Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- براساس مطالعات انجام شده روی ۹۰۰ شرکت مطرح، شرکت‌های جهان در تلاش برای تقویت بودجه و منابع خود برابر ویروس کرونا، در سال ۲۰۲۰ حدود یک تریلیون دلار بدهی جدید خواهند داشت.

به گزارش  رویترز، این افزایش بی‌سابقه بدهی شرکتی جهان را به ۱۲ درصد افزایش داده و آن را به حدود ۹.۳ تریلیون دلار رسانده و بدین ترتیب این رقم نیز به سال‌ها انباشت بدهی که بدهکارترین شرکت های جهان را به اندازه کشورهای متوسط بدهکار کرده، اضافه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال گذشته نیز تحت تاثیر ادغام و مالکیت و همچنین استقراض شرکت ها برای تامین بازخرید و سود سهام به سهامداران، این بدهی رشد ۸ درصدی را تجربه کرد. اما افزایش سال جاری به دلیلی کاملا متفاوت خواهد بود؛ پیشگیری

«سِت مِیِر» مدیر پورتفو در Janus Henderson، شرکتی که تحلیل‌ها را برای ارائه شاخص جدید بدهی شرکتی جمع آوری کرده است، گفت: کووید همه چیز را تغییر داده است. حالا مسئله حفظ سرمایه و ساختن یک تزارنامه محکم است.

شرکت‌های جهان در فاصله ژانویه تا مه، در مجموع از بازار اوراق قرضه ۳۸۴ میلیارد دلار بهره مند شدند و این شرکت تخمین زده است که هفته‌های اخیر رکورد جدیدی را از حیث صدور اوراق قرضه از سوی شرکت‌ها با ریتنیگ اعتباری پایین‌تر ثبت کرده است.

شرکت‌های گنجانده شده برای ارائه این شاخص جدید بدهی همین حالا حدود ۴۰ درصد بیشتر از بدهی سال ۲۰۱۴ خود بدهکار هستند و افزایش بدهی، سودآوری آنها را تحت الشعاع قرار داده است. سودآوری این ۹۰۰ شرکت بدون احتساب مالیات در مجموع با افزایش ۹.۱ درصدی به ۲.۳ تریلیون دلار رسیده است؛ «گیرینگ» که نسبتی از بدهی به سرمایه سهام است، در سال ۲۰۱۹ به رکود ۵۹درصد رسید.

حدود نیمی از بدهی شرکتی جهان به مبلغ ۳.۹ تریلیون دلار به شرکت‌های آمریکایی مربوط است و این شرکت‌ها در پنج سال گذشته با بیشترین سرعت نسبت به سایر اقتصادهای بزرگ شاهد رشد بدهی بوده اند البته به غیر از سوییس.

آلمان با ۷۶۲ میلیارد دلار بدهی در رده دوم است. علاوه بر این، سه شرکت از بدهکارترین شرکت‌های جهان در این کشور قرار داند که از جمله آنها می‌توان به فولکس واگن با ۱۹۲ میلیارد بدهی اشاره کرد.

در سوی مقابل، یک سوم شرکت‌ها در شاخص جدید، به هیچ وجه بدهی نداشته و برخی ذخایر نقدی انبوهی در اختیار دارند. شرکت آلفابت متعلق به گوگل، با ۱۰۴ میلیارد دلار ذخایر نقدی از این حیث در رده نخست قرار دارد.

 

ایبِنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شرکت های جهان تریلیون دلار بدهی شرکت شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۳۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا چند دلار شد؟

قیمت طلا امروز چهارشنبه (۱۷ آوریل) ثابت ماند زیرا تقاضا برای طلا در بحبوحه تنش‌های خاورمیانه تا حدی فشار ناشی از بازدهی بالاتر خزانه داری آمریکا را جبران کرد.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا به ۲۳۸۳ دلار و ۲۹ سنت رسید و هر اونس طلای آمریکا با ۰.۳ درصد کاهش به ۲۳۹۹ دلار و ۶۰ سنت رسید.

معیار بازدهی خزانه‌داری ۱۰ ساله ایالات‌متحده در نزدیکی بالاترین رقم پنج ماهه جلسه قبل در نوسان بود زیرا بازارها ارزیابی کردند که فدرال رزرو چقدر سریع ممکن است برای کاهش نرخ بهره در سال جاری حرکت کند.

مقامات ارشد بانک مرکزی ایالات‌متحده از جمله جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، از ارائه هرگونه گزارش در مورد زمان کاهش نرخ بهره اجتناب کردند و اعلام کردند که سیاست پولی باید برای مدت طولانی‌تری محدودکننده باشد. نرخ‌های بهره بالاتر جذابیت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد.

باریک گلد، معدنچی کانادایی گزارش داد که تولید اولیه طلا در سه ماهه اول کمتر از حد انتظار بوده است. بورس آتی شانگهای محدوده معاملات و نسبت حاشیه برخی از قراردادهای آتی فلزات از جمله مس و طلا را افزایش خواهد داد.

طبق گزارش رویترز، صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که اقتصاد جهانی برای یک سال دیگر با رشد آهسته اما ثابت در نظر گرفته شده است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای نقره با ۰.۳ درصد افزایش به ۲۸.۱۷ دلار در هر اونس رسید، پلاتین با ۰.۴ درصد کاهش به ۹۵۲.۹۳ دلار رسید و پالادیوم ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۰۱۷ دلار و ۲۵ سنت رسید.

دیگر خبرها

  • منتظر افزایش قیمت همه گوشی‌ها باشیم؟
  • واکنش بانک مرکزی به چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی/ مدیرعامل اسبق بانک صادرات: ارز باید تک نرخی شود/ معاون رئیس جمهور: تلاش دولت این است که شاهد کاهش بیشتر در نرخ تورم باشیم
  • مالک گران‌ترین خانه جهان چه کسی است؟
  • صنعت اسباب بازی، مسئله جدی دانشگاه‌های جهان
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • قیمت طلا چند دلار شد؟
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۲۹ فروردين
  • صادرات مرکبات مازندران به ۱۶ کشور جهان
  • صادرات ۲۸ میلیون دلاری مرکبات مازندران به ۱۶ کشور جهان