Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبر محمدیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:  ظرفیت آب تالاب‌های نقده به دلیل بارش‌های طولانی مدت بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته و این امر تاثیر زیادی در اکوسیستم طبیعت منطقه داشته است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون سطح آب تالاب‌ها در نقده تکمیل است و آبریزی به این تالاب ادامه دارد، اضافه کرد: حد استاندارد تالاب‌ها در این منطقه ۶٠ سانتی متر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره حفاظت محیط زیست نقده بیان کرد: یکی از ویژگی‌های اصلی تالاب‌هاب این شهرستان، سیل بند بودن آنهاست و در مواقعی که سیل اتفاق می‌افتد، تالاب‌ها به دلیل ارتفاع کم از وقوع سیل تاحدودی جلوگیری کرده و آب را در خود ذخیره می‌کنند.

محمدیان در خصوص مزایای احیای تالاب‌ها اظهار کرد: از مهم‌ترین مزایای تالاب‌های احیا شده می‌توان به افزایش تخم گذاری و جوجه آوری پرندگان بومی و مهاجر در این تالاب‌ها اشاره کرد زیرا هر چقدر آب در این محیط‌ها بیشتر باشد مهاجرت و تخم گذاری پرندگان افزایش پیدا می‌کند و این امر باعث افزایش جذب گردشگر و محققان به این مناطق می‌شود.

نقده با بیش از ۱۷ تالاب فصلی، نیم فصلی و دائمی پناهگاه مناسبی برای حیوانات وحشی محسوب می‌شود؛ از میان این تعداد پنج تالاب در قالب سه سایت در کنوانسیون رامسر به عنوان زیستگاه جهانی شناخته می‌شود.

تالاب‌های بین‌المللی و فصلی نقده با پوشش گیاهی و نیزاری و شرایط مساعد زیست محیطی، همواره به عنوان یکی از مراکز مهم مهاجرت، تخم گذاری و جوجه آوری پرندگان آبزی و کنار آبزی در جهان به شمار می‌رود.

برچسب‌ها نقده آذربایجان غربی دریاچه ارومیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نقده آذربایجان غربی دریاچه ارومیه نقده آذربایجان غربی دریاچه ارومیه تالاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۳۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهروندخبرنگار،عدم تکمیل زیرساختها در نقده

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  عدم تکمیل زیرساختها و آسفالت ریزی خیابان مدنی در نقده موضوع شهروند خبرنگار این بخش خبریست.

صدای شهروند و پاسخ شهردار نقده را در این زمینه بشنوید.

دیگر خبرها

  • کاهش ۳۳ میلیون متر مکعبی حجم آب حوضه کارون بزرگ در لرستان
  • افزایش میزان ذخایر سد‌های استان کرمانشاه
  • میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی
  • تالاب قره گل بوکان میزبان پرندگان مهاجر و‌ بومی
  • شهروندخبرنگار،عدم تکمیل زیرساختها در نقده
  • حال خوب سد شیرین‌دره بعد از بارندگی‌های بهاری + تصویر
  • افزایش حجم آب ورودی به سد‌های کرمان در بارندگی‌های اخیر
  • افزایش ظرفیت مخازن آب شهری کردستان
  • افزایش ۶۰ سانتی متری تراز دریاچه ارومیه از ابتدای سال آبی
  • آلرژی و حساسیت فصلی رو به این میوه کوچک و خوشمزه بسپارید