Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@01:14:22 GMT

فیلم| آتش‌سوزی در کشتی جنگی آمریکایی ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۱۳۶۰

فیلم| آتش‌سوزی در کشتی جنگی آمریکایی ادامه دارد

‍‍‍‍‍‍

آتش‌سوزی در کشتی جنگی «یو‌اس‌اس بونهام ریچارد» آمریکا در پایگاه «سن دیه‌گو» با گذشت بیش از 12 ساعت همچنان ادامه دارد و احتمال می‌رود این کشتی روزها در آتش بسوزد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، طبق آخرین خبرها به گفته مقامات نظانی آمریکا، در پی آتش‌سوزی گسترده و انفجار در عرشه کشتی جنگی «یو‌اس‌اس بونهام ریچارد» در پایگاه نیروی دریایی «سن دیه‌گو» در جنوب غربی ایالات متحده، ۲۱ نفر شامل ۱۷ ملوان و ۴ غیرنظامی به بیمارستان منتقل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته شده که جراحات این افراد خفیف است و خطر جانی هیچ یک را تهدید نمی‌کند. این در حالی است که همچنان این کشتی در آتش می‌سوزد و عملیات اطفای حریق ادامه دارد.

 

 ادامه آتش‌سوزی در ناو «بونهام ریچارد»

 

بنابر گزارش‌ها، در این کشتی جنگی که هنگام حادثه در پایگاه نیروی دریایی آمریکا در سن دیگو، جایی که خانه آن محسوب می‌شود، تحت مراقبت‌های معمول قرار داشت،  حدود یک میلیون گالن سوخت و مقادیر قابل توجهی مهمات وجود دارد.

 

 

طبق اعلام اداره آتش‌نشانی و امداد سن دیگو، تیم‌های اطفای آتش و نجات در پی ۳ هشدار آتش‌سوزی حدود ساعت ۸ و ۵۱ دقیقه صبح به وقت محلی روی کشتی حاضر شدند. در زمان حادثه حدود ۲۰۰ ملوان و افسر روی این کشتی ۸۴۰ فوتی (بیش از ۲۵۵ متری) حضور داشتند. 

رئیس آتش‌نشانی سن دیگو به شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» گفت که احتمال دارد این کشتی روزها در آتش بسوزد و زیر خط آب فرو برود.

 

 

به گفته منابع، صدای انفجارهای شدید از کشتی شنیده شده و ممکن است منبع آتش زیر خط آب باشد، گرچه این اطلاعات هنوز تایید نشده است. انفجار اول بعد از فوران آتش رخ داده که در این هنگام کشتی تخلیه شده بوده است.

دریابان «فیلیپ سوبک» سخنگوی نیروی دریایی آمریکا در اقیانوس آرام در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد آتش ابتدا حدود ساعت ۸ و ۳۰ در انبار پایینی کشتی گزارش شد. به گفته سوبک احتمالاً انفجار در نتیجه جریان هوا بر اثر فشار بیش از حد هنگام داغ شدن محفظه (انبار) بوده است.

یو‌اس‌اس بونهام ریچارد از نوع کشتی‌های تهاجمی است که با آن می‌توان تجیهزات و نیرو حمل و جابجا کرد و همچنین قابلیت برخاستن و فرود بالگرد، استقرار قایق‌های کوچکتر و وسایل نقلیه آبی‌خاکی را دارد. آخرین بار از این کشتی برای این منظور در سال ۲۰۱۸ استفاده شده بود.

به گفته کارشناسان، به دلیل گذشتن ۲۳ سال از عمر این کشتی، آتش می‌تواند بسیار مخرب عمل کند، بخصوص اگر به موتورخانه و سایر فضاهای تنگ که در آن‌ها ماشین‌آلات قرار دارند، نفوذ کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آتش سوزی انفجار ناو آمریکایی نیروی دریایی آمریکا بونهام ریچارد کشتی جنگی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۱۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموعه ساعت های 6.5 میلیون دلاری سلطان برونئی (عکس)

ریچارد میل برندی است که در دنیای ساعت به خاطر قیمت های نجومی خود شهرت دارد. این برند در گروه محصولات خود چیزی برای ارائه در بازار میان قیمت ها ندارد. اینجا کیفیت و زیبایی فقط برای مشتریان خاص در نظر گرفته شده است. مشتریانی مانند چکی چان قهرمان فیلم های رزمی، جیسون استاتهام ستاره فیلم های اکشن، جی زی رپر آمریکایی، بوبا واتسون قهرمان گلف و رافائل نادل تنیسور حرفه ای جهان زمان را با ریچارد میل سپری می کنند. محصولات ریچارد میل خاص به شمار می روند زیرا در ساخت آنه از پیشرفته ترین تکنولوژی نمایش زمان با کمترین میزان خطا، کمیاب ترین مواد اولیه، انواع جواهر، آلیاژهای فلزی و سنگ های آسمانی استفاده شده است. حتی برای ساحت بندها به ظاهر پلاستیکی برخی از محصولات شاهد استفاده از نانوتکنولوژی فناوری هوافضا هستیم.   کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • مجموعه ساعت های 6.5 میلیون دلاری سلطان برونئی (عکس)
  • (ویدیو) فوجیان؛ بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین کشتی جنگی چین
  • فوجیان؛ بزرگ ترین و پیشرفته ترین کشتی جنگی چین (+فیلم و عکس)
  • حمله اوکراین به قدیمی‌ترین کشتی جنگی روسیه که از جنگ جهانی اول و دوم جان به در برد
  • واکنش سرمربی تیم‌ملی کشتی به حذف تیلور
  • (عکس) استوری قشنگ کامران قاسم‌پور برای رقیب آمریکایی
  • متن احساسی ستاره کشتی ایران برای رقیب نامدار آمریکایی؛ یک مرد واقعی هستی + عکس
  • دیوید تیلور المپیک پاریس را از دست داد
  • رقیب آمریکایی یونس امامی در المپیک مشخص شد