Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-23@22:06:32 GMT

ادامه روند افزایشی قیمت طلا

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۱۷۶۹

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر ارزش ضعیف تر دلار و نگرانی ها نسبت به افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در سراسر جهان که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را تقویت کرد، اندکی افزایش پیدا کرد. ناطقان:  بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۳ درصد رشد کرد و به ۱۸۰۳ دلار و ۸۰ سنت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۸۰۹ دلار و ۱۰ سنت رسید.

استفن اینس، استراتژیست ارشد شرکت خدمات مالی اکسی کورپ در این باره گفت: وضعیت کووید ۱۹ تغییری نکرده و ما تصور نمی کنیم که بانک مرکزی آمریکا روند فعلی نرخهای بهره را به این زودی تغییر دهد و این مسئله از قیمت طلا پشتیبانی خواهد کرد. دورنمای میان مدت احیای اقتصادی بسیار نامعلوم است و این وضعیت باعث شده طلا فضای بیشتری برای افزایش قیمت پیدا کند.

طبق آمار رویترز، بیش از ۱۲.۸۳ میلیون نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند و ۵۶۵ هزار و ۶۲۶ نفر جان خود را از دست داده اند.

افزایش نرخ ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا طی دو روز گذشته ادامه داشت و فلوریدا روز یکشنبه از شناسایی بیش از ۱۵۰۰۰ مورد جدید ابتلا در مدت ۲۴ ساعت خبر داد.

شاخص دلار آمریکا در برابر رقیبانش ۰.۲ درصد افت کرد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر کرد.

بر اساس گزارش رویترز، عامل دیگری که به نگرانی های اقتصادی افزود، اظهارات روز جمعه دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا بود که گفت در حال حاضر به مذاکره در خصوص فاز دوم توافق تجاری با چین فکر نمی کند.

طلا در شرایط ابهامات اقتصادی و سیاسی به پناهگاه مطمئن دارایی تبدیل شده و با افزایش تقاضای سرمایه گذاری روبرو می شود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۹ درصد افزایش، به ۱۹۸۷ دلار و ۷۷ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۲.۴ درصد صعود کرد و به ۸۳۴ دلار و ۵ سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با یک درصد افزایش، در ۱۸ دلار و ۸۶ سنت ایستاد.
منبع: ایلنا برچسب ها: طلا ، قیمت ، ناطقان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: طلا قیمت ناطقان برای تحویل فوری سنت رسید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۱۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۸ درصد کاهش به ۲۳۷۵ دلار و ۵۸ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در آسیا به دنبال آرام شدن تنش‌های ژئوپولیتیکی در خاورمیانه و تعدیل شدن تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن کاهش یافته است. سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات اقتصادی آمریکا هستند که می‌تواند دورنمای سیاست پولی این کشور را مشخص کند.
قیمت هر اونس طلا امروز با 0.68 درصد کاهش به 2375 دلار و 58 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش 0.98 درصدی به 2390 دلار و 10 سنت رسیده است.
قیمت طلا پس از یک افزایش پیاپی 5 هفته‌ای که طولانی‌ترین روند افزایش قیمت آن طی یک سال گذشته بوده به زیر 2377 دلار رسیده است. قیمت طلا در این مدت یک رکورد جدید ثبت کرد. 

قیمت جهانی طلا امروز 1403/02/01

تاجران علاوه بر تنش‌های خاورمیانه بر اطلاعات اقتصادی آمریکا تمرکز کرده‌اند. پیش بینی می‌شود شاخص هزینه‌کرد فردی در آمریکا 2.6 درصد در ماه گذشته میلادی افزایش یافته باشد، در حالی که در فوریه برابر با 2.5 درصد بود. بدین ترتیب احتمال به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته که می‌تواند قیمت طلا را تحت تاثیر قرار دهد.
افزایش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را بالا برده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.
قیمت طلا 15 درصد از ابتدای سال جاری میلادی افزایش یافته که نتیجه خرید بالای بانک‌های مرکزی و افزایش تقاضا از سوی آسیا مخصوصاً چین بوده است. قیمت طلا علی رغم افزایش ارزش دلار و سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا بالا رفته است. عواملی که معمولاً مانع افزایش قیمت این فلز گرانبها می‌شوند.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 1.42 کاهش به 28 دلار و 72 سنت رسید و پلاتین با یک افزایش 0.08 درصدی 936 دلار و 26 سنت معامله می‌شود.
انتهای پیام/39

دیگر خبرها

  • قیمت دلار افزایشی شد / نرخ روز ارزهای مبادله‌ای
  • برنت ۸۷ دلار و ۲۴ سنت شد
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۷۵ دلار و ۵۸ سنت رسید
  • قیمت طلا کاهش یافت
  • قیمت طلا بالاخره ریخت/ قیمت جدید طلا ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
  • تداوم کاهش نرخ ارز و طلا با اقدامات بانک مرکزی
  • یک پیش‌بینی جالب درباره عدد دلار در خرداد و تیر/ قیمت دلار چه تغییری می‌کند؟