Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴  از اسفند سال گذشته و با شدت گرفتن ویروس کرونا همراه بود و در سال جدید نیز ادامه داشته است، کسب و کار در بخش های مختلف دچار آسیب شدند؛ به ویژه در یکی دوماه ابتدایی امسال که با تعطیلی برخی اصناف همراه بود اشتغال تعداد زیادی تخت تاثیر قرار گرفته و با توقف فعالیت مواجه شد.

این در حالی است که تازه‌ترین گزارش مرکز آمار از وضعیت اشتغال و بیکاری در فصل بهار نشان از مشهود بودن اثر کرونا بر بازار کار کشور در بهار امسال نسبت به فصل مشابه سال قبل دارد و طبق اعلام آن جمعیت غیرفعال افزایش و جمعیت شاغل و بیکار (جمعیت فعال) با کاهش همراه بوده است؛ به طوری که بررسی نرخ بیکاری افراد ۱۵ ساله و بیشتر از این حکایت دارد که ۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ درصد از جمعیت فعال بیکار بوده‌اند و نرخ بیکاری نسبت به بهار سال گذشته ۱.۱ درصد کاهش دارد.

جمعیت شاغلین ١٥ ساله و بیشتر در این فصل ٢٢ میلیون و ٩٦٣ هزار نفر بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل تقریبا یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: ابعاد واقعی تاثیر کرونا بر اقتصاد جهانی / مشاغل کوچک، سود دو سال خود را از دست می‌دهند؟

همچنین در بهار امسال ۴۱ درصد جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر از لحاظ اقتصادی فعال بوده‌اند، یعنی در گروه شاغلان و بیکاران قرار گرفته‌اند و نرخ مشارکت اقتصادی آن  کاهش ۳.۷ درصدی دارد.

این در حالی است که چندی پیش پژوهشکده آمار ایران نیز در گزارشی اعلام کرد که در دوران ابتدایی شیوع ویروس کرونا که با کاهش فعالیت‌ کسب و کار و افزایش هزینه‌ها همراه بود، ۳۰ درصد مشاغل در اسفند و فروردین‌ حداقل یک نفر را اخراج کرده اند.

اما بررسی اشتغال در بخش‌های عمده اقتصادی نشان می ‌دهد که در بهار ١٣٩٩، بخش خدمات با ۴۹.۷ درصد بیش­ترین سهم اشتغال را به خود اختصاص داده است و  بخش‌های صنعت با ۳۱.۸ درصد و کشاورزی با ١٨.٦ درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.

منبع: ایسنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ویروس کرونا بیکاری جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۲۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱

بازار جهانی نفت با کاهش درگیری‌ها در خاورمیانه به ثبات نسبی دست یافت. شاخص نفت برنت انگیس و وست تگزاس اینترمدیت آمریکا به ترتیب ۸۷.۱۱ و ۸۱.۹۹ دلار در هر بشکه، رسیدند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، تشدید تنش‌های منطقه‌ای بازار نفت را دچار نوساناتی کرده بود اما از روز گذشته با بازگشایی بازار‌های جهانی، بار دیگر قیمت نفت به ثبات نسبی دست یافت.

شاخص برنت انگلیس با ۰.۱۱ درصد افزایش به ۸۷.۱۱ دلار رسید. شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با ۰.۰۹ درصد افزایش، به قیمت ۸۱.۹۹ دلار مبادله شد.

در جدیدترین بروزرسانی قیمت نفت خاورمیانه، نفت سنگین ایران با ۰.۷۰ درصد کاهش، به ۸۲.۵۷ دلار در هر بشکه رسید. نفت سنگین عربستان نیز با سقوط ۲.۰۱ درصدی با قیمت ۸۶.۳۳ دلار مبادله شد. بهای نفت سبک عربستان روز گذشته با ۲.۰۱ درصد کاهش، به ۸۷.۹۳ دلار در هر بشکه رسید.

دیگر خبرها

  • تعهد ۱۵۹۹ نفری اشتغال در کبودراهنگ
  • تحقق ۱۱۴ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان بهار
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • مشارکت ۴۳ درصدی خراسان رضوی در حوزه اشتغال
  • برخورد شدید با مراکز سقط جنین غیرقانونی در زنجان صورت می گیرد
  • ۱۵ کشور آسیایی که سریعترین روند کاهش جمعیت را دارند
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • پویشی‌های دانشگاه آزاد اصفهان ۱۲هزار نفری می‌شوند/ 10 درصد دانشجوها به استخدام رسیدند
  • کاهش فقر مطلق در ایران به روایت بانک جهانی
  • بازار آرام طلا و سکه در بازار ؛ کاهش قیمت طلای ۱۸ عیار | جدول قیمت ها