Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سرمایه‌گذاری و امور مجلس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می‌گوید: ۲۵۲۵ پروژه گردشگری به حجم سرمایه‌گذاری حدود یک میلیون و ۳۵۰ هزار میلیارد ریال در سطح کشور در دست احداث است.

به گزارش ایسنا، ساسان تاجگردون که از آذرماه سال ۱۳۹۸ با حکم علی‌اصغر مونسان،  معاون سرمایه‌گذاری و امور مجلس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شد، پس از گذشت هشت ماه گزارشی را از عملکرد این معاونت منتشر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 نسبت او با غلامرضا تاجگردون، نماینده منتخب گچساران و باشت از استان کهگیلویه و بویراحمد در دوره یازدهم مجلس، از جمله حواشی ایجادشده در ارتباط با اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون بود. اعتبارنامه این نماینده در ۱۸ تیرماه رد شد. غلامرضا تاجگردون درباره انتصاب‌های فامیلی که نقطه ضعف اعتبارنامه او بود، مشخصصا با اشاره به انتصاب ساسان تاجگردون در معاونت سرمایه‌گذاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، منکر نقش خود در این انتصاب‌ها شده و گفته بود: «برادرم که معاون وزیر گردشگری است،  ۲۵ سال سابقه خدمت دارد و ۱۷، ۱۸ سال است که مدیرکل است.»

اینک روابط عمومی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گزارش عملکرد معاونت سرمایه گذاری و امور مجلس این وزارتخانه را منتشر کرده و به نقل از ساسان تاجگردون گزارش داده است: معاونت سرمایه‌گذاری در دولت دوازدهم در حوزه توسعه زیرساخت‌های بخش گردشگری اقدامات قابل توجهی را انجام داده که با تداوم آن‌ها می‌توان منتظر روزهای اثربخش و رشد این صنعت سبز در کشور بود.  

او با تاکید بر لزوم توجه به توسعه زیرساخت‌های گردشگری برای رشد آن، می‌گوید: معاونت سرمایه‌گذاری و امور مجلس ۴۹۱ طرح به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات به مبلغ ۷۷ هزار و ۴۶۷ میلیارد ریال معرفی کرده که به تفکیک منابع، شامل تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی است که ۴۵۹ طرح به ارزش ۷۲ هزار و ۸۴۹ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده و از این تعداد ۱۲۵ طرح به ارزش ۱۳ هزار ۵۶۳ میلیارد ریال در ارکان اعتباری بانک مصوب شد که تعداد ۹۶ طرح موفق به دریافت تسهیلات به مبلغ ۶ هزار و ۲۹۷ میلیارد ریال شده‌اند. همچنین از محل منابع داخلی بانک نیز تعداد ۳۲ طرح به ارزش ۴ هزار و ۶۱۸ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شد، از این تعداد ۱۳ طرح به ارزش یک هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال در ارکان اعتباری بانک مصوب و تعداد ۱۱۳ طرح موفق به دریافت تسهیلات به مبلغ ۱ هزار و ۳۱۶ میلیارد ریال شده‌اند.

تاجگردون با اشاره بر موضوع پرداخت یارانه سود تسهیلات بانکی، اظهار می‌کند: پرداخت یارانه سود تسهیلات بانکی به تعداد ۲۸۲ طرح به مبلغ  ۱۲۰ میلیارد ریال در دولت دوازدهم شامل پرداخت تسهیلات از محل اعتبارات منابع اشتغال روستایی به تعداد ۱۵ هزار و ۶۹۰ پروژه به مبلغ ۸ هزار و ۱۴۰ میلیارد و اختصاص اعتبارات زیرساختی به مبلغ حدود ۹۵۰ میلیارد ریال به پروژه‌های گردشگری از محل اعتبارات طرح‌های تملک دارایی و سرمایه‌ای در حوزه ارائه تسهیلات حمایتی به پروژه‌های گردشگری و پروژه‌های متقاضی، خدمات‌رسانی داشته است.

معاون سرمایه‌گذاری و امور مجلس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به حجم قابل توجه متقاضیان سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری، می‌گوید: در حال حاضر تعداد ۲۵۲۵ پروژه گردشگری به حجم سرمایه‌گذاری حدود یک میلیون و ۳۵۰ هزار میلیارد ریال در سطح کشور در دست احداث است که از ابتدای دولت دوازدهم تا پایان سال ۱۳۹۸ تعداد ۲۱۶۹ پروژه با حجم سرمایه‌گذاری حدود ۲۱۰ هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده‌اند که از این تعداد ۴۰۴ باب هتل است، همچنین واگذاری تعداد ۲۷۸ کمپ (اردوگاه) گردشگری به بخش خصوصی به اجرا درآمده است که همگی نشان از روند صعودی توسعه این صنعت در کشور دارد.

او در زمینه لزوم تصویب و توسعه زیرساخت‌های گردشگری بیان می‌کند: تصویب بیش از ۳/۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی برای ایجاد و توسعه زیرساخت‌های بخش گردشگری در ۲۱ استان کشور، صدور ۵۴۶۸ مجوز موافقت‌نامه اصولی تاسیسات گردشگری، صدور موافقت‌نامه تاسیس برای ۲۴۳ منطقه نمونه گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری ۶ هزار میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۳۸۰۰ نفر، اقدامات صورت‌گرفته در خصوص صدور موافقت اصولی و مجوز ایجاد به منظور تسریع و تسهیل در امر سرمایه‌گذاری، حذف مجوزهای غیرضروری و همچنین راه‌اندازی سامانه صدور موافقت اصولی به آدرس my.ichto.ir  است که منجر به کاهش بوروکراسی اداری و افزایش تقاضای سرمایه‌گذاران برای ایجاد تأسیسات گردشگری می‌شود.

تاجگردون می‌گوید: به‌منظور جلوگیری از زمین‌خواری، به استناد تفاهم‌نامه بین این معاونت و سازمان امور اراضی جهاد کشاورزی، از واگذاری اراضی کشاورزی و زراعی که فاقد توجیه اقتصادی برای اجرای پروژه‌های گردشگری باشند جلوگیری شده است.

او می‌افزاید: برگزاری و مشارکت در سمپوزیوم فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشورهای اکو در جزیره کیش و استان‌های فارس، آذربایجان شرقی، تهران و خراسان رضوی، عقد تفاهم‌نامه با وزارت نیرو برای استفاده از ظرفیت حاشیه سدها و منابع آبی پیرامون، عقد تفاهم‌نامه همکاری با بانک‌های سپه، گردشگری، رفاه کارگران، توسعه و تعاون، آینده، کشاورزی، پاسارگاد و ملی برای پرداخت تسهیلات از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال‌های ۹۷ و ۹۸، بازنگری آیین‌نامه نحوه تشکیل و اداره مناطق نمونه گردشگری و تصویب در شورای عالی میراث‌فرهنگی و تشکیل کمیته‌هایی در نهاد ریاست جمهوری به‌منظور رفع موانع و مشکلات مناطق نمونه واقع در عرصه‌های جنگلی از جمله دیگر اقداماتی است که در راستای تسهیل روند سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری به انجام رسیده است که به نوبه خود می‌توانند بسیاری از موانع موجود بر سر راه سرمایه‌گذاری گردشگری را برطرف کند و به رونق و توسعه این صنعت سبز کمک کند.

تاجگردون می‌گوید: در حوزه مشوق‌ها و حمایت از سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری نیز اقدامات قابل توجهی انجام شده که در آینده اعلام می‌شود.  

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گردشگري سرمايه گذاري تسهيلات سرمایه گذاری گردشگری غلامرضا تاجگردون وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی سرمایه گذاری و امور مجلس گردشگری و صنایع دستی معاون سرمایه گذاری معاونت سرمایه گذاری وزارت میراث فرهنگی توسعه زیرساخت هزار میلیارد ریال حجم سرمایه گذاری میلیارد ریال سرمایه گذاری میلیارد ریال طرح به ارزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۳۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلیت موزه‌ ها برای چه کسانی رایگان و نیم‌بهاست؟

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پس از افزایش نرخ ورودی موزه‌ها، گروه‌هایی را که مشمول بلیت رایگان و نیم‌بها می‌شوند، اعلام کرد.   به گزارش ایسنا، نرخ بلیت ورودی موزه‌ها، بناها و پایگاه‌های تاریخی تا پایان سال گذشته برای شهروندان ایرانی بین ۵ تا ۱۰ هزار تومان بود، که از اول فروردین‌ماه ۱۴۰۳ از ۲۰ تا ۵۰ هزار تومان افزایش یافته است. این بها برای اتباع خارجی نیز از ۵۰ و ۱۰۰ هزار تومان به ۲۵۰ و ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.    تا پیش از این، افزایش و یا اصلاح بهای موزه‌ها و اماکن تاریخی به پیشنهاد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و با مصوبه هیأت وزیران اتفاق می‌افتاد، اما در این دوره، برای افزایش نرخ ورودی موزه‌ها هنوز مصوبه‌ای ارائه نشده است و نرخ‌نامه مشخصی وجود ندارد.   وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درحالی که افزایش بهای موزه‌ها بدون تغییر در وضعیت خدمات رخ داده و با اعتراض‌هایی نیز مواجه شده است، گروه‌هایی را که مشمول بلیت «رایگان» و بازدید «نیم‌بها» می‌شوند اعلام کرد. در این دسته‌بندی خانواده‌هایی با ۵ فرزند و بیشتر از امتیاز «بازدید رایگان» اماکن تاریخی تحت پوشش این وزارتخانه بهره‌مند شده‌اند، درحالی‌که خانواده‌های دارای سه و چهار فرزند، مشمول «بلیت نیم‌بها» شده‌اند. در سال ۱۴۰۱ نیز در قالب «طرح جوانی»، برای خانواده‌ها و مادران دارای سه فرزند، امکان تماشای موزه‌های این وزارتخانه با بلیت نیم‌بها فراهم شده بود.   گروه‌هایی که اکنون مشمول «بازدید رایگان» موزه‌ها و اماکن تحت پوشش وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می‌شوند به این ترتیب اعلام شده‌اند:   ۱ ـ خانواده‌های دارای ۵ فرزند و بیشتر   ۲ ـ کودکان و نوجوانان تا ۱۲ سال   ۳ـ پیشکسوتان، استادکاران و هنرمندان میراث فرهنگی، صنایع دستی و راهنمایان گردشگری   ۴ ـ پژوهشگران و محققان   ۵ ـ افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی   ۶ ـ تمام دانش‌آموزان، دانشجویان، معلمان و اساتید (فقط) در ایام دهه فجر و روزهای دانش‌آموز، دانشجو و معلم   ۷ ـ اشخاصی که به منظور فرایض و آیین‌های دینی در ساعات مقرر وارد مساجد و اماکن متبرکه می‌شوند   ۸ ـ مدعوین و مهمانان رسمی دولت   ۹ ـ کارکنان سایر دستگاه‌های اجرایی   ۱۰ ـ کارکنان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سازمان‌های وابسته به همراه خانواده آنها   گروه‌هایی که از «بلیت نیم‌بها»ی موزه‌های وزارت میراث بهره‌مند می‌شوند نیز به این ترتیب اعلام شده‌اند:   ۱ ـ خانواده‌های دارای سه و چهار فرزند   ۲ ـ دانش‌آموزان و دانشجویان به صورت انفرادی و گروهی به همراه معلمان و سرپرستان   ۳ ـ خبرنگاران   ۴ ـ بازنشستگان به همراه افراد تحت تکفل کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نگاه وزارت میراث فرهنگی، تسهیلگری در جذب سرمایه‌گذاری گردشگری است
  • نگاه وزارت میراث فرهنگی، تسهیل‌گری در جذب سرمایه‌گذاری گردشگری است
  • استان چهارمحال و بختیاری نیاز به تغییرات گردشگری دارد
  • فروش ده میلیارد ریالی صنایع دستی در کاشان
  • موافقت اصولی با ۱۵۵ طرح گردشگری صادر شد
  • بیش از ۷۶۵ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری خراسان جنوبی بازدید کردند
  • بیش از 690 هزار مورد بازدید از جاذبه های گردشگری خراسان جنوبی
  • بازدید بیش از ۶۲ هزار نفر از اماکن مذهبی مازندران
  • بلیت موزه‌ ها برای چه کسانی رایگان و نیم‌بهاست؟
  • بازدید بیش از ۲۸ هزار نفر از موزه‌های مازندران