Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@22:07:07 GMT

توجه به کتاب و کتابخوانی نماد جوامع توسعه یافته است

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۴۰۲۳

توجه به کتاب و کتابخوانی نماد جوامع توسعه یافته است

به گزارش خبرنگار مهر، پریسا کرمی پیش از ظهر دوشنبه در جلسه تودیع و معارفه رئیس جدید اداره کتابخانه های عمومی رودسر در فرمانداری این شهرستان، اظهار کرد: توجه به حوزه کتاب و کتابخوانی نماد یک جامعه توسعه یافته است.

وی با اشاره به اینکه برنامه ریزی در زمینه تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در حوزه کتاب و کتابخوانی در استان تا پایان سال ۱۴۰۰ با همکاری مسئولان ارشد در دستور کار قرار گرفت، اظهار کرد: تکمیل و بهره برداری از این طرح‌ها سبب افزایش سرانه فضای مطالعه و تشویق علاقه مندان به کتاب برای حضور در فضای کتابخانه ای می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان به بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی برای ارتباط با مخاطبان به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کتابخانه ها اشاره کرد و گفت: ۶۵ هزار نفر عضو فعال کتابخانه های عمومی استان گیلان هستند.

وی با بیان اینکه گیلان دارای ۸۳ باب کتابخانه عمومی و مشارکتی است، تصریح کرد: دو ماشین کتابخانه به صورت سیار با حضور در مناطق کمتر برخوردار به ارائه خدمات فرهنگی به مخاطبان علاقه مند به حوزه کتاب می‌پردازد.

کرمی در ادامه با اشاره به برنامه‌های متنوع نهاد کتابخانه ها برای ایام تابستان و پر کردن اوقات فراغت کودکان، نوجوانان و جوانان، افزود: تلاش می‌شود تا با اجرای برنامه‌های فرهنگی مناسب در سطح کتابخانه های گام‌های خوبی در این زمینه برداریم.

فضای مطالعه باید مطلوب باشد

فرماندار رودسر نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه یکی از برنامه‌های دولت به بهره گیری از ظرفیت نخبگان علمی به ویژه بانوان است، اظهار کرد: در شهرستان رودسر نیز تلاش شده در این مسیر گام برداشته شود.

حسین اسماعیل پور با تأکید بر ضرورت بهره گیری از توانمندی بانوان در حوزه برنامه‌های فرهنگی، گفت: انس مردم با کتاب اندیشه توسعه در آن جامعه را تقویت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه باید فضای مطلوبی برای یک فرد کتابخوان و علاقه مند به مطالعه فراهم شود، افزود: متأسفانه بخش عمده فضای کتابخانه ها جاذبه لازم برای جذب مردم به ویژه نسل جوان را ندارد.

وی با اشاره به فعالیت انجمن‌های ادبی و علمی در شهرستان رودسر، تصریح کرد: مدیر باید مطالبه گر باشد و برای ارتقای سازمان، محیط فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی و اقتصادی جامعه خود تلاش کند.

در پایان این جلسه از زحمات «موقری» رئیس سابق کتابخانه عمومی رودسر قدردانی و «زهرا اخوان» به عنوان رئیس جدید کتابخانه عمومی رودسر معرفی شد.

کد خبر 4972935

منبع: مهر

کلیدواژه: نهاد کتابخانه های گیلان حسین اسماعیل پور رودسر ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا گرگان قزوین ستاد مقابله با کرونا شهرکرد ایلام حجاب و عفاف بیرجند خطبه های نماز جمعه سیستان و بلوچستان استانداری سمنان کتابخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۴۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 اجرای طرح «کوله پشتی کتاب» در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، فرهادی در نشست شورای اداری کتابخانه‌های عمومی استان از اجرای طرح «کوله پشتی کتاب» در شهرستان‌های عشایرنشین با هدف گسترش فرهنگ کتابخوانی و دسترسی بهتر عشایر به منابع مطالعاتی خبر داد و بر لزوم آمادگی شهرستان‌ها برای اجرای شایسته این طرح تأکید کرد.
فرهادی گفت: در این طرح برنامه‌های متنوعی برای تمام گروه‌های سنی در نظر گرفته شده است و برپایی میز خدمت مشاوره‌ای، برنامه‌های آموزشی متمرکز بر حمایت از کسب‌وکار‌های نوپا و کوچک، برگزاری کارگاه‌های نقاشی، آموزش کاردستی و مسابقات کتابخوانی از جمله برنامه‌هایی است که در این طرح اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است
  • فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی-هنری در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  •  اجرای طرح «کوله پشتی کتاب» در چهارمحال و بختیاری
  • لزوم اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتاب‌خوانی ترغیب کنند
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتابخوانی ترغیب کنند
  • جنجال حراج کتاب‌های کتابخانه تربیت تبریز در فضای مجازی