Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش جماران به نقل از المسیره،سخنگوی نیروهای مسلح یمن از حمله بزرگ موشکی و پهپادی به تأسیسات نفتی و مراکز نظامی عربستان سعودی و کشته و زخمی شدن ده ها نظامی عربستانی خبر داد.

 سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی ارتش یمن اعلام کرد که در حمله نیروهای یمنی به مواضع نظامیان سعودی و آشیانه هواپیماهای و تأسیسات نفتی عربستان در عمق خاک این کشور، شماری از آنها به هلاکت رسیده و ده ها تن نیز مجروح شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت که نیروهای مسلح یمن در یک عملیات وسیع، تعدادی از پایگاهها و تأسیسات حیاتی و نظامی دشمن سعودی را در مناطق «جیزان»، «نجران» و «عسیر» در جنوب عربستان هدف قرار دادند.

سریع تأکید کرد که تأسیسات نفتی بزرگ عربستان در منطقه صنعتی جیزان مورد حمله قرار گرفت و موشک ها و پهپادها با دقت اهداف خود را مورد اصابت قرار دادند.

در این حملات که به وسیله موشک‌های بالستیک و پهپادهای تهاجمی صورت گرفت، آشیانه جنگنده‌ها و سامانه‌های دفاع موشکی پاتریوت در پایگاه «خمیس مشیط» و فرودگاههای «ابها»، «جیزان» و «نجران» هدف قرار گرفت.

وی در ادامه گفت موشک های بالستیک دقیقی در این حمله بزرگ مورد استفاده قرار گرفت که نوع و جزئیات آنها هنوز اعلام نشده است.

یحیی سریع همچنین تأکید کرد که پادگان نظامی«تداوین» در استان«مأرب» یمن در زمان برگزاری نشست فرماندهان نظامی عربستانی با مزدوران شان هدف حمله قرار گرفت و ده ها تن از آنها کشته و زخمی شدند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تصریح کرد که نیروهای مسلح یمن تا زمان آزادی و استقلال یمن به دفاع مشروع از یمن و ملت عزیزش ادامه می دهد.

پیش از این خبرنگار العالم از حمله موشکی نیروهای انصارالله به دو شهر عربستان سعودی خبر داد و منابع سعودی نیز مدعی رهگیری دو موشک بالستیک یمنی و چند پهپاد شده‌اند.

برخی کاربران سعودی هم از شنیده شدن صدای انفجار در شهرهای خمیس مشیط و ابها در عربستان سعودی خبر داده‌اند که گفته می‌شود ناشی از حمله موشکهای بالستیک نیروهای انصارالله به عربستان سعودی در پاسخ به تجاوزات ائتلاف سعودی طی چند روز گذشته بوده است.

براساس گزارش الاخبار الیمن، کاربران شبکه‌های اجتماعی در عربستان سعودی می‌گویند که صدای این انفجارها بسیار قوی بوده است.

همزمان مقامات سعودی مدعی شده‌اند که موفق به رهگیری سه پهپاد نیروهای انصارالله بر فراز شهر خمیش مشیط شده‌اند.

این منابع می‌گویند که هدف این پهپادها پایگاه هوایی «ملک خالد» بوده است که پیش از این چند بار از سوی نیروهای یمنی مود هدف قرار گرفته است.

برخی منابع خبری نیز به نقل از «ترکی مالکی» سخنگوی نیروهای ائتلاف سعودی مدعی شده‌اند که عربستان سعودی بامداد دوشنبه موفق شده دو موشک بالستیک و چندین پهپاد یمنی را رهگیری و منهدم کند.

اخبار مرتبط حمله موشکی و پهپادی بزرگ انصار الله به اراضی عربستان گزارش الجزیره از ضعف نظامی عربستان در یمن عملیات نظامی بزرگ یمنی ها در خاک عربستان آمریکا در تلاش برای قطع کمک مالی ایران به انصارالله یمن است جزییات بزرگترین بسته تحریمی آمریکا علیه ایران

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا انصارالله یمن سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۲۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار «سید عمار حکیم» با ولیعهد سعودی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر اطلاع‌رسانی جریان حکمت ملب عراق، سیدعمار حکیم در دیدار با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، تحولات سیاسی عراق و منطقه و راه‌های تقویت روابط دو کشور و دو ملت را بررسی کرد.

در این دیدار که در سفر رهبر جریان حکمت ملی عراق به عربستان انجام شد، حکیم بر اهمیت ادامه گسترش روابط کشورهای عربی و اسلامی با عراق تأکید کرد.

وی همچنین خواستار بهره‌برداری از قطع‌نامه شورای امنیت برای توقف جنگ در غزه و امدادرسانی به آوارگان و بازسازی نوار غزه شد.

حکیم بر اهمیت ادامه گفت‌وگوها میان نیروهای منطقه‌ای و نیز بر تمایل عراق به پایان دادن به مأموریت ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش تأکید کرد و گفت که عراق در پی انتقال به مرحله روابط دوجانبه با برخی کشورهای عضو ائتلاف بر اساس منافع مشترک و احترام به حاکمیت ارضی عراق است.

کد خبر 6062883

دیگر خبرها

  • عربستان برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند
  • (ویدیو) توقف کامل تجارت دریایی آمریکا با انسداد کامل تنگه باب المندب توسط یمن!
  • (عکس) «گوی اژدها»؛ یک شهربازی عجیب در عربستان سعودی!
  • فراز و فرودهای مناسبات عراق و عربستان/ رویکرد اقتصادی همگرایانه
  • تساوی تاریخی تاجیکستان با عربستان در جشن نوروز
  • حمله راکتی سنگین حزب‌الله به مقر نظامی اسرائیل در جولان
  • حمله موشکی سنگین حزب الله به مواضع ارتش اسرائیل/زخمی شدن ۳ هزار سرباز اسرائیلی
  • فیلم| ساره، اولین ربات انسان‌نمای عربستان با پوشش زنانه
  • دیدار «سید عمار حکیم» با ولیعهد سعودی
  • حمله تروریستی به دومین پایگاه بزرگ نیروی دریایی پاکستان