Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی دوشنبه ۲۳ تیر گفت: برای ساخت و بازسازی واحدهای خسارت دیده از بارندگی‌های بهار سال گذشته، تاکنون سه هزار و ۳۶۵ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است. علاوه بر آن، کمک بلاعوض شامل کمک‌های معیشتی و اجاره بها نیز به میزان بیش از هزار و ۲۶۷ میلیارد ریال به روستاییان، پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی محمدی افزود: بر اساس برآوردهای انجام شده، پایان مهر امسال، زمان بهره‌برداری از تمام واحدهای بازسازی شده در استان خواهد بود و تا سه ماه دیگر، تمام این واحدها بهره برداری می‌شود.

۴۸ هزار و ۸۵۹ تن سیمان معادل ۹۷۷ هزار و ۱۸۱ پاکت، از استان گلستان به روستاهای هدف در خراسان شمالی حمل شده است.

در بارندگی‌های بهار پارسال، ۶ هزار و ۴۵۰ واحد مسکونی در شهرها و روستاهای خراسان شمالی نیاز به بازسازی پیدا کرد و اکنون تمام این حادثه دیدگان به بانک معرفی شده و قرارداد منعقد کرده اند.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی تصریح کرد: اکنون پی‌کنی ۹۹ درصد از واحدها انجام شده و ۹۸ درصد در مرحله پی‌ریزی، ۹۷ درصد در مرحله اجرای اسکلت، بیش از ۸۸ درصد در مرحله اجرای سقف و ۷۶ درصد در مرحله دیوارچینی و نازک کاری است.  

بر اساس این گزارش، به هر واحد روستایی سیلزده که نیاز به بازسازی پیدا کرده، ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات و ۱۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض تعلق می‌گیرد و برای بازسازی هر واحد شهری نیز ۵۰۰ میلیون ریال وام و ۱۲۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

همچنین خسارت دیدگان از سیل، ۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۱۵۰ میلیون ریال وام بانکی برای جبران خسارت‌های معیشتی دریافت می‌کنند.  

نرخ این تسهیلات برای ساکنان نقاط روستایی چهار و در شهرها پنج درصد تعیین شده است.

اکنون بیش از ۱۰۰ هزار خانوار در مناطق روستایی خراسان شمالی سکونت دارند که مسکن بیش از نیمی از آنان مقاوم سازی شده است.  

کد خبر 530506 برچسب‌ها سيل استان خراسان شمالی مسکن - بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سيل استان خراسان شمالی مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درصد در مرحله خراسان شمالی میلیون ریال کمک بلاعوض

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۳۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت هزار واحد مسکونی برای محرومان قم

 سیدمحمد آقامیری،استاندار قم شامگاه چهارشنبه در چهارمین جلسه شورای تامین مسکن استان، اظهار داشت: هماهنگی‌ها و مکاتبات لازم با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صورت خواهد گرفت تا ۳ هزار واحد مسکن برای محرومین ساخته شود. 

وی با بیان اینکه حدود ۷۱ هزار واحد مسکونی در استان درحال ساخت است، عنوان کرد: ۶۳ هزار واحد مسکن بر ما تکلیف شده بود، اما در حال حاضر این تعداد را به حدود ۷۱ هزار واحد افزایش داده‌ایم. 

استاندار قم ضمن انتقاد از عملکرد برخی بانک‌های خصوصی نسبت به طرح نهضت ملی مسکن، گفت: گزارش‌های عملکرد بانک‌هایی که اهتمامی به موضوع اجرای طرح نهضت ملی مسکن ندارند، آماده شده و در روز‌های آینده به رئیس جمهور و بانک مرکزی ارائه خواهد شد تا در خصوص فعالیت آنها در استان تصمیم‌گیری شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ۷۱ هزار نفر در استان قم صاحب خانه می‌شوند
  • ساخت هزار واحد مسکونی برای محرومان قم
  • ساخت بیش از ۵۰ واحد مسکونی در صومعه سرا
  • ۷۱ هزار واحد مسکونی در استان قم درحال ساخت است
  • بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان بوشهر
  • توضیحات وزارت راه و شهرسازی درباره یک گزارش
  • آغاز ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان بوشهر
  • ماشین‌آلات راهداری خراسان جنوبی تجهیز و بازسازی شد