Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد عبدالله پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به شیوع ویروس کرونا در استان همدان، اظهار داشت: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب بر رعایت توصیه‌ها و دستورالعمل‌های پیشگیری از کرونا و طبق دستور عقل و شرع لازم است تا اقدامات پیشگیرانه‌ای در مساجد اعمال شود.

وی افزود: بر این اساس و بنا بر مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا به جهت حفظ سلامتی مردم، محدودیت‌هایی از روز گذشته تا پایان هفته برای اجرا در مساجد به متولیان امر اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان همدان با بیان اینکه وضعیت شهرستان‌های همدان، نهاوند، تویسرکان، بهار و ملایر قرمز اعلام شده است، گفت: نماز جماعت در شهرستان‌هایی که وضعیت آنها قرمز اعلام شده برگزار نخواهد شد.

وی عنوان کرد: البته درب مساجد در اول وقت شرعی به مدت ۳۰ دقیقه باز خواهد بود و نمازگزاران می‌توانند با رعایت موارد بهداشتی به صورت فرادی نماز خود را اقامه کنند.

حجت الاسلام عبدالله پور با اشاره به پخش اذان در سه وعده از مساجد، تاکید کرد: نظارت بر موارد فوق از وظایف امام جماعت و اعضای هیئت امنا مساجد خواهد بود.

وی ادامه داد: محدودیت‌های اعلام شده فقط در تاریخ ذکر شده قابل اجرا است و پس از این تاریخ نیز تصمیمات جدید از طریق منابع رسمی به اطلاع خواهد رسید.

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان همدان با بیان اینکه اقامه نماز در مساجد دیگر شهرستان‌ها با رعایت مسائل بهداشتی و با نظارت ائمه جماعات و هیئت امنا، به قوت خود باقی است، گفت: رعایت دستورالعمل‌های وزارت بهداشت و توصیه نامه‌های مرکز رسیدگی به امور مساجد الزامی است.

کد خبر 4972984

منبع: مهر

کلیدواژه: مساجد ویروس کرونا نماز جماعت ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا گرگان قزوین ستاد مقابله با کرونا شهرکرد ایلام حجاب و عفاف بیرجند خطبه های نماز جمعه سیستان و بلوچستان استانداری سمنان استان همدان اعلام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۳۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست‌های «گفتگوی بین نسلی» در کانون های مساجد مرکزی

مرتضی انقانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سلسله نشست‌های فراگیر آسیب شناسی با عنوان «گفتگوی بین نسلی» در اماکن عمومی مساجد، مدارس، پارک‌ها در دو حوزه دانش آموزی و دانشجویی، تفاهم نامه‌ای است که بین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری مرکزی منعقد شده است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با اشاره به تعهدات این ستاد در اجرای تفاهم نامه افزود: ایجاد یک هسته اندیشمند متشکل از یک نفر روحانی، یک روانشناس و یک جامعه شناس خبره مد نظر است که این هسته‌ها با حضور در مساجد برای انجام گفتگوهای هم سطح، بدون تحکم و اقناعی در موضوعات مختلف فرهنگی و اجتماعی با دو گروه مخاطب عنوان شده صحبت کنند.

وی با اشاره به اجرای این طرح در ۶۰ مسجد استان مرکزی گفت: اجرای حداقل ۲ نشست گفتگوی بین نسلی در ۲ رده سنی نوجوان (سن ۱۳ تا ۱۹ سال) و جوانان (سن ۱۹ تا ۲۴ سال) با موضوع آسیب‌های اجتماعی نوجوانان و جوانان (با اولویت مشکلات تحصیلی، فعالیت‌های جنسی، اعتیاد و مواد مخدر و الکلی، رسانه‌های اجتماعی) در هر مسجد مطلوب است.

انقانی زمان اجرای فعالیت این هسته اندیشمند را اردیبهشت و خرداد ماه سال جاری دانست و گفت: گفتگوی بین نسلی با هدف هم کاهش آسیب‌های اجتماعی در سراسر استان حول موضوعات فرهنگی و اجتماعی به همت دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان مرکزی برگزار می‌شود.

کد خبر 6081936

دیگر خبرها

  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان در پلدشت
  • برگزاری نشست‌های «گفتگوی بین نسلی» در کانون های مساجد مرکزی
  • جلوگیری از ورود دام مازاد به مراتع همدان
  • لزوم مشارکت کانون‌های مساجد در برنامه‌های دهه کرامت
  • همراهی خوب مردم همدان در طرح عفاف و حجاب
  • اجرای طرح جدید شورای نماز در روستا‌های همدان برای اولین بار در کشور
  • تشکیل شورای اقامه نماز در روستاهای همدان
  • اجرای طرح جدید شورای نماز در روستا‌های استان برای اولین بار در کشور در استان همدان
  • تاثیر استفاده از هنر در غنی سازی فرهنگ اسلامی
  • کانون‌های فرهنگی‌ مساجد در غنی‌سازی فرهنگ‌ اسلامی اثرگذار هستند