Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@22:44:33 GMT

بهبود یافتگان کرونا در قزوین پلاسما اهدا کنند

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۳۸۰۸

بهبود یافتگان کرونا در قزوین پلاسما اهدا کنند

مهدی اکبری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پلاسما درمانی به عنوان راهکاری برای تقویت سیستم ایمنی بدن مبتلایان به کووید ۱۹، در ایران نیز مورد توجه قرار گرفته، هرچند روش جدیدی نیست، اما به نظر می‌رسد اقدامی امید بخش در بهبود مبتلایان به ویروس کرونا است.

وی تصر یح کرد: پلاسما درمانی به اهدای پلاسما توسط بهبود یافتگان کووید ۱۹ نیاز دارد، روشی که کشورهای مختلف در حال تحقیق درباره اثربخشی آن در درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا جدید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکبری اضافه کرد: اهدای پلاسمای خون یکی از راهکارها برای کمک به درمان برخی بیماری هاست که در این میان هر فردی می‌تواند خون کامل و سایر اجزای آن مانند پلاسما، پلاکت و گلبول قرمز را اهدا کند تا نیاز کشور در این زمینه برطرف شود.

وی با اشاره به اهمیت پلاسما در درمان انواع سرطان و سایر بیماری‌ها، بیان کرد: استقرار نظام تضمین کیفیت در تأمین خون و فرآورده‌های خونی به‌خصوص پلاسما که اهمیت درمانی دارد یکی از اولویت‌های سازمان انتقال خون است.

اکبری گفت: از آنجا که امکان اهدای پلاسمای بهبود یافتگان کرونایی از سوم خرداد ماه در استان فراهم شده لذا در مرکز انتقال خون قزوین هم آماده پذیرایی از اهدا کنندگان هستیم تا این کار ارزشمند بتواند جان بیماران را نجات دهد.

مدیر پایگاه انتقال خون استان قزوین اظهار داشت: تاکنون ۸۶ نفر از بهبود یافتگان کووید ۱۹ در استان برای نجات سایر بیماران مبتلا به کرونا پلاسمای خون خود را اهدا کرده اند.

وی بیان کرد: در پلاسمای خون بیماران بهبود یافته کووید ۱۹ سپر دفاعی در برابر ویروس کرونا وجود دارد که با تزریق این پلاسما به بیماران سیستم ایمنی افراد تقویت می‌شود.

اکبری کفت: از هر بیمار اهدا کننده مقدار ۴۵۰ سی سی پلاسما دریافت می‌شود و مدت زمان انجام پلاسما فرز هم در کمتر از ۴۵ دقیقه صورت می‌گیرد.

مدیر کل انتقال خون استان قزوین یادآور شد: پلاسمای خون از افرادی دریافت می‌شود که از زمان بهبودی آن‌ها به کرونا حداقل ۳۰ روز گذشته باشد.

اکبری اظهار امیدواری کرد با مشارکت خیرین و اهدا کنندگان پلاسما نیازهای استان به این فرآورده در کوتاه‌ترین زمان ممکن تأمین شود.
 

کد خبر 4972953

منبع: مهر

کلیدواژه: مهدی اکبری انتقال خون قزوین پلاسما ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا گرگان قزوین ستاد مقابله با کرونا شهرکرد ایلام حجاب و عفاف بیرجند خطبه های نماز جمعه سیستان و بلوچستان استانداری سمنان بهبود یافتگان پلاسمای خون انتقال خون کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۳۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب جدید در سازمان صدا و سیما

به گزارش خبرگزاری مهر، پیمان جبلی رییس صدا وسیما در حکمی جواد شیخ اکبری را به سمت مشاور رییس سازمان و رییس ستاد حج و زیارت و ستاد اربعین سازمان منصوب کرد.

وی در حکم خود آورده است:

«باسمه تعالی

برادر گرامی جناب آقای جواد شیخ اکبری

نظر به مراتب تعهد و تجربه ارزنده جنابعالی به موجب این حکم شما را به عنوان مشاور رییس سازمان و رییس ستاد حج و زیارت و ستاد اربعین سازمان منصوب می‌کنم.

سیاستگذاری جامع در امور حج و زیارت سازمان و انجام هماهنگی‌های لازم با حوزه‌های مربوطه و نهادها و دستگاه‌های مسؤول و سازمان حج و زیارت و توجه ویژه‌ به ظرفیت‌های راهپیمایی عظیم اربعین و جریان‌سازی رسانه‌ای و هم‌افزایی ظرفیت‌های سازمانی از مهمترین وظایف این ماموریت است.

از خداوند متعال موفقیت روزافزون شما را در پیشبرد اهداف و آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مسألت دارم.

از زحمات خالصانه حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای موسوی مقدم در طول دوره تصدی مسئولیت ستاد حج و زیارت سازمان صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم.»

کد خبر 6086090 عطیه موذن

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • کسی که اجازه نداد جای خالی پائز احساس شود
  • ثبت دمای ۳۷ میلیون درجه سانتیگراد با یک دستگاه کوچک 
  • فعالیت ۴۰دستگاه انواع پهپاد در عرصه‌های کشاورزی استان قزوین
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • گلستان باید الگوی برجسته وحدت معرفی شود
  • انتصاب جدید در سازمان صدا و سیما
  • اعضای بدن بانوی ایثارگر اردبیلی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • کشت نیشکر در صومعه‌سرا آغاز شد