Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیفیت پایین

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

کیفیت خوب

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

عصر ایران؛ حسن ظهوری ــ ۴۹ سال قبل او را به این شکل در کره ماه رها کردند. شاید برای همین به آن فضانورد افتاده می‌گویند. اما حالا او این‌جا در موزه هنرهای معاصر اصفهان ایستاده‌است؛ خالق او پاول فون هویدونک این نمونه را با شماره صفر ۱۷ به این موزه اهداء کرده و برای نخستین بار در معرض نمایش در آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مجسمه نخستین‌ بار در سال ۱۹۷۱ ساخته شد. هویدونک آن را با فضاپیمای آپولو ۱۱ به کره ماه فرستاد و می‌توان گفت این تنها اثری است که توسط بشر ساخته شده و در خارج از زمین قرار گرفته است. یعنی اگر می‌خواهید اصل این اثر را ببینید بهتر است برای سفر به ماه پول‌هایتان را جمع کنید.

این مجسمه از آلومینیوم ساخته شده و حدود ۸ و نیم سانتی‌متر قد دارد. جایی که او را گذشته‌اند روی جای پای یکی از فضانوردان است و چون بادی در ماه نمی‌وزد، احتمالا هنوز با همان اثر پا سرجایش مانده‌است. اما این مجسمه علاوه بر سفر به ماه یک ویژگی خیلی مهم دیگر هم دارد.

از سال ۱۹۷۱ تا کنون برخی از موزه‌های جهان با رایزنی‌های فرهنگی موفق به گرفتن یک نمونه اصلی از این مجسمه شده‌اند. موزه هنرهای معاصر اصفهان هم در سوم اسفند ۱۳۹۸ موفق به دریافت یک نمونه از آن شده‌است.

 

بیشتر بدانید:

ورود به دنیای عجیب تونی کرگ؛ صورت‌هایی که باید پیدایشان کنید (+فیلم) لینک کوتاه: asriran.com/0035pS

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: موزه هنرهای معاصر اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۳۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت» در اصفهان

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایش «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت» به کارگردان بهرام افشاری و تهیه‌کنندگی محمد قدس، اثری است که از ۱۵ فروردین در تهران روی صحنه رفته است.

این اثر نمایشی که بهرام افشاری و تینو صالحی در آن به ایفای نقش می‌پردازند، از ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ در سالن اصلی پردیس مهستان، شهر اصفهان روی صحنه می‌رود.

«چه کسی جوجه‌تیغی را کشت» تاکنون در تهران ۱۵۰ اجرا روی صحنه رفته است و در تور خارجی به دبی، آلمان، استرالیا و… سفر کرده است.

مدیر تولید: علی اکباتانی، مجری طرح اصفهان: مجید کاشی‌فروشان، مدیران اجرایی اصفهان: امیرحسین مزروعی، آرام یوسفی‌نیا، دستیار کارگردان: حسن خان‌محمدپور، مدیر تبلیغات: آریان امیرخان، گرافیست: پیمان امدادی، عکاس: شهریار اکبریه، عکاس پوستر و متریال تبلیغات: کیارش مسیبی و مشاور رسانه‌ای علی کیهانی دیگر عوامل این اثر هستند.

در خلاصه داستان نمایش «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت» آمده است: «پایان همه چیز خوب است. اگر پایان چیزی بد شد؛ نگران نباش! این پایانش نیست.»

کد خبر 6086560 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • بهرام افشاری به اصفهان رفت
  • شش فیلم داریوش مهرجویی در جشنواره مسکو‌ نمایش داده می‌شود
  • نشست تخصصی «اقلیم، طبیعت و بیان هنری» برگزار می‌شود
  • مدیرکل هنرهای نمایشی به تماشای «شاماران» نشست
  • تور ایرانگردی نمایش «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت» آغاز شد
  • اجرای «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت» در اصفهان
  • مصدومیت شدید در لیگ برتر: مهاجم از هوش رفت
  • بازگشت مدافع تاثیرگذار به نیمکت آلومینیوم
  • وقتی که فقرای ایرانی هم خارج را دیدند!
  • شهر شهر فرنگه، از همه رنگه! | فقرا هم خارج را دیدند!