Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایلام از خرید ۵ میلیارد تومان دارو و تجهیزات برای مراکز بهداشتی و درمانی ایلام در ایام کرونا خبر داد و گفت: داروهای گیاهی ضدکرونا تقلبی هستند.

«مهتاب شاهماری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: اتمامی داروهای مورد نیاز درمان کرونا بر اساس پروتکل های ابلاغی  وزارت بهداشت در استان تامین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون با تامین دارو، ملزومات دارویی و پزشکی برای مراکز بهداشتی و درمانی تحت نظارت دانشگاه به ارزش بیش از ۵ میلیارد تومان، هیچگونه کمبودی برای این داروها در استان وجود نداشته و دپوی مناسبی نیز وجود دارد.

 

شاهماری بیان کرد: تبلیغات وسیعی در فضای مجازی و بازار غیررسمی در خصوص داروهایی نظیر رمدسیویر  که فعلا  اثربخشی آن ها توسط کمیته علمی کشور  تایید نشده در حال انجام است، این دارو برای انجام کارآزمایی بالینی در اختیار معاونت تحقیقات وزارت بهداشت قرار گرفته و هیچ نمونه مورد تاییدی از آن در باراز رسمی وجود ندارد.

 

وی تصریح کرد: در بازار سیاه با قیمت های نجومی به فروش می رسد که متاسفانه اکثرا تقلبی  هستند.

 

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایلام افزود: برای این دارو و سایر داروها یی که در کنترل و درمان عوارض ناشی از این بیماری تاثیرگذار باشند تحقیقات بالینی در کشور  تحت نظارت کمیته علمی مبارزه با کرونا در حال انجام بوده و به محض تایید توسط این کمیته، دارو  وارد مدار تولید و توزیع شده و تامین آن برای بیماران استان انجام می شود.

 

شاهماری خاطرنشان کرد: تبلیغات اغواگرانه در  فضای مجازی و توسط برخی عطاری ها برای داروهای گیاهی ضدکرونا  نیز تهدیدی دیگر برای سلامت و به تعویق افتادن مراجعه  به موقع بیماران به مراکز درمانی است که باید مورد توجه مردم عزیز قرار گیرد.

پایان پیام/676

منبع: شبستان

کلیدواژه: کنترل شیوع کرونا ویروس پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ویروس کرونا کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۱۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با عطاری‌هایی که فرآورده دارویی بفروشند

به گزارش خبرگزاری مهر، بهادر صیدمحمدیان، با تأکید بر اینکه محل عرضه هر نوع دارو اعم از گیاهی، طبیعی، بیولوژیک و شیمیایی داروخانه است، گفت: عطاری تنها می‌تواند گیاهان دارویی مجاز را عرضه کند.

وی افزود: هرگونه فروش دارو یا فرآورده دارویی اعم از داروی گیاهی، طبیعی و سنتی یا داروهای شیمیایی و بیولوژیک در محلی غیر از داروخانه از جمله عطاری‌ها تخلف محسوب می‌شود.

معاون فنی اداره کل طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو تاکید کرد: در صورت مشاهده دارو و فرآورده دارویی در عطاری‌ها توسط بازرسان، این فرآورده‌ها به عنوان محصولات قاچاق ضبط و بر اساس ضوابط با عطاری مربوطه برخورد می‌شود.

کد خبر 6086372 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • خواص درمانی گیاه عطسه
  • متفورمین و سرماخوردگی بزرگسالان پرمصرف‌ترین داروهای کشور
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • مسکن مجاز در دوران بارداری
  • ممنوعیت فروش فرآورده‌های دارویی در عطاری‌ها
  • برخورد با عطاری‌هایی که فرآورده دارویی بفروشند
  • برای خود و دیگران خودسرانه دارو تجویز نکنیم!
  • خطر انقراض بیخ گوش گیاهان کوهی ایلام
  • انجام پنج عملیات مردم یاری توسط بالگرد‌های پایگاه هوانیروز
  • انجام ۵ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته