Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@00:47:45 GMT

دو انیمیشن ایرانی راهی هیروشیما ۲۰۲۰ می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۱۶۹۲

آفتاب‌‌نیوز :

جشنواره بین‌المللی هیروشیما یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های انیمیشن جهان و مورد تایید آکادمی اسکار برای فیلم‌های کوتاه است که هر دو سال یکبار در شهر هیروشیمای ژاپن برگزار می‌شود.

در بخش مسابقه رسمی این دور از جشنواره، ۵۹ فیلم از سراسر جهان و در چهار گروه با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت که فیلم «خرچنگ» درگروه ۳ و فیلم «گرگم و گله میبرم» در گروه ۴ بخش مسابقه حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در یک تفکیک قاره‌ای اعلام شده از سوی دبیرخانه جشنواره، ۵ اثر از قاره آسیا، ۳۷ اثر از قاره اروپا، ۵ اثر از قاره آمریکای شمالی و نیز ۱۲ اثر به صورت تولید مشترک هستند.

پیشتر شیوا صادق اسدی تهیه کننده و کارگردان فیلم کوتاه «یال و کوپال» در هفدهمین جشنواره انیمیشن هیروشیما در سال ۲۰۱۸ حضور داشته است.

بنا به گزارش رسمی سایت این جشنواره، امسال جمعا ۲۳۳۹ اثر انیمیشن از ۴۱ کشور و ۵ قاره جهان در این جشنواره شرکت کردند که از این میان ۲۷۶ اثر تولید مشترک بوده‌اند.

به دلیل شیوع ویروس کرونا جشنواره دوسالانه انیمیشن هیروشیما امسال از۳۰ مرداد تا ۳ شهریور ۱۳۹۹ (۲۰ تا ۲۴ آگوست ۲۰۲۰) بدون حضور مخاطبان و تنها با حضور داوران ژاپنی برگزار خواهد شد و در روز سوم شهریور هم‌زمان با آخرین روز جشنواره، فهرست برندگان اصلی اعلام می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: انیمیشن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۱۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدا به همراهتان، بمب اتمی را شلیک کنید / فیلم

به گزارش خبرآنلاین «هاشم الغیلی» زیست‌شناس مولکولی مقیم برلین که به فیلم‌سازی مشغول است، با فیلم‌های علمی خود جهان را حیرت‌زده می‌کند. او پیش از این نیز در «مزرعه نوزاد انسان» به فناوری‌های آینده برای پرورش جنین و نوزاد اشاره کرده بود.

او در فیلم اخیر خود با عنوان «هیروشیما» به شبیه‌سازی نخستین بمباران هسته‌ای تاریخ پرداخته و جزئیات دقیقی را از پرواز، انفجار بمب، قدرت تخریب و تلفات انسانی به تصویر کشیده است. او در این فیلم از صداهای واقعی شخصیت‌های تاریخی تأثیرگذار در این بمباران استفاده کرده است: مکالمه برج فرماندهی و هواپیمای «انولا گی» (حامل بمب اتمی)، رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده «هری ترومن»، «یولیوس رابرت اوپنهایمر» مدیر پروژه منهتن که بمب‌های اتمی را ساخت و درنهایت «آلبرت اینشتین»، برجسته‌ترین دانشمند آن روزگار که با نامه‌نگاری به فرانکلین روزولت، آغازگر پروژه منهتن و ساخت بمب هسته‌ای شد.

جالب‌تر، عبارت «God Speed» در مکالمه برج فرماندهی با خلبان «انولا گی» است که لحظاتی پیش از رهاسازی بمب اتمی عنوان می‌شود و در زبان فارسی می‌توان آن را «خدا به همراهتان» ترجمه کرد. زیرنویس فیلم «هیروشیما» در خبرآنلاین ترجمه شده، ولی ویدیوی «هیروشیما» را می‌توانید در یوتیوب با کیفیت‌های بالاتر نیز مشاهده کنید.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898365

دیگر خبرها

  • حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره | مزیت ویژه‌ای که سریلانکا برای ایران دارد
  • فوتسال ایران راهی جام جهانی شد | جشنواره گل شاگردان شمسایی و صعود به جام جهانی
  • حضور دانش‌آموز عکاس ایرانی در جشنواره‌ای در روسیه
  • رئیسی: آماده صدور خدمات فنی و مهندسی به سریلانکا هستیم / دانش مهندسان ایرانی امروز در جای جای قاره آسیا ظهور و بروز دارد
  • رئیسی: آماده صدور خدمات فنی و مهندسی به سریلانکا هستیم / دانش مهندسان ایرانی امروز در جای جای قاره آسیا ظهور رو بروز دارد
  • اضافه شدن ۱۳ فیلم دیگر به بخش‌های مختلف جشنواره کن
  • خدا به همراهتان، بمب اتمی را شلیک کنید / فیلم
  • تیم هندبال نوجوانان ایران راهی اردوی آنکارای ترکیه شد
  • نمایش «ملودی» در جشنواره انیمیشن «ورونژ»
  • تیم هندبال نوجوانان ایران راهی اردوی آنکارای ترکیه شدند