Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-23@14:40:06 GMT

تماشای تئاتر در روزهای گرم کرونایی

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۲۹۱۵

تماشای تئاتر در روزهای گرم کرونایی

خبرگزاری میزان- تئاتر و عرصه هنرهای نمایشی از ابتدای تیر ماه سال جاری و بعد از نزدیک به پنج ماه تعطیلی بار دیگر آغاز به کار کرد، هر چند بسیاری در ابتدا مخالف بازگشایی زودهنگام سالن‌های نمایش بودند اما تماشاخانه‌های تئاتر مکلف شدند تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی میزبان مخاطبان باشند. تاریخ انتشار: 12:42 - 23 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۶۷۲۶

خبرگزاری میزان - تئاتر و عرصه هنرهای نمایشی از ابتدای تیر ماه سال جاری و بعد از نزدیک به پنج ماه تعطیلی بار دیگر آغاز به کار کرد، هر چند بسیاری در ابتدا مخالف بازگشایی زودهنگام سالن‌های نمایش بودند اما تماشاخانه‌های تئاتر مکلف شدند تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی میزبان مخاطبان باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این میان بسیاری از کارگردانان مطرح تئاتر از اجرا سر باز زدند، بسیاری از اجراهای مطرح و برخی دیگر از اجراهایی که از حضور بازیگران چهره و سلبریتی‌ها بهره می‌بردند ادامه کار خود را به بعد از پایان بیماری کرونا منتقل کردند اما در این میان برخی از کارگردانان جوان فرصت را غنیمت شمرده و آثار خود را روی صحنه بردند. 

دلیل حضور برخی جوانان در عرصه تئاتر بیشتر این بود که شاید آنها در زمان عادی و طبیعی این هنر هیچگاه امکان دسترسی به برخی سالنهای تئاتر را نداشتند اما با شیوع بیماری کرونا و خالی ماندن بسیاری از تماشاخانه‌ها می توانستند در سالنهایی که برایشان آرزو شده بود اجرا داشته باشند. 

به همین مناسبت خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان به معرفی برخی از آثار روی صحنه تئاتر پرداخته است، آثاری که این شب‌ها هر چند به سختی و با مخاطب کم اما روی صحنه می روند. 

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار تئاتر طی هفته جاری اینجا کلیک کنید

فقرات بی‌ستون

مکان: عمارت روبرو
زمان: از ۱۱ تیر تا ۲۵ مرداد فقط روز‌های شنبه
بها: ۳۵،۰۰۰ تومان

اجراگران: کاوه ستاری، انوشیروان آریا، میلاد شجره
کارگردان: میلاد شجره

آگوست در اوسیج کانتی

مکان: خانه نمایش مهرگان (سالن شماره ۱)
زمان: ۰۱ تا ۳۱ تیر
بها: ۴۰,۰۰۰ تومان

نویسنده: تریسی لتس
مترجم: آراز بارسقیان
دراماتورژ: هما علیزاده
کارگردان: میکاییل شهرستانی

بازیگران: زهره یعقوبی، شیرین فرخنده نژاد، مریم فرح آبادی، بهادر باستان حق، ماهی مشیری، مرجان رزم آزما، حسین زنگنه، دلارام زرگر، سامره حسن زاده، مسعود آشوری، علی قنبرزاده و با صدای میکاییل شهرستانی

شزه

نویسنده و طراح حرکات: امین غلامی‌
کارگردانان: امین غلامی، عارف غلامی
تهیه کننده: مصور نیکویی

بازیگران: نسرین حیدری، فردین حبیبی، فرزانه حکیمی، زهرا حسینی، سمیرا نظری، فاطمه خادمی، حلیمه حسینی، گلی قاسمی، زینب مقصودی

آزادی از قید تعلق

عمارت نوفل‌لوشاتو - سالن ۱
زمان: ۱۸ تیر تا ۰۹ مرداد
بها: ۴۰,۰۰۰ تومان

نویسنده و کارگردان: محمد میرزاحسینی
بازیگران: کسری راحمی، مهدی رفیعی، آریان مجد

یازده جریحه روح

نویسنده و کارگردان: فرزاد امینی

بازیگران: (به ترتیب حروف الفبا) مهدی بازدار، نازنین زهرا برومند، محمد پسندیده کار، سروش حائری، آزیتا رحیمی، فرزانه فرجی، نیلوفر فولادی، مونا کریمی، کیانا کریم پور، مهربان کشاورزی، رضا میرجلیلی

و همیشه پاییز

مکانک تالار مولوی - سالن اصلی
زمان: ۰۶ تا ۲۷ تیر
بها: ۳۰,۰۰۰ تومان

نویسنده و کارگردان: مهیار جوادی ها
دراماتورژ: حسین توازنی زاده
بازیگران: آبان حسین آبادی، یکتا طبیبی

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار سینما سینمای ایران ۰۰۰ تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۲۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماشای مناظره از شبکه تهران

در این جلسه دکتر اعلمی، مدیر شبکه تهران سیما ضمن خداقوت و خسته نباشید به عوامل و دست‌اندرکاران امر انتخابات در رسانه‌ملی، مروری بر اقدامات رسانه‌ملی در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری داشت و تاکید کرد: پس از شمارش آرا در دور اول، تهران ۱۴ نماینده جدید خود را شناخت و ۱۶ صندلی برای رقابت بین نامزد‌های حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس باقی ماند و همچنین انتخابات درحوزه انتخابیه ورامین، قرچک و پیشوا برای معرفی نماینده مردم شریف این حوزه به دور دوم کشیده شد؛ از این‌رو و مطابق قانون برای تعیین تکلیف حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس ۳۲ نامزد و در حوزه ورامین، قرچک و پیشوا دو نامزد به رقابت خواهند پرداخت. وی افزود: بنابراین در راستای عدالت رسانه‌ای در امر تبلیغات تلویزیونی، ۳۴ برنامه تلویزیونی ۲۰ دقیقه‌ای با عنوان نماینده مردم برای نامزد‌های دور دوم مجلس شورای اسلامی تعریف شده است. این برنامه‌ها کاملا به‌صورت رایگان ضبط و تولید شده است و از شبکه تهران سیما روی آنتن می‌رود و نسخه رادیویی آن نیز از رادیو تهران پخش خواهد شد. اعلمی افزود: جزئیات پخش هر برنامه در قرعه‌کشی امشب مشخص شد و نامزد‌های انتخابات پیش‌رو از نوبت، روز و ساعت پخش برنامه‌های خود مطلع هستند. مدیر شبکه تهران سیما از ضبط مناظره‌های تلویزیونی خبر داد و افزود: هشت مناظره برای نامزد‌های تهرانی (تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس) و سه مناظره برای نامزد‌های ورامین، قرچک و پیشوا پیش‌بینی شده است. برای ضبط برنامه مناظره نامزد‌های استان تهران، چهار گروه هشت نفره ایجاد شده است. مناظره‌ها هم مانند برنامه‌های تبلیغاتی تلویزیون، نماینده مردم به‌صورت رایگان تولید و پخش می‌شود. 

برگزاری انتخابات الکترونیک در تهران

 در ادامه عباس جوهری، رئیس ستاد انتخابات استان تهران به تفاوت مشهود این دوره از انتخابات اشاره کرد و افزود: به‌دلیل تعدد نامزدها، برگزاری انتخابات در استان تهران با سایر استان‌های بسیار متفاوت است. رئیس ستاد انتخابات افزود: از ۱۰ حوزه انتخاباتی، هشت حوزه به مجلس راه پیدا کردند و تکلیف نمایندگان دو حوزه تهران (تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر، پردیس) و ورامین، قرچک و پیشوا در دور دوم مشخص خواهد شد. وی از برگزاری انتخابات تمام الکترونیک خبر داد و افزود: در تهران، انتخابات کاملا به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود و فیلم‌های آموزشی آن نیز از رسانه‌ملی پخش خواهد شد. وی تاکید کرد: در این دوره از انتخابات کسانی می‌توانند رای بدهند که در دور اول یا رای نداده باشند یا در استان تهران رای خود را به صندوق انداخته باشند. وی تبلیغات پیش از انتخابات را فرصت مغتنمی برای شناسایی هر چه بهتر نامزد‌های انتخابات برشمرد و تاکید کرد: از ۱۳ اردیبهشت تا ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان تبلیغات نامزد‌های انتخابات پیش‌رو است، از این‌رو انتظار می‌رود خارج از این فاصله زمانی تبلیغات انجام نشود تا شاهد انتخابات سالم، پرشور‌و‌خروش باشیم. 

عرصه تبلیغات باید در سلامت کامل و مطابق قانون باشد

حجت الاسلام میراشرفی، رئیس هیأت نظارت بر انتخابات استان تهران به مراقبت از آرای مردم تاکید کرد و افزود: در پشت‌صحنه انتخابات گروه‌های مختلفی در کنار هم در حال فعالیت هستند تا تشویق و ترغیب برای حضور حداکثری و برگزاری انتخابات پر‌شور صورت گیرد. میراشرفی از تأثیر حضور نامزد‌ها در مناظره‌ها گفت و افزود: نسبت به رعایت قوانین تبلیغات انتخابات ساعی باشید. رقابت تنگاتنگ است و عرصه تبلیغات باید سلامت و مطابق با مُر قانون باشد. رئیس هیأت نظارت بر انتخابات استان تهران به اجرای صحیح قانون انتخابات اشاره کرد و افزود: از بد‌اخلاقی‌های تبلیغاتی پرهیز شود و طرفداران نامزد‌های انتخابات به معرفی فضائل و ویژگی‌های شخصی نامزد‌ها بپردازند.

دیگر خبرها

  • تمجید فیلسوف اهل‌سنت از سیلی ایران به اسرائیل
  • چراغ دریایی
  • جایزه قلم آمریکا با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • نویسنده‌ای که برای مخاطب دام پهن نمی‌کند
  • جایزه قلم آمریکا در پی حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • لغو مراسم اهدای جوایز انجمن قلم آمریکا به دلیل جنگ علیه غزه
  • تماشای ماه صورتی آوریل را از دست ندهید
  • تماشای مناظره از شبکه تهران
  • مجموعه داستان دوباره همان زخم‌ها را به صورتم بزن در کرمانشاه منتشر شد
  • تماشای تمرینات استقلال برای این تماشاگران خاص ممنوع نیست