Web Analytics Made Easy - Statcounter

اردشیر مذکوری روز دوشنبه در این ارتباط اعلام کرد: یکی از دلایل مهم افزایش مصرف برق در بوشهر گرم‌تر شدن هوا و افزایش زمان روشنی وسایل سرمایشی است.

وی بیان کرد: شرکت توانیر برای همه استان‌های کشور مطابق سال گذشته سقف تعیین کرده‌است که اگر از این مقدار عبور کنیم در اولویت خاموشی قرار می‌گیریم.

مذکوری ادامه داد: سهم مصرف وسایل سرمایشی در زمان اوج مصرف برق بیش از ۷۲ درصد و در حوزه خانگی و تجاری بیش از ۸۰ درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: مصرف کل استان بوشهر در روز گذشته یکهزار و ۸۷۰ مگاوات بوده که ۷۰ درصد این مقدار در حوزه مصرف خانگی ۴۸۰ هزار مشترک است.

مذکوری تاکید کرد: با یک راهکار ساده و تنظیم دمای کولر روی ۲۴ درجه به جای ۱۸ درجه که در استان ما تبدیل به عرف شده‌است علاوه بر کاهش ۲۰ درصدی بار سرمایشی و کاهش هزینه‌های برق مصرفی مشترکان، صرفه جویی هر دستگاه کولر با این روش معادل نیاز برق پنج دستگاه تنفس مصنوعی است که از این بابت در این شرایط ویژه می‌تواند بسیار حیات بخش باشد.

وی گفت: در حوزه تامین برق و آمادگی صنعت برق با برنامه‌ریزی‌های مفصلی که انجام شده صنعت برق استان آمادگی کامل برای تامین برق متعارف استان بوشهر را دارد و همه کارکنان صنعت برق به صورت شبانه‌روزی در تلاش هستند که هیچ محدودیتی اعمال نشود، اما به هر حال توان تولید نیروگاه‌های کشور محدود است اگر مقدار مصرف از یک میزان بیشتر افزایش پیدا کند ممکن است با محدودیت‌هایی مواجه شویم.

برچسب‌ها بوشهر مصرف بهینه برق شرکت توانیر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر مصرف بهینه برق شرکت توانیر بوشهر مصرف بهینه برق شرکت توانیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۲۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۶ درصدی مصرف برق در صورت افزایش قابل توجه دما

مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر گفت: نزدیک به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار کنتور هوشمند در کشور نصب شده که ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار مورد از آنها مربوط به خانگی است و درحال حاضر ۶۰ درصد برق کشور توسط کنتور‌های هوشمند مدیریت می‌شود.

سخنگوی برق در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بر اساس پیشبینی که صورت گرفته تابستان امسال گرم خواهد بود و دما یک یا دو درجه بیشتر از شرایط عادی خواهد بود. سه سناریو ۳.۵، ۴.۵ و ۶ درصد رشد مصرف را پیشبینی می‌کنیم و در صورت افزایش دما قطعا رشد ۶ درصدی مصرف را شاهد خواهیم بود و اوج مصرف برق به ۷۷ هزار و ۷۵۰ مگاوات خواهد رسید. 

او افزود: بر اساس مطالعات ما ۳۵۰۰ مگاوات افزایش برق از محل تقاضا‌های جدید خواهیم داشت که شامل بخش‌ها و صنایع کوچک می‌شود. در صورتی که دما به شدتی که پیش‌بینی شده نباشد، انتظار میرود مصرف برق به ۷۵ هزار و ۵۰۰ مگاوات برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می کنیم
  • نشانه‌های کمبود ویتامین K
  • پرداخت زکات فطریه در استان بوشهر ۱۲ درصد افزایش یافت
  • پروژه فیبر نوری در بوشهر ۴۰ درصد پیشرفت دارد
  • رشد ۶ درصدی مصرف برق در صورت افزایش قابل توجه دما
  • عوارض جدی مصرف زیاد دارچین
  • آیا ارزش افزوده همان هیولایی است که از آن می‌ترسیم؟
  • رییس سازمان انرژی اتمی: نیاز به غنی‌سازی بالاتر داشتیم/ به دنیا هم اعلام کرده‌ایم که محل مصرف ما حوزه سلامت و پزشکی است
  • استفاده از هوش مصنوعی در حوزه انرژی اتمی افزایش می‌یابد
  • بارش‌ها در آذربایجان غربی ۱۴ درصد افزایش یافت