Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@18:30:08 GMT

افزایش بیش از ۷ درصدی تولید آب در آذربایجان غربی

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۲۷۹۵

افزایش بیش از ۷ درصدی تولید آب در آذربایجان غربی

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی، از افزایش ۷.۴ درصدی تولید آب در استان خبرداد.

علیرضا رضوی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه این میزان افزایش، در سه ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل صورت گرفته است، اظهار کرد: افزایش میزان تولید آب، ناشی از افزایش مصرف توسط مشترکین و برای تامین نیاز مردم بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شیوع ویروس کرونا و توصیه مردم به شستشوی مکرر دستها، در افزایش مصرف آب تاثیر چشمگیری داشته که نیازمند دقت و توجه مشترکین به هنگام شستشو برای جلوگیری از هدررفت آب است.

رضوی، شروع فصل تابستان و ایام گرم سال را نیز دیگر عامل افزایش مصرف آب در سطح استان عنوان و اظهار کرد: هرچند در تولید و تامین آب شرب مورد نیاز مشترکین استان، مشکلی وجود ندارد، اما به لحاظ محدودیت منابع آبی و کاهش سطح آبهای زیرزمینی، رعایت الگوی مصرف و صرفه جویی در مصرف آب، تنها راهکار پیش رو برای مقابله با کم آبی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی منابع تامین آب درشهرهای استان از منابع زیرزمینی را ۵۱ درصد و در روستاها را ۹۹ درصد اعلام کرد و با بیان اینکه از نظر مخازن ذخیره آب در استان، از استاندارد تعریف شده عقب هستیم، افزود: هم در بخش آب شرب شهری و هم در آب شرب روستایی نیاز به توسعه و ظرفیت سازی مخازن  ذخیره آب وجود دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مصرف آب آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۲۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دمای هوای آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مهدی کریمی افزود: میزان بارندگی ها نیز در ۲۴ ساعت گذشته بین یک تا چهار میلی متر نوسان داشت که بیشترین مقدار در ارومیه با چهار میلی متر بود و این روند تا روز سه شنبه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه بارش های رگباری امروز دوشنبه و روز سه شنبه نیز ادامه دارد، اظهار کرد: طبق پیش بینی ها در نقاط مستعد احتمال بارش تگرگ وجود دارد ولی در شبانه روز گذشته گزارشی رسمی از ایستگاه ها در این زمینه نداشتیم.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی ادامه داد: وزش باد نیز طبق پیش بینی ها همچنان تداوم دارد و بیشترین سرعت وزش باد با ۵۰ کیلومتر برساعت در اشنویه و نقده گزارش شده است.

 

دیگر خبرها

  • ۵ میلیارد دلار منابع برای رشد ۸ درصدی در آذربایجان‌شرقی
  • راه اندازی هنرستانهای جوار صنعت برای تامین نیروی کار ماهر در آذربایجان غربی
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • ایجاد هنرستان در همسایگی صنایع آذربایجان غربی
  • سهم ۱۷ درصدی تهران از صادرات کشور/ ۲۰۰ واحد راکد احیا شد
  • معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه
  • افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی
  • افزایش دمای هوای آذربایجان‌غربی
  • اجرای ۷۵ درصد از پروژه های مصوب سفر استاندار آذربایجان غربی توسط سازمان منطقه آزاد در شهرستان ماکو
  • افزایش ۱۱ برابری ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد آذربایجان‌ غربی