Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@18:28:36 GMT

۱۸ واحد آلاینده تولیدی در مشهد اخطار گرفتند

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۴۳۳۹

۱۸ واحد آلاینده تولیدی در مشهد اخطار گرفتند

اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی روز دوشنبه به نقل از تورج همتی گزارش داد: در ادامه برنامه‌های نظارت و کنترل زیست محیطی بر فعالیت واحدهای صنعتی استان در هفته گذشته، فعالیت ۳۱ واحد تولید ایزوگام و آسفالت شهرستان مشهد به صورت شبانه پایش زیست محیطی شد.

وی ادامه داد: آلایندگی هوای ناشی از فعالیت واحدهای تولید ایزوگام مستقر در جاده مشهد به کلات موجب ایجاد مشکلات بهداشتی و تهدید سلامت عمومی شهروندان از جمله ساکنان شهرک مهرگان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی گفت: هدف از اجرای برنامه‌های پایش شبانه، نظارت مستمر زیست محیطی بر عملکرد واحدهای صنعتی و جلوگیری از آلایندگی مراکز صنعتی در ساعاتی است که احتمال تخلفات بیشتر می‌شود.

همتی افزود: پارسال بیش از ۶ هزار و ۶۳۰ نوبت پایش از منابعی که احتمال آلایندگی در استان خراسان رضوی داشتند صورت گرفت و برای هزار و ۷۷ واحد آلاینده و متخلف اخطاریه زیست محیطی صادر شد.

وی ادامه داد: کارشناسان اداره نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان همچنین پارسال ۵۵۰ نوبت پایش شبانه زیست محیطی انجام داده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن رشد حدود ۱۲ درصدی اعمال برنامه‌های نظارتی در استان را نشان می‌دهد. 

هم اکنون بیش از ۶ هزار واحد صنعتی در استان خراسان رضوی که دارای حدود ۶ میلیون نفر جمعیت است فعالیت می‌کند.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست مشهد واحدهای آلاینده

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست مشهد واحدهای آلاینده سازمان حفاظت محیط زیست مشهد واحدهای آلاینده خراسان رضوی زیست محیطی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۴۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت واحد تولیدی پلمب شده در شهرک صنعتی قدیم فیروزکوه از سر گرفته شد

به گزارش جام جم آنلاین تهران،مظفری دادستان فیروزکوه در این  خصوص گفت : این واحد تولیدی متعهد شد تا ظرف مدت ۶ ماه تصفیه خانه در حال ساخت خود را به بهره برداری برساند و تا قبل از آن هم نسبت به رفع بوی نامطبوع تا کمتر از یکماه آینده اقدام کند. 

رئیس دادگستری فیروزکوه نیز در ادامه بیان داشت: ما تلاش داریم تا کارخانه به فعالیت خود ادامه دهد اما این موضوع نباید موجب تضییع حقوق عامه شود. 

درزی افزود : باید فرآیند تولید کارخانه به گونه ای برنامه ریزی شود تا علاوه بر حفظ راندمان تولید ، از انتشار بوی نامطبوع و نارضایتی مردم هم جلوگیری شود.  

دیگر خبرها

  • پایش ظرفیت تولید ۲ هزار واحد تولیدی در شهرکهای صنعتی تهران
  • ۱۴۴ متخلف زیست محیطی دستگیر شدند
  • خط و نشان صریح ابراهیم رئیسی برای بانک‌ها با «حق ندارید»! | فیلم
  • فعالیت واحد تولیدی پلمب شده در شهرک صنعتی قدیم فیروزکوه از سر گرفته شد
  • شناسایی ۶۲ واحد آلاینده در مه ولات
  • پایش زیست محیطی مشترک واحد تولیدآلیاژ در شوط
  • خسارت ۷۸ میلیارد ریالی به محیط زیست خراسان رضوی
  • هفت واحد تولیدی در استان اردبیل موفق به اخذ گواهینامه ملی و بین المللی شدند
  • معرفی واحد تولید کننده آلاینده محیط زیست به دستگاه قضا در گیلان
  • بازگشت ۳۰ واحد تولیدی تعطیل به چرخه تولید در هرمزگان