Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن لطفی ، در رابطه با همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، گفت: متاسفانه هیچ قانون جامعی برای صندوق‌های بازنشستگی کشور نداریم و تنها دو صندوق از 17 صندوق بازنشستگی موجود دارای قانون مشخص و مدون برای اجرا هستند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم یکی از مشکلات اساسی سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری را وجود شرکت‌ها و هلدینگ‌های ضرر ده دانست که باعث شدند بخش عمده‌ای از منابع بازنشستگان به هدر برود، اظهار کرد: زیان‌ده بودن شرکت‌ها و هلدیبنگ‌ها تحت نظر تامین اجتماعی موجب شده هزینه بازنشستگان به سمت این شرکت‌ها سوق پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم رزن درمجلس یازدهم، با انتقاد از سختگیری در عضو‌پذیری صندوق‌های بازنشستگی، ادامه داد: معتقدم قانون تامین اجتماعی باید به نحوی اصلاح شود که تمامی افراد جامعه بتوانند در آن عضو شده و متناسب با پول پرداختی خود، از مزایا بهره‌مند شوند. اما متاسفانه این موضوع نه تنها در قانون رفاه اجتماعی اشاره نشده بلکه قانون صندوق‌ها نیز به این موضوع توجه نکرده است، همین موضوع موجب شده بخش عمده‌ای از مردم در هیچ صندوقی عضو نباشند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه قوانین پر پیچ و خم صندوق‌ها را به ورشکستگی کشیده و دولت هم توان کافی برای ترمیم حقوق‌ها ندارد، تصریح کرد: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بدون تامین منابع ملی وجود ندارد. طبق قانون دولت موظف بود طی سه سال و هر سال بخشی از حقوق بازنشستگان را با حقوق شاغلان همتراز، همسان سازی کند که متاسفانه اجرایی نشد. تا زمانی که صندوق‌ها و دولت منابع همسان سازی را به صورت کامل پیش‌بینی نکنند، امکان اجرا شدن این قانون وجود ندارد./

منبع: پارسینه

کلیدواژه: تامین اجتماعی همسان سازی صندوق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۱۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه کمیسیون اجتماعی مجلس برای تعطیلی پنج‌شنبه‌ها

به گزارش همشهری آنلاین، حسین گودرزی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با فارس از تعیین تکلیف لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری( افزایش تعطیلات و کاهش ساعت کاری) ادارات خبر داد.
وی افزود: لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری در دستور کار این کمیسیون قرار گرفت و با تصویب کمیسیون، پنج شنبه روز تعطیل اعلام شد.
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: این مصوبه باید در صحن مجلس شورای اسلامی مطرح و پس از تصویب در صحن مجلس به شورای نگهبان ارسال می شود و در صورت تائید این شورا اجرایی خواهد شد.

کد خبر 844414 برچسب‌ها تعطیلات خبر ویژه مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • دولت باید امسال 40 درصد از متناسب سازی حقوق بازنشستگان را اجرا کند
  • مادران روستایی و عشایر دارای سه فرزند و بیشتر در هرمزگان از بیمه بازنشستگی رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • وام بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش می‌یابد
  • وام بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش پیدا می‌کند
  • بیش از ۱۹۲ میلیارد تومان مابه التفاوت دیه مرد و زن توسط صندوق خسارت بدنی پرداخت شد+ فیلم
  • مصوبه کمیسیون اجتماعی مجلس برای تعطیلی پنج‌شنبه‌ها
  • حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تعیین تکلیف شد
  • ارزیابی ۳۲۳ ساختمان پرخطر در تهران/ ۱۳۷ بیمارستان ناایمن در اولویت مقاوم سازی، ۵۳ بیمارستان در گروه آسیب‌پذیری خیلی زیاد! / ضرورت اصلاح استاندارد آلایندگی خودرو‌های تولید داخل و وارداتی
  • ارزیابی ۳۲۳ ساختمان پرخطر در تهران/ ۱۳۷ بیمارستان ناایمن در اولویت مقاوم سازی، 53 بیمارستان در گروه آسیب‌پذیری خیلی زیاد!/ ضرورت اصلاح استاندارد آلایندگی خودرو‌های تولید داخل و وارداتی
  • مزایای بازنشستگی تامین اجتماعی از زبان وکیل بیمه