Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: 3طرح بزرگ تغذیه مصنوعی با هدف کنترل سیلاب، احیا و تعادل‌بخشی منابع آبی زیرزمینی با اعتباری بیش از 40 میلیارد ریال در گچساران اجرا می‌شود.

  آرش مصلح امروز در  گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: وضعیت آبی شهرستان گچساران  در بخش شرب، صنعت و کشاورزی  به نسبت کل استان بهتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون  طرح های بسیار مهمی در این شهرستان اجرا شده است، گفت:  احداث سد مخزنی کوثر،  اجرای طرح تامین آب اراضی کشاورزی در دشت امامزاده جعر در فاز 1و2،  اجرای طرح آبیاری به اراضی کشاورزی در رودبال،لیشتر، دشت مور و انگشترک  از جمله طرح‌های بسیار مهمی در بخش آب است  که هم اکنون در دست اجرا است.

قائم مقام آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد در ادامه از اجرای 3 طرح تغذیه مصنوعی در این شهرستان خبر داد و گفت: اجرای 3 طرح  بزرگ ذخیره مصنوعی آب در این شهرستان در دست اجرا است که این شهرستان را به نسبت دیگر شهرستان های کشور متمایز کرده است.

 وی با بیان اینکه در حال حاضربرای اجرای  3 طرح تغذیه مصنوعی(( ذخیره آب ناشی از بارندگی)) با اعتباری به مبلغ 40 میلیارد ریال در روستاهای ناصر آباد، گرگده و شیخ خواجه  ابلاغ شده است، افزود: هم اکنون پیمانکار3 طرح  تغذیه مصنوعی در حال انجام عملیات اجرایی است که در صوت اجرا  این  طرح روان آب که از بارندگی به وجود می‌آید  برای جلوگیری از خسارت و ذخیره آب انجام می‌گیرد.

 مصلح با اشاره به اینکه در سنوات گذشته به این گونه طرح‌ها اعتباراتی تخصیص داده نمی‌شد، گفت: بعد از سیلاب   و خساراتی که به بخش کشاورزی وارد شد اعتباراتی از محل صندوق ارزی تخصیص داده شد.

وی ابراز کرد: طرح های تغذیه مصنوعی برای کنترل سیلاب احداث می شوند که در زمان بارندگی های شدید این طرح‌ها دچار آسیب  و خسارت می شود برای ترمیم نیاز به اعتبار دارند.

قائم مقام آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحم ابراز کرد: برای مرمت هفت طرح تغذیه مصنوعی  در استان  اعتباری به مبلغ 66 میلیارد ریال از محل اعتبارات حوادث اختصاص یافته است.

وی گفت : این اعتبار برای ترمیم طرح های تغذیه مصنوعی سفره های زیرزمینی در حال بهره برداری مانند ناصرآباد،  شیخ، خواجه گرگده،کلاچو،گچ ممبی و تنگ سبو پیس بینی شده است.

مصلح  با بیان اینکه طرح تغذیه مصنوعی  به منظور احیا و تعادل‌بخشی منابع آبی زیرزمینی اجرا  می‌شود، گفت: طرح های تغذیه مصنوعی برای کنترل سیلاب احداث می شوند که در زمان بارندگی های شدید این طرح‌ها دچار آسیب و خسارت می شود برای ترمیم و نوسازی نیاز به اعتبار دارند.

وی خاطرنشان کرد: هفت طرح تغذیه مصنوعی استان ظرفیت ذخیره ۱۶ میلیون متر مکعب آب را دارند.

قائم مقام آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: برنامه ریزی برای افزایش میزان ورودی در آبخوان ها و یا تغذیه مصنوعی منابع آبی با هدف مقابله با بحران کمبود آب، ضروری است.

مصلح ابرازکرد: این طرح ها افزون بر کاهش خسارت های ناشی از سیل، در افزایش حجم سفره های آب زیرزمینی، احیای مراتع و بیابان زدایی نقش مهمی دارد.

وی خاطرنشان کرد: کنترل و مهار سیلابها و ذخیره مقدار مازاد آن، به تعادل رسانیدن وضعیت آبخوانها، جلوگیری از پدیده نشت زمین و استفاده از ظرفیت مخزن زیرزمینی برای ذخیره آب مازاد در فصل غیر زراعی از جمله مزایای اجرای طرح تغذیه مصنوعی است.

انتهای پیام/82031

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: تغذیه مصنوعی سیلاب آب کهگیلویه و بویراحمد طرح تغذیه مصنوعی کنترل سیلاب طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۲۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز ۱۱۰ میلیمتر پلی اتیلن در شهرستان چگنی

به گزارش جام جم آنلاین لرستان کرم گودرزی در حاشیه بازدید از این پروژه اظهارکرد: در راستای افزایش ایمنی و تاب آوری شبکه گاز و همچنین همکاری جهت تسهیل در ادامه راهسازی جاده جدید خرم آباد به کوهدشت جابه جایی خط تغذیه ۱۱۰ میلیمتر پلی اتیلن روستاهای محور چشمه زمزم به چنار شهرستان چگنی با ایمنی و موفقیت کامل انجام شد.
وی ضمن تاکید بر رعایت نکات ایمنی و ارائه توصیه های فنی گفت: در راستای خدمات رسانی مطلوب به مردم روستاهای محور چشمه زمزم به چنار شهرستان چگنی، تعمیرات، مقاوم‌سازی و تاب‌آوری خط تغذیه مذکور با تلاش و توان فنی مجموعه کارکنان بهره برداری با ایمنی و موفقیت به اتمام رسید.
گودرزی ضمن تشکر از مجموعه کارکنان ناحیه گازرسانی شهرستان چگنی گفت: با توجه به ضرورت عملیات مذکور، انجام این پروژه با حداقل زمان ممکن و عدم قطع گاز گسترده در بخش خانگی و استفاده از توان عملیاتی شرکت در بخش تجهیزات و نیروی انسانی انجام شد که علاوه بر اقدام به موقع و به حداقل رساندن تعمیرات باعث صرفه جویی مالی پنج میلیارد ریالی شد.

دیگر خبرها

  • مرمت بند‌های تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون
  • تدابیر شهرداری شیراز در احداث بند‌های کنترل سیلاب مسیل سعدی/ اقدام به موقع گروه‌های جهادی
  • لایروبی بند‌های تغذیه مصنوعی استان یزد برای مدیریت سیلاب
  • لایروبی و رسوب برداری ۲۸۰ هزار مترمکعب از بند‌های تغذیه مصنوعی استان یزد
  • باغچه‌های سلامت خانگی راهی برای ترویج فرهنگ تغذیه سالم
  • کشف بیش از ۱۰ تن چوب قاچاق در گچساران
  • اولین نبرد هوایی یک جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی و انسان انجام شد
  • ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز ۱۱۰ میلیمتر پلی اتیلن در شهرستان چگنی
  • اولین نبرد هوایی بین یک جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی و انسان انجام شد
  • ابراز خرسندی شهروندان گچساران از مرمت و بهسازی گلزار شهدا + فیلم