Web Analytics Made Easy - Statcounter

خانواده‌های بازداشت‌شدگان آزادی بیان و مدافعان حقوق بشر در زندان‌های سعودی از لیگ برتر انگلیس خواستند تا مانع فروش باشگاه نیوکاسل به عربستان شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری خلیج الجدید،خانواده های بازداشت‌شدگان سیاسی و مدافعان حقوق بشر که در زندان‌های سعودی به سر می‌برند، از «ریچارد مسترز» مدیرعامل لیگ برتر فوتبال انگلیس خواستند که مانع فعالیت صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان تحت ریاست محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی که قصد خرید باشگاه نیوکاسل را دارد، شوند؛چرا فرزندان آنها در زندان‌های سعودی تحت شکنجه و تهدید به مرگ قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس گزارش یک روزنامه انگلیسی ، خانواده های بازداشت‌شدگان سعودی از مسترز خواستند تا تصمیم درستی را اتخاذ و از این فرصت برای تغییر شرایط زندانیان استفاده کند.

گفته می‌شد ولیعهد عربستان قصد دارد با 300 میلیون پوند باشگاه نیوکاسل را خریداری کند.

یمن|اعلام جزئیات عملیات بزرگ دیگر در عمق خاک عربستان تا ساعاتی دیگرلبنان|شکاف در اردوگاه دشمنان مقاومت/ سفیر عربستان، حریری و جعجع را تحریم کردالعالم از شنیده شدن صدای انفجارها در جنوب عربستان خبر دادمصاحبه|عربستان و امارات به دنبال حذف اسلامگراها و به قدرت رساندن سکولارها در تونس هستند

در نامه خانواده‌های زندانیان به مدیر لیگ برتر انگلیس، توضیح داده شده که صندوق سرمایه گذاری عمومی سعودی جدا از اقدامات سرکوبگرانه بن سلمان نیست و پذیرش فروش نیوکاسل به عربستان از جنبه اخلاقی مردود است.

روزنامه مذکور انگلیس گزارش داد که این نامه توسط خانواده‌ه یکی از فعالان حقوق بشر به نام «لجین الهذلول» 30 ساله که از سال 2018 در زندان‌های عربستان به سر می برد و نیز «عبدالرحمان السدحان» یک مددکار و کارمند هلال احمر که از جمله زندانیان دیگر در عربستان است به همراه شمار دیگری از خانواده های این زندانیان امضا شد.

در همین راستا خانواده های بازداشت شدگان به رفتار سرکوبگرانه مقامات سعودی با فرزندانشان در بازداشت اشاره و تأکید کردند که آنها مورد شکنجه و تجاوز قرار گرفته اند و از مسترز خواستند قبل از تصمیم‌گیری درباره فروش نیوکاسل به عربستان به صحبت‌های آنها گوش دهد.

خانواده های بازداشت شدگان در این نامه خواستار اتخاذ یک تصمیم درست در خصوص فروش نیوکاسل به عربستان شدند و تاکید کردند که ما نباید اجازه دهیم عربستان راهی لیگ برتر انگلیس شود؛درحالی‌که عزیزان ما در بدترین شرایط در زندان‌های سعودی هستند.

آنها در ادامه افزودند که عزیزان ما مورد ضرب و شتم و شکنجه مقامات سعودی‌ قرار گرفتند و در سلول های انفرادی با سخت‌ترین شرایط زندگی می‌کنند و ما نگرانیم که به فجیع‌ترین شکل ممکن به قتل برسند؛همانطور که «جمال خاشقجی» روزنامه نگار سعودی به طرز وحشیانه‌ای ترور شد.

در این نامه آمده که فوتبال اولین مسابقه محبوب در جهان است و انگلیس نیز محبوب‌ترین لیگ را دارد و نباید فرصت را برای توقیف فروش نیوکاسل به عربستان از دست داد.

خانواده‌های بازداشت شدگان در زندان های سعودی از سازمان لیگ برتر انگلیس خواستند به دلیل نقض حقوق بشر از سوی سعودی‌ها و همینطور پخش دزدانه رقابت‌های لیگ برتر انگلیس مانع از فروش نیوکاسل به عربستان شوند؛چرا که این اقدام صدمات جبران ناپذیری به اعتبار لیگ انگلیس وارد می‌سازد.

آنها در پایان از مدیر لیگ برتر انگلیس خواستند تا این معامله را متوقف کرده و برای آزادی همه فعالان حقوق بشر در زندان‌های سعودی از آنها حمایت کند.

انتهای پیام/

R36346/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط کشور انگلیس عربستان سعودی بیشتر بخوانید... یمن|اعلام جزئیات عملیات بزرگ دیگر در عمق خاک عربستان تا ساعاتی دیگر لبنان|شکاف در اردوگاه دشمنان مقاومت/ سفیر عربستان، حریری و جعجع را تحریم کرد العالم از شنیده شدن صدای انفجارها در جنوب عربستان خبر داد

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشور انگلیس عربستان سعودی اخبار انگلیس اخبار عربستان سعودی خانواده های بازداشت شدگان فروش نیوکاسل به عربستان زندان های سعودی لیگ برتر انگلیس انگلیس خواستند حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۱۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پادشاه عربستان بستری شد

 تلویزیون رسمی عربستان، امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که «ملک سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه این کشور در بیمارستان تخصصی «ملک فیصل» در شهر جده بستری شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از «عربی ۲۱»، دیوان پادشاهی عربستان اعلام کرد که دلیل بستری ملک سلمان در بیمارستان، انجام معاینات دوره ای به مدت چند ساعت بوده است.

ملک سلمان بن عبدالعزیز در سال ۲۰۱۵ و پس از آنکه به مدت ۲ سال و نیم ولیعهد عربستان بود، به پادشاهی این کشور رسید.

ملک سلمان ۸۸ ساله، در ماه ژوئیه ۲۰۲۲ نیز برای انجام معاینات پزشکی در بیمارستان بستری شد و در سال ۲۰۲۰ نیز تحت عمل جراحی برداشتن طحال قرار گرفت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • پادشاه عربستان به بیمارستان رفت
  • کار پادشاه عربستان به بیمارستان کشید؟ | دلیل بستری شدن ملک سلمان
  • پادشاه عربستان بستری شد
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • (ویدئو) غافلگیری زندانیان هنگام فرار از تونل حفر شده در زندان
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!
  • آیا مشتریان از امداد جاده‌ای نوروزی مدیران خودرو رضایت داشتند؟
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات