Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@16:39:04 GMT

پنج هزارو 632 حلقه چاه‌ آب در زنجان غیرمجاز هستند

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۱۱۱۲

پنج هزارو 632 حلقه چاه‌ آب در زنجان غیرمجاز هستند

محمود سرمستی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا شمار چاه های آب مجاز این استان را ۱۵ هزار و ۵۱۰ حلقه ذکرکرد و افزود: میزان تخلیه آب از این چاههای مجاز قریب به ۹۳۳ میلیون مترمکعب است.

وی با بیان اینکه سه هزار حلقه از چاههای غیرمجاز این استان درحال تعیین تکلیف و دارای فرم یک است یادآورشد: ۲هزار و ۶۳۲ حلقه از این چاهها نیز در حال تطبیق با چاههای درحال تعیین تکلیف و بررسی مجدد است که در نهایت از سوی کمسیون آبهای زیرزمینی برای آنها رای صادر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرمستی تصریح کرد: از نظر وزارت نیرو و شرکت آب منطقه ای زنجان،چاهی که دارای پروانه باشد چاه مجاز تلقی می شود و چاهی که دارای پروانه بهره برداری نباشد،چاه غیرمجاز شناخته شده و طبق قانون با صاحبان این چاهها برخورد خواهد شد.

وی گفت: برای جلوگیری از حفر چاه جدید، ۲۰ اکیپ گشت و بازرسی با این شرکت و امورمنابع آب شهرستانهای تابعه، همکاری می کنند که بیشترین موارد ثبت تخلف در دشتهای حساس واقع در زنجان، ابهر، خدابنده و سجاس به ثبت رسیده است.

مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای زنجان با اشاره به وسعت بالای دشتهای استان خاطرنشان کرد: با هماهنگی دادستان استان، ماموران کشت هر نقطه از استان با تخلف آبی مواجه شوند، می توانند نسبت به پلمب آن چاه اقدام کرده و سریعا طی گزارشی موضوع را به مقامات مربوطه اطلاع رسانی کنند و این شرکت نیز با حکم از سوی مقام قضایی به پر کردن چاه مذکور و توقیف منصوبات آن اقدام می کند.

وی، به ممنوعیت اکثر دشتهای استان در برداشت از منابع آبی اشاره و افت شدید منابع آب زیرزمینی در دشتهای استان را بحرانی دانست و افزود: دشت زنجان ۱۵ متر،دشت سجاس ۱۰ متر،دشت قیدار حدود ۱۳ متر، دشت ابهر۳۱ متر و دشت زرین آباد حدود ۱۱ متر افت داشته است، هر چند در این دشتها ، بعد از بارندگی سال ۹۸ که بموقع رخ داد، به نسبت برخی دشتهای استان،متوسط تراز آب زیرزمینی بالا آمده است.

سرمستی افزود:برای جلوگیری از اضافه برداشت و ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب و اجرای مفاد طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی، اقدام به الزام واحدهای صنعتی، تولیدی،خدمات و کشاورزی به نصب کنتور هوشمند طبق قوانین و مقررات اعلامی از سوی وزارت نیرو نمود ه ایم که در این قوانین صدور مجوز بهره برداری را منوط به نصب کنتور بر سر چاه مذکور نموده است، و امیدورایم در آینده ای نزدیک با همکاری همه بهره برداران استان، این موضوع به ثمر برسد.

برچسب‌ها ابهر شرکت آب منطقه ای زنجان زنجان وزارت نیرو سجاس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ابهر شرکت آب منطقه ای زنجان زنجان وزارت نیرو سجاس ابهر شرکت آب منطقه ای زنجان زنجان وزارت نیرو سجاس دشتهای استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۱۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفر و تکمیل هشت حلقه چاه نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب غرب کشور 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مسعود افشار گفت: با تلاش شبانه روزی حفارمردان شرکت ملی حفاری ایران، عملیات حفر و تکمیل هشت حلقه چاه نفت در فروردین امسال در مناطق نفت‌خیز جنوب غرب کشور با موفقیت انجام شد.  

وی افزود: از این تعداد چاه هفت حلقه در گستره فعالیت شرکت‌های بهره برداری نفت و گاز تابع شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و یک حلقه در اجرای پروژه‌های حفاری تکمیل نهایی و تحویل کارفرما گردید.

افشار با بیان اینکه همچنین در این مدت متراژ حفاری چاه‌ها به رقم ۸ هزار و ۵۹۸متر رسید، ادامه داد: در حال حاضر ۲۱ دکل ناوگان حفاری شرکت در حال جابجایی در مناطق عملیاتی است.

معاون مدیرعامل در عملیات حفاری شرکت ملی حفاری ایران اضافه کرد: براساس برنامه‌های شرکت ملی نفت ایران در اجرای طرح‌های توسعه‌ای با هدف نگهداشت و افزایش تولید نفت و گاز، بازسازی و نوسازی دستگاه‌ها و تجهیزات حفاری در دست اجرا و از حداکثر ظرفیت‌های سازمان در ارتباط با پیشبرد و تحقق برنامه‌ها در سال ۱۴۰۳ استفاده به عمل می‌آید.  

دیگر خبرها

  • حفر و تکمیل هشت حلقه چاه نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب غرب کشور 
  • انسداد ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان
  • پلمب ۵ مطب غیرمجاز دندانپزشکی و زیبایی زیرزمینی در تبریز
  • ۳۵۹ دشت کشور در چالش بحران فرونشست | حفر ۱۱۷هزار حلقه چاه در دشت‌های با نرخ فرونشست
  • برخورد با مراکز غیرمجاز سقط جنین به‌صورت جدی دنبال می‌شود
  • برداشت ۲۲ میلیون مترمکعب آب غیرمجاز از چاه‌های غیرمجاز در قم
  • هشدار؛ جان زمین در خراسان‌شمالی مکیده می‌شود
  • ۲۰ هزار حلقه چاه آب در مازندران غیرمجاز است
  • ۲۴حلقه چاه غیرمجاز در دماوند مسدود شد
  • انسداد ۱۴ حلقه چاه غیر مجاز در«گلاهک» رودهن/ادوات حفاری توقیف شد