Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@02:59:38 GMT

کرونا درآمد برخی پزشکان را به صفر رساند

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۲۰۸۴

کرونا درآمد برخی پزشکان را به صفر رساند

نماینده مجلس با اشاره به شیوع کرونا در کشور گفت: درآمد پزشکان مشغول در مطب در برخی موارد به صفر رسیده به دلیل اینکه مراجعه به مطب‌ها کاهش داشته است.

مهرداد ویس کرمی نماینده مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس درباره مطالبات پزشکان و پرستاران از دولت گفت: پزشکان و کادر درمان ما در حوزه مبارزه با کرونا طی ماه‌های گذشته تا مرز شهادت از هموطنان دفاع کردند، همچنین اقشار دیگر پزشکی مثل پرستاران و نیروهای بهداشتی نیز در این حوزه حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: درآمد پزشکان مشغول در مطب در برخی موارد به صفر رسیده است به دلیل اینکه مراجعه به مطب‌ها کاهش داشته است و در این شرایط پزشکان استخدام در بیمارستان‌ها وضعیت درامدی بهتری داشته‌اند.

ویس‌کرمی ادامه داد: تصمیم پرداخت حقوق ویژه برای شاغلین در بخش‌های کرونا از نظر ما صحیح است و باید مطالبات پزشکان نیز مد نظر دولت قرار گیرد.

وی تاکید کرد:  پرستاران نیز به اندازه پزشکان درگیر این بیماری بوده‌اند و از همین سو توقع می‌رود دولت در انجام وظایف خود در زمینه پرداخت‌های حمایتی پرستاران نیز به موقع عمل کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نماینده مجلس پزشکان پرستاران سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۲۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاندوزی: ضمانت بانکی و اوراق گام جایگزین مالیات و عوارض نقدی تولیدکنندگان می‌شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت در نشست خبری مشترک با رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: مجلس در حال نهایی کردن بررسی بخش دوم لایحه بودجه است، نسبت به سال‌های گذشته با اندکی تاخیر در تصویب بودجه مواجهیم در این لایحه دولت در راستای افزایش درآمد‌های پایدار خود اقداماتی کرده است، در این لایحه تدابیری برای بازگشت انضباط و افزایش شفافیت و حذف هدررفت‌ها دیده شده است. رویکرد دولت افزایش سهم درآمد‌های پایدار در تأمین بودجه بود.

وی یکی از دلایل کسری‌های بودجه مزمن در سال‌های گذشته را وابستگی به نفت دانست و بیان کرد: در پی تحریم‌ها دولت‌ها مجبور می‌شدند یا هزینه‌های عمرانی را کاهش دهند یا دست به دامن استقراض از بانک مرکزی شوند که پیامد‌های نامبارک تورمی در پی داشت. تلاش دولت سیزدهم این بود با رفع این دو ایراد، سهم درآمد‌های پایدار را افزایش دهد؛ و در طول سه سال گذشته این سهم افزایش یافته و نسبت در آمد‌های پایدار شامل گمرک، سود سهام شرکت‌ها و درامد‌های غیر نفتی و مالیات و ... از ۴۵ درصد در ۱۴۰۰ به ۵۲ درصد در ۱۴۰۲ رسید و امیدواریم امسال به عدد ۶۰ درصد نزدیک شویم که نشان می‌دهد مشکلات ساختاری بودجه به تدریج برطرف می‌شود.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: تلاش دولت سیزدهم این بود با رفع این دو ایراد، سهم درآمد‌های پایدار را افزایش دهد و در طول سه سال گذشته این سهم افزایش یافته و نسبت در آمد‌های پایدار شامل گمرک، سود سهام شرکت‌ها و درآمد‌های غیر نفتی و مالیات و ... از ۴۵ درصد در ۱۴۰۰ به ۵۲ درصد در ۱۴۰۲ رسید و امیدواریم امسال به عدد ۶۰ درصد نزدیک شویم که نشان می‌دهد مشکلات ساختاری بودجه به تدریج برطرف می‌شود.

خاندوزی تصریح کرد: در بخش دوم بودجه کاهش ۵ درصدی مالیات تولیدی‌ها به دستور رییس جمهور رخ داده است، معافیت مالیاتی سود شرکت‌ها سال گذشته اعمال شد که مشوق خوبی بود و ۷۵ همت به شرکت‌ها منتقل شد در سال جاری شرکت‌های تولیدی می‌توانند از اوراق گام یا ضمانتنامه‌های بانکی و اسناد خزانه برای پرداخت مالیات و عوارض استفاده کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درآمد ۱۱۰ هزار میلیارد تومانی دولت از وصول معوقات و فرارهای مالیاتی
  • ۷ افسانه و سبدی از «خیال‏‏‌پردازی‏‏‌ها» در بازار اجاره مسکن
  • حاجی بابایی: افزایش قیمت نفت تغییری در بستن بودجه ایجاد نمی‌کند
  • مبلغ ویزیت پزشکان در سال ۱۴۰۳ + جزئیات افزایش تعرفه‌های پزشکی
  • پیامک گران شد
  • امسال ۲۷ هزار کادر درمان و ۷۰ هزار معلم جذب خواهند شد/ از صاحبخانه‌های بی‌انصاف مالیات دریافت می‌شود
  • خاندوزی: ضمانت بانکی و اوراق گام جایگزین مالیات و عوارض نقدی تولیدکنندگان می‌شود
  • کاهش نرخ مالیات بر واحدهای تولید برای سومین سال پیاپی
  • درآمد ۳۰ هزار میلیاردی دولت از ۳ محل مالیات خودرو
  • جزییات افزایش ویزیت پزشکان اعلام شد/ پزشک متخصص ۱۸۹ هزار تومان