Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از افزایش سه ماهه اعتبار پروانه‌های اکتشاف معدنی در استان خبر داد و گفت: این افزایش اعتبار به صورت رایگان و در راستای حمایت از معادن آسیب دیده از شیوع ویروس عالمگیر کرونا انجام شده است.

محمد فروهر 23 تیرماه در نشست شورای اداری این سازمان با اعلام این خبر اظهار کرد: مدت سه ماه به اعتبار کلیه پروانه های اکتشاف دارای اعتبار که فعالیت آنها به نحوی به علت گسترش و شیوع ویروس کرونا تعطیل شده و یا راکد مانده است اضافه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: به‌منظور کاهش آثار ضرر و زیان ناشی از شیوع ویروس کرونا و با توجه به ابلاغ شورای عالی معادن ، مقرر شد مدت سه ماه بدون اخذ هزینه‌های مربوطه موضوع تبصره ۳ ماده ۶ قانون معادن به اعتبار کلیه پروانه‌های اکتشاف معادن اضافه گردد.

معاون امور معادن سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان افزود: این مصوبه در راستای مساعدت با مکتشفین و سرمایه گذاران معدنی در جهت کاهش اثر ضرر و زیان ناشی از شیوع ویروس کرونا در جلسه شورای عالی معادن مطرح گردید که با توجه به تبصره ۴ ماده ۱۲ قانون معادن ، رای قطعی و لازم الاجرای شورا صادر گردیده است.

فروهر اظهار کرد: مصوبات شورای عالی معادن برای اشخاص داخل کشور سه ماه و افراد مقیم خارج از کشور شش ماه از تاریخ ابلاغ قابل اعتراض خواهد بود و خارج از مهلت های ذکر شده ، تصمیمات شورای عالی معادن قابل اعتراض نمی باشد.

وی از فعالیت 629 معدن در سطح این استان پهناور خبر داد و خاطرنشان کرد: در بخش معدن استان سمنان در حال حاضر تعداد ۱۸۳ فقره پروانه اکتشاف و تعداد ۶۷ فقره گواهی کشف دارای اعتبار بوده و در مجموع افزون بر 620 معدن نیز دارای پروانه بهره برداری هستند .

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی معدن سمنان شورای عالی معادن شیوع ویروس سه ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۴۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین جزئیات دستمزد ۱۴۰۳ و حق مسکن کارگران ؛ سهم کارگر تقریبا هیچ !

  به گزارش پارس نیوز ، نماینده کارفرمایان درباره جلسه روز گذشته شورای عالی کار گفته، جلسه خاصی نبوده و بحثی در خصوص اصلاح دستمزد هم نشد. اینکه نماینده کارگران اعلام کرده بود حق مسکن افزایش پیدا می‌کند، ما اطلاعی نداریم.

روز گذشته جلسه‌ای با حضور اعضای شورای عالی کار در وزارت کار برگزار شد و اخبار دریافتی بیانگر این بود که قرار است برخی آیتم‌های مزد ۱۴۰۳ مجدداً مورد بررسی قرار گیرد و احتمال افزایش حق مسکن کارگران وجود دارد.

تشکیل این جلسه به دلیل نارضایتی نمایندگان کارگری قرار بود و مقرر بود شورایعالی کار با حضور گروه‌های سه جانبه تشکیل جلسه دهد و احتمال تجدید نظر دربرخی آیتم‌های مزدی ۱۴۰۳ وجود داشت.

در حالی علی باقری، نماینده کارگران در شورای عالی کار در باره این جلسه گفته، که موضوع در خصوص افزایش حق مسکن کارگران است، اما علی اصغر آهنی ها، نماینده کارفرمایان بعد از پایان جلسه می‌گوید: جلسه خاصی امروز نداشتیم و بحثی در خصوص اصلاح دستمزد هم نشد. اینکه نماینده کارگران اعلام کرده بود حق مسکن افزایش پیدا می‌کند، ما اطلاعی نداریم.

از بین اعضای کارگری شورای عالی کار برخی در جلسه حضور نداشتند، و موضوع افزایش حق مسکن هم در جلسه روز گذشته مطرح نشده است و جلسه بدون خروجی مثبت برای کارگران پایان یافته است.

منبع : گردون

دیگر خبرها

  • افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیات دولت اجرا می‌شود
  • بازسازی آسیب‌های معدنکاری با اصلاح قانون معادن
  • پیگیری راه اندازی موزه معدن در کرمان
  • احتمال تغییر در رقم دستمزد ۱۴۰۳ کارگران قوت گرفت؟/ اعلام جزییات
  • افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیات دولت اجرا می شود
  • وزیر ارشاد: سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد/ ارز مبادله‌ای برای زائران حج تمتع تخصیص یافته/ امسال مناطق محروم در طرح یارانه خرید کتاب دیده می شود
  • طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تدوین می‌شود
  • طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تهیه می شود
  • جدیدترین جزئیات دستمزد ۱۴۰۳ و حق مسکن کارگران ؛ سهم کارگر تقریبا هیچ !
  • چالش تعطیلی پنجشنبه‌ها به زنجان رسید!