۸۶

خبرگزاری میزان - باشگاه خبرنگاران نوشت: در بین داوطلبان کنکور کسانی هستند که به دلایل مختلف امیدی به نتیجه گرفتن در کنکور امسال نداشته و از کنکور سال بعد صحبت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر خیال می‌کنید سال بعد شرایط فرق می‌کند، سخت در اشتباه هستید. اگر از این فرصت باقی مانده استفاده کردید به سال بعد هم امیدوار باشید وگرنه سال بعد هم نتیجه مطلوبی نمی‌گیرید.

گروه اول: سرزنش کنندگان!

گروه اول فکر می‌کنند درس‌ها را خوب مطالعه نکرده‌اند و از هر فرصتی برای سرزنش خودشان استفاده می‌کنند، بهتر است بدانید که با حرف زدن و سرزنش و یا هر چیز دیگه‌ای اتفاق خوبی برای شما نخواهد افتاد. برخلاف تفکر شما هیچ شخصی حق را به شما نمی‌دهد و فقط از نداشتن اراده شما صحبت خواهند کرد. بهتر است بدانید که قرار نیست معجزه رخ دهد و شما با رتبه دو رقمی روپوش سفید پزشکی تهران را به تن کنید یا اینکه در دانشگاه شریف مهندسی بخوانید.

مطمئنا نمی‌توانید کلیه مباحث دروس را چه عمومی و چه اختصاصی مطالعه کنید. بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید تلاش بی وقفه تا زمان کنکور است. تلاش کنید تا آن مطالبی که مطالعه کرده اید (هر قدر هم که کم باشد) را تثبیت کنید. به طور مثال ممکن است داوطلبی در گروه علوم تجربی مباحثی مثل احتمال، مشتق و لگاریتم را در درس ریاضی مطالعه کرده باشد. بهترین کار این است که با تست زنی (سوالات کنکور‌های سراسری) این مطالب را برای خود تثبیت کند.

دقت کنید که نه بیشتر و نه کمتر. فقط و فقط همین مباحث؛ بنابراین هر چقدر هم که خوب مطالعه نکرده‌اید و هر چقدر هم که ناامید باشید بهترین کار تثبیت دانسته هایتان است. علاوه بر این شما می‌توانید درس‌هایی مثل دین و زندگی یا مباحث آسانی مثل لغات و تاریخ ادبیات را در همین زمان اندک مطالعه کنید. توجه داشته باشید که حتی اگر قرار است یک سال دیگر شانس خود را برای به دست آوردن رتبه دلخواه‌تان امتحان کنید باید از فرصت خود برای کنکور امسال هم استفاده کنید (پس لطفا از مسئولیت خودتان شانه خالی نکنید!).

گروه دوم: پیشتازان کنکور!

گروه دوم کسانی هستند که مطالعه خوبی داشتند و در آزمون‌های جامع بهترین نتایج را کسب کردند. باید بدانید که شل کردن و جدی نگرفتن شما در این ماه پایانی مساوی است با از دست رفتن همه آن چیز‌هایی که تا الان به دست آورده‌اید.

بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید:

اگر مبحث خاصی را تا کنون مطالعه نکرده اید به سراغش نروید. (۹۰ درصد مباحث را فدای ۱۰ درصدی که نخوانده اید نکنید)

تنظیم خواب و تغذیه را در اولویت‌های خودتان قرار دهید تا آرامشی که لازمه درخشش شما در روز کنکور است را به دست آورید.

سوالات کنکور‌های سراسری در ۷۰ درصد موارد مشابه سال‌های گذشته است پس فقط با سوالات کنکور سال‌های گذشته جمع بندی کنید.

بیشتر بخوانید: ۲۴ پروتکل بهداشتی سازمان سنجش برای کنکورهای ۹۹ منتشر شد

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دانشگاه کنکور داوطلبان سال بعد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۱۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ به تفکیک استان‌ها

آمار داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت اول) به تفکیک استان‌ها از سوی سازمان سنجش اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در روزهای ششم و هفتم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

سازمان سنجش آموزش کشور آمار داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت اول) به تفکیک استان‌ها را در قالب اینفوگرافیک منتشر کرد که می‌توانید آن‌را در این لینک مشاهده کنید.

کد خبر 747168

دیگر خبرها

  • بازدید فرماندار از روند برگزاری کنکور سراسری در حوزه های امتحانی شهرستان سرباز
  • زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳  
  • زمان انتشار نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ مشخص شد
  • زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳
  • اعلام زمان انتشار نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳
  • دستگیری بیش از ۵۰ هزار کلاهبردار فروش سوالات کنکور/ اینترنت در زمان برگزاری آزمون قطع نمی‌شود
  • داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ به چند سوال در چند دقیقه باید پاسخ دهند؟
  • حرف آخر ، بهترین انتخاب برای موفقیت در کنکور 1403
  • آمار داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ به تفکیک استان‌ها
  • پیامک هشدار قضایی به داوطلبان کنکور ارسال شد