Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر مهاجرت رژیم صهیونیستی با بیان اینکه طرح اشغال سی درصدی کرانه باختری از دستور کار کابینه تل‌آویو خارج شده، گفت این طرح بدون برداشتن گام‌های دیپلماتیک قابل اجرا نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه اظهار نظرها درباره سرنوشت مبهم طرح رژیم صهیونیستی برای اشغال بخش‌های بزرگی از اراضی خصوصی فلسطینیان در کرانه باختری، یک وزیر صهیونیست امروز (دوشنبه) از خارج شدن این طرح از دستورکار کابینه تل‌آویو خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته وبگاه عروتص‌شوع، «پنینا تامانو-شاتا» وزیر مهاجرت رژیم صهیونیستی می‌گوید کابینه اکنون روی پیشبردن طرح اشغال کرانه باختری کار نمی‌کند زیرا در حال حاضر اولویت تل‌آویو نیست.

تامانو که عضو حزب آبی‌وسفید (به ریاست بنی‌گانتز وزیر جنگ این رژیم) است، در مصاحبه با شبکه رادیویی «رِشِت‌بِت» گفت به درخواست این حزب بود که طرح اشغال دیگر در دستورکار کابینه نیست و هنوز هم تاریخی برای اجرای آن تعیین نشده است.

وی مقابله با شیوع ویروس «کووید۱۹» در فلسطین اشغالی را اولولیت اصلی کابینه رژیم صهیونیستی دانسته و توضیح داد: «درک می‌کنیم که در چنین برهه‌ای، اساساََ تمام مسائل دیگر باید به حاشیه رانده شود و مهمترین چیز اکنون مشکل ویروس کرونا است».

به نوشته عروتص‌شوع، این وزیر صهیونیست با بیان اینکه طرح اشغال را فقط می‌توان ذیل گام‌های دیپلماتیک آنهم در آینده اجرا کرد، اظهار داشت: «کل طرح الحاق، یک مسئله دیپلماتیک جدی است که فقط در راستای فرایندهای مسئولیتی قابل اجرا خواهد بود».

کابینه تل‌آویو پیشتر وعده داده بود روز یکم جولای تاریخ اجرای طرح اشغال خواهد بود اما به نوشته هاآرتص دلیل عدم اجرای این طرح در آن روز، این بود که طرح مذکور از ابتدا بیشتر به عنوان وسیله‌ای برای انحراف توجهات از پرونده‌های فساد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طراحی شده بود. 

شبکه تلویزیونی «کان‌نیوز» شامگاه یکشنبه گزارش داد کاخ سفید به تل‌آویو فشار می‌آورد تا اجرای طرح اشغال را متوقف کند تا زمانی که نتانیاهو بتواند حمایت حزب آبی‌وسفید و گانتز را به دست بیاورد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر مهاجرت رژیم صهیونیستی طرح اشغال رژیم صهیونیستی طرح اشغال تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۳۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالاگرفتن اختلافات داخلی میان مقامات تل آویو درباره تبادل اسرا

به گزارش خبرگزاری مهر، باردیگر اختلافات داخلی میان مقامات تل آویو در ماجرای تبادل اسرای اسراییلی در غزه بالا گرفت.

در همین ارتباط نیز کانال ۱۲ و تلویزیون عبری کان اعلام کردند که «بنیامین نتانیاهو»؛ نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه اخیر کابینه جنگ، اعضای تیم مذاکره‌کننده برای آزادی اسرای اسراییلی را به «ارائه اطلاعات نادرست» متهم و آنها را به برکناری تهدید کرد.

نتانیاهو گفته است که توضیحات و گفته‌های نادرست تیم مذاکره‌کننده، به تلاش‌های ما برای بازگرداندن گروگان‌ها آسیب می‌زند و باعث گسترش ناامیدی در میان خانواده‌های اسرا می‌شود.

نتانیاهو تهدید کرده است که اگر فردی در تیم مذاکره‌کننده آمادگی پذیرش تصمیمات سیاسی را ندارد و می‌خواهد برای اهداف سیاسی تیترهای نادرست تولید کند، بهتر است از این موقعیت کنار بکشد یا اینکه کنار گذاشته خواهد شد.

پیش از این، روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی با اشاره به تعمیق انزوای بین المللی رژیم صهیونیستی هشدار داده بود که همکاری با آمریکا و دیگر متحدان این رژیم در صورت عدم تغییر سیاست‌های کابینه اسراییل امکان‌پذیر نخواهد بود و این روند چهره تل‌آویو را در دنیا مخدوش می‌کند.

این گزارش با اشاره به اینکه رژیم اشغالگر در یک انزوای بین‌المللی به سر می‌برد، تاکید کرد که این انزوا، در صورتی که اسراییل سیاست‌های خود را به صورت ریشه‌ای تغییر ندهد، به پایان نخواهد رسید.

عوزی برعام وزیر اسبق امور داخلی و عضو سابق کنیست رژیم صهیونیستی در مقاله خود در این روزنامه به همکاری آمریکا و متحدان این رژیم با تل‌آویو اشاره و تاکید کرد که این همکاری دائمی نیست و تنها در مواقع بحران ایجاد می‌شود. اسراییل نمی‌تواند خود را فریب داده و تصور کند که همیشه می‌تواند روی این همکاری‌ها حساب کند، اسراییل به سرعت در حال از دست دادن اعتبار بین‌المللی خود در جهان است.

هاآرتص به تحریم‌های بین المللی عربی علیه رژیم صهیونیستی اشاره و تاکید کرد که این موضوع باعث شده بسیاری از شرکت‌های مهم بین‌المللی روابط خود با تل‌آویو را قطع کنند.

به نوشته این روزنامه، رژیم صهیونیستی در تعامل با دیگر مشکلات و چالش‌ها از جمله حماس و اسرای اسراییلی و حزب الله لبنان، موضوع انزوا را موقت و غیر ریشه‌ای می‌دانند، اما این در حالی است که انزوای اسراییل باعث تحریم اساسی آن شده و بنا بر نظر تحریم کنندگان، هر کالایی که به اسراییل تعلق داشته باشد، نامشروع است؛ چرا که به سرکوبگری‌ها و نژادپرستی اسراییل کمک می‌کند.

این روزنامه می‌افزاید که تل‌آویو علاوه بر مواجه شدن با این انزوای عمیق، در تقابل با یک ائتلاف استراتژیک قرار دارد و برای ورود به جنگ نیازمند اظهارات تنش‌آفرین برخی «غارنشینان سیاسی» نظیر بتسلییل اسموتریچ وزیر امور مالی و ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی نیست.

هفته گذشته نیز در ادامه اوضاع بحرانی و التهاب در اراضی اشغالی، هزاران صهیونیست معترض در تظاهراتی دیگر خواستار برکناری فوری نتانیاهو و امضای توافق مبادله اسرا با مقاومت در غزه شده بودند.

از سوی دیگر، با تشدید اوضاع امنیتی در سرتاسر اراضی اشغالی و افزایش نارضایتی‌ها از کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در مدیریت جنگ غزه، مخالفان نتانیاهو در ادامه تظاهرات روزانه خود در خیابان‌های شهرهای مختلف سرزمین‌های اشغالی با حمل پلاکاردی خطاب به جو بایدن رییس جمهور آمریکا از وی خواستند تا اسرای صهیونیست دربند مقاومت فلسطین در نوار غزه را از دست نتانیاهو نجات دهد.

مخالفان نتانیاهو معتقدند که او مانع اصلی بر سر راه توافق تبادل اسرا و بازگشت افراد دربند مقاومت فلسطین به سرزمین‌های اشغالی است.

کد خبر 6084940

دیگر خبرها

  • تظاهرات گسترده در تل‌آویو علیه دولت نتانیاهو
  • بحران در کابینه تل‌آویو؛ ادامه اختلافات بر سر تبادل اسرا
  • نتانیاهو، گالانت را به افشای اطلاعات حساس متهم کرد
  • بالاگرفتن اختلافات میان مقامات تل‌آویو برسر تبادل اسرا
  • بالاگرفتن اختلافات داخلی میان مقامات تل آویو درباره تبادل اسرا
  • نتانیاهو از برگزاری جلسه کابینه جنگ جلوگیری کرد
  • ممانعت نتانیاهو از برگزاری جلسه کابینه جنگ برای بررسی اهداف جنگ
  • اذعان بنی گانتز به ناکامی تل آویو در جنگ غزه
  • لاپید: سیاست‌های کابینه نتانیاهو بیش از همه، به ارتش آسیب می‌زند
  • روز ۱۹۸ طوفان‌الاقصی |حمله پهپادی به جولان اشغالی/ نشست کابینه جنگی اسرائیل برای بررسی بن بست در مذاکرات آتش بس