Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه مرکز اطلاع رسانی آموزش و پرورش، دومین جلسه شورای توسعه مشارکت های سازمان آموزش و پرورش استثنایی  با موضوع ارایه گزارش کارگروه های مرتبط با این شورا با حضور رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی برگزار شد.

 سید جواد حسینی در این نشست با بیان این که یکی از راهبردهای ۱۲گانه سازمان آموزش و پرورش کودکان استثنایی، توسعه مشارکت ها، کاهش تمرکز و اجتماعی شدن سازمان است، اظهار داشت: در راستای تحقق این راهبرد مهم یکی از بسته های سه گانه تحولی سال ۱۳۹۹، بسته تحولی توسعه مشارکت ها است که در این بسته ارکان و اضلاع مشارکت و توسعه آن درسازمان آموزش و پرورش استثنایی مشخص شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: توسعه مشارکت با بخش دولتی، عمومی و مردمی در بخش توسعه مشارکت های برون سازمانی، توسعه مشارکت دانش آموزان، معلمان، مدیران، کارشناسان، اولیا و مربیان به عنوان توسعه مشارکت درون سازمانی و مشارکت با معاونت ها و سازمانهای مختلف وزارت آموزش و پرورش به عنوان توسعه بین سازمانی هدف گذاری شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: ذیل این شورا، کارگروه مشارکت معلمان وصاحب نظران، کارگروه مشارکت دانش آموزان، کارگروه مشارکت اولیاء وکارگروه مشارکت پیشکسوتان بخش خصوصی ومردمی ودستگاههای دولتی وعمومی تشکیل شده است.

حسینی با بیان برنامه های درون سازمانی مشارکت ذینفعان اظهار داشت: پارلمان مجازی معلمان، مشارکت اولیاء در قالب پارلمان مشورتی اولیاء، طرح جام، نظام تصمیم گیری از مدرسه تاستاد، شبکه سازی انجمن ها  وتشکل های اجتماعی وعلمی معلمین، حضورنمایندگان معلمان در کارگروهها، طرح قشربندی حرفه ای معلمان، مدرسه یاری اولیاء، مشارکت پیشکسوتان، مشارکت استانها، مشارکت دانش آموزان در قالب پارلمان دانش آموزان با نیازهای ویژه،  مشارکت مدیران ومدارس وکارشناسان از برنامه های دورن سازمانی جلب مشارکت ذینفعان آموزش وپرورش است.

وی افزود: شیوه نامه فعالیت پارلمان مشورتی اولیا و مربیان سازمان آموزش و پرورش استثنایی به صورت مجازی و واقعی تدوین شده است و با راه اندازی میزهای یاوری در مدارس اولیا بیشتر در امور مدرسه مشارکت خواهند داشت.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان این که تمام طرح های مشارکتی باید پیوست زیست بوم کرونا هم داشته باشد، اظهار داشت: طرح جمع آوری ایده های مطلوب یا جام یکی از ایده های خلاقانه برای مشارکت معلمان است که تاکنون ۱۸ ایده به دبیرخانه این طرح رسیده است.

حسینی یادآور شد: اعتبار سنجی آموزش های برگزار شده در شبکه شاد و تاثیر این  آموزش از جمله مواردی است که از میتوان در طرح نظام تصمیم گیری از مدرسه تا ستاد به آن پرداخت.

وی در تبیین طرح های جلب مشارکت های برون سازمانی اظهار داشت: مشارکت دستگاه های دولتی در قالب طرح ۱۰۰ دبیرخانه ۱۰۰ مدرسه، طرح حامی، طرح مدرسه سازی تخصصی دستگاههای دولتی، گسترش کمی وکیفی مدارس ومراکز غیردولتی تعریف شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین گفت: در راستای اجرایی شدن طرح ۱۰۰ دبیرخانه ۱۰۰ مدرسه در هر استان برای سال اول بین پنج تا ده سازمان شناسایی شده و دبیرخانه فعالیت های مشترک با آن سازمان  در یک مدرسه دخترانه و پسرانه مستقر خواهد شد.

حسینی افزود: توسعه کمی وکیفی سازمانهای مردم نهاد درقالب شبکه سازی، توسعه موضوعی، توسعه قشری، توسعه منطقه ای، نظامنامه تعامل وتوانمندسازی نیز از جمله برنامه های توسعه مشارکت در بخش برون سازمانی است.

وی تصریح کرد: مشارکت صاحب نظران ودانشگاهیان نیز در قالب برنامه های طرح رصد وکاربست تعریف شده است، همچنین طرح توانبخشی بانک زمان به صورت انجام خدمات توانبخشی داوطلبان برای معلولین در زمان توانمندی و جبران خدمات ایشان در قالب ارایه کارت های اعتباری مشتمل بر زمان نیاز به دریافت خدمات، دربرنامه های جلب مشارکت های برون سازمان گنجانده شده است.

برچسب‌ها مدارس سازمان آموزش و پرورش استثنایی شبکه شاد پروندهٔ خبری شبکه آموزشی شاد آموزش مجازی ؛ تجربه ای نو در سایه کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس سازمان آموزش و پرورش استثنایی شبکه شاد مدارس سازمان آموزش و پرورش استثنایی شبکه شاد سازمان آموزش و پرورش استثنایی توسعه مشارکت ها کارگروه مشارکت برون سازمان دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۴۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سعید احمدی پویا سرپرست معاونت نظارت شرکت شاپرک شد

امتداد -مراسم تودیع و معارفه معاون نظارت شرکت شاپرک انجام شد. در این جلسه سعید احمدی پویا به عنوان سرپرست معاونت نظارت شرکت شاپرک معرفی شد. او پیش از این در حوزه‌های مختلف مدیریتی در شرکت‌های پرداخت و نیز حوزه فناوری فعالیت داشته است.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ،  امیرحسین شبیری، مدیرعامل شرکت شاپرک در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های محمد صادق محبوبی اظهار کرد: «یکی از مأموریت‌های مهم شاپرک به عنوان بازوی اجرایی بانک مرکزی، نظارت بر شبکه پرداخت است که خوشبختانه با تلاش همکاران اشراف کاملی به فعالیت‌های این حوزه وجود دارد.»

شبیری افزود: «صیانت و نظارت بر شبکه پرداخت، ارائه سرویس‌ها و توسعه ظرفیت‌های شبکه در راستای انجام مأموریت‌های محوله بانک مرکزی، اکنون باعث ایجاد اعتماد و اطمینان خاطر ذی‌نفعان حوزه پرداخت الکترونیک به شاپرک شده و نیاز است با افق بلندمدت و نوآورانه همه ارکان شرکت به توسعه فعالیت‌های خود مبادرت ورزند.»

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • فعالیت‌های آموزش محور در حوزه سلامت، تقویت می‌شود
  • سعید احمدی پویا سرپرست معاونت نظارت شرکت شاپرک شد
  • استفاده از الگوهای نوین مشارکتی در پروژه‌های شهری اصفهان
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • البرز آماده بزرگداشت هفته معلم است/ تقدیر از معلمان نمونه
  • پویش مشهد مهربان مشارکتی مردمی برای احیای زندگی آسیب‌دیدگان
  • رشته‌های هنرستانی در استان بوشهر افزایش می‌یابد