Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-23@12:43:14 GMT

وسایل کشف شده از شهید نسیم افغانی پس از ۳۷ سال

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۲۰۶۰

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، در پی تفحص پیکر مطهر مجاهد افغانستانی دفاع مقدس، شهید «نسیم افغانی» که در عملیات «والفجر 1» در ارتفاعات 141 و 142 عراق در سال 1362 به درجه رفیع شهادت نائل آمده بود، پیکر این شهید والامقام 9 تیر ماه 1399 به دست خادمان حرم رضوی در این استان مقدس تشییع و تدفین شد.

 

بسیجی شهید «نسیم افغانی» فرزند «میرزا محمد» متولد 1330 هزاره افغانستان، دارای پلاک هویت به شماره CJ519396 جمعی گردان «سیف‌الله» گروهان سه از تیپ جوادالائمه (ع) لشکر 5 نصر بود که فرماندهی این گردان را شهید «جواد آخوندی» بر عهده داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رَسته‌ این مجاهد افغانستانی دفاع مقدس آرپی‌جی‌زن بوده است. پیکر این شهید با عنایت رهبر معظم انقلاب توسط خادمان حرم امام رضا(ع) در حرم مطهر رضوی تدفین شد. خانواده شهید نسیم افغانی در بمباران افغانستان توسط ارتش شوروی به شهادت رسیده بودند.

حسین رمضانی، همرزم این شهید، با اشاره به اینکه نگرش شهید افغانی فراتر از کشور و منطقه بود، به روایت زمان شهادت او پرداخته و می‌گوید: شب 22 فروردین سال 62 که عملیات والفجر یک شروع شد، گردان ما با حضور شهید نسیم وارد عمل شد. از طریق بی‌سیم کسب تکلیف کردیم و گفتند باید حمله کنید، زیرا محور‌های چپ و راست ما عمل کرده بودند. من بی‌سیم‌چی شهید آخوندی بودم. در همان لحظات اول بسیاری از بچه‌ها شهید شدند. مابقی تا نزدیکی تپه‌ای که عراقی‌ها روی آن بودند، رفتند سنگر گرفتند. مجبور شدیم خودمان را به تپه بچسبانیم تا از تیررس تیربارچی عراقی در امان بمانیم. در این زمان شهید آخوندی فرمانده گردان به نسیم افغانی گفت این تو و این میدان، ببینم چه می‌کنی. نسیم آر.پی.جی‌زن بود. آر.پی.جی‌ را مسلح کرد، اما تا بلند شد که به دشمن شلیک کند مورد هدف قرار گرفت و به گوشه‌ای پرتاب شد.

 

وسایلی که به همراه پیکر مطهر شهید نسیم افغانی کشف شده و بعد از گذشت 37 سال از زیر خاک بیرون آمده‌ است، شامل پلاک هویت، کارت شناسایی، قرآن، تسبیح، مُهر نماز، کارت بهداشت، دستمال و چند عدد سکه است.  

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: وسایل افغانی شهید نسیم افغانی شهید نسیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۲۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار زندگینامه فرمانده گردان تبوک در «خواب‌های زنگ‌دار»

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «خواب‌های زنگ‌دار» نوشته رضا وحید به تازگی توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب زندگینامه شهید اکبر خردپیشه شیرازی است.

شهید اکبر خرد پیشه شیرازی طلبه حوزه علمیه قم، پایه گذار کمیته دِه بید فارس و فرمانده گردان تبوک در عملیات بیت المقدس بوده است. وی همچنین مسؤول آموزش پادگان ۲۱ حمزه تهران، فرمانده یکان دریایی سپاه، مسؤول پادگان شهدای خیبر قم و آموزش سربازان و بسیجیان بوده است.

شهید خرد پیشه شیرازی پس از چند سال فعالیت در مسوولیت‌های مختلف در عملیات کربلای ۴ در جزیره بوارین به شهارت رسید.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

روزهای آموزش که تمام شد، نوبت پذیرش اکبر شد، اما بعد از آموزش گفتند: «چند روز برو مرخصی و شنبه بیا سپاه.»

وقتی بعد از دو سه روز آمد سپاه، دید خبری نیست. هر روز می‌‏آمد و تا ظهر در آسایشگاه می‌نشست؛ ولی کسی کاری به او نمی‌‏سپرد. دیگر خسته شده بود. یک روز آمد آسایشگاه و دید تعدادی نیرو آمد. پرسید: «خبریه؟!» گفتند: «قراره توی میدون آستانه رژه بریم.»

تعدادی کلت و کلاش تاشو بود که بچه‌ها سرش دعوا داشتند. یک تیربار هم کناری افتاده بود؛ ولی کسی به آن محل نمی‌‏گذاشت. شیخ ‏اکبر تیربار را برداشت و روی کولش گذاشت و دو سه ردیف نوار فشنگش را دور کمرش بست و آماده شد برای رژه.

وقتی با آن تیربار سنگین جلوی فرمانده آن وقت سپاه، مرحوم حجت‌الاسلام «ایرانی» رژه رفت، از اکبر خوشش آمد و مشخصاتش را از بچه‌ها گرفت.

این کتاب با ۳۵۲ صفحه و قیمت ۱۴۰ هزارتومان عرضه شده است.

کد خبر 6086231 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • افزایش پیکرهای کشف شده در گور جمعی بیمارستان ناصر
  • افزایش پیکرهای کشف شده در گور جمعی بیمارستان ناصر به ۳۱۰ پیکر
  • انتشار زندگینامه فرمانده گردان تبوک در «خواب‌های زنگ‌دار»
  • این شهید پسردایی ۱۵۰ افغانستانی بود ! +عکس
  • پیکر شهید محمدمهدی ایرانمنش در شهر اختیارآباد کرمان تشییع شد
  • تشییع پیکر شهید محمد مهدی ایرانمنش دراختیارآبادکرمان
  • فیلم/ تشییع پیکر شهید محمدمهدی ایرانمنش
  • تشییع و خاکسپاری پیکر پدر شهید احمد سامع در شهرضا
  • تشییع پیکر مادر و همسر شهیدان سلطانی
  • تشییع پیکر پدر شهیدان محمدیان