Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@07:04:13 GMT

غول‌های بورس شاخص را مثبت کردند

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۴۳۵۷

غول‌های بورس شاخص را مثبت کردند

آفتاب‌‌نیوز :

در پایان معاملات بازار سهام روز دوشنبه ۲۳ تیرماه، با وجود فشار عرضه بسیار زیاد در بسیاری از نمادهای بازار، شاخص کل با رشدی ۳۴۱۳ واحدی (۰٫۱۹ درصدی) به کار خود خاتمه داد و در سطح یک میلیون و ۸۱۶ هزار و ۲۱۴ واحدی قرار گرفت. این در حالی بود که شاخص کل هم‌وزن بیش از ۳۷۳۹ واحد سقوط کرد و بیش از ۵۰ درصد از نمادهای بازار در محدوده منفی معامله شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جریان معاملات امروز یک میلیون و ۹۰۳ هزار معامله در بورس انجام شد که طی آن حدود ۱۲ میلیارد سهم با ارزشی بالغ بر ۱۹ هزار میلیارد تومان داد و ستد شد. در این میان سه نماد فولاد، فارس و فملی به ترتیب با ۴۳۴۶، ۴۲۰۸ و ۳۴۶۰ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند و کگل نیز با ۲۰۸۲ واحد تاثیر منفی، مانع از رشد بیشتر شاخص کل شد. در پایان معاملات امروز ارزش کل بازار به ۶۷ میلیون و ۸۷۴ هزار میلیارد ریال رسید که نسبت به روز گذشته رشدی ۳۰۰ هزار میلیارد تومانی را نشان می‌دهد. در معاملات امروز فرابورس نیز بیش از ۸ هزار و ۱۳۳ میلیارد تومان سهم دادوستد شد که در این میان دو نماد میدکو و ذوب بیشترین تاثیر را در منفی بودن شاخص این بازار داشتند.

در میان گروه‌های مختلف صنعت امروز بیشترین معاملات در گروه فلزات اساسی انجام شد و ارزش معاملات این گروه به ۳۴ هزار و ۵۹ میلیارد ریال رسید بعد از این گروه خودرو و بانک‌ها به ترتیب با ۲۷ هزار و ۷۴۲ و ۲۴ هزار و ۸۰۷ میلیارد ریال در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. فولاد، خمحرکه و فملی به ترتیب با ۱۷ هزار و ۴۶۵، ۱۰ هزار و ۱۶۷ و ۹ هزار و ۵۵۴ میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند و از نظر حجم نیز سه نماد وتجارت، وبصادر و فولاد بیش از بقیه معامله شدند.

بازار سهام امروز در حالی با رشدی ۰٫۲ درصدی به کار خود خاتمه داد که روز گذشته شاخص کل بیش از ۷۰ هزار واحد رشد را تجربه کرده بود. نکته مهم دیگر در معاملات امروز، افزایش اختلال در سامانه معاملاتی و ثبت سفارش‌ها بود که حتی با وجود تصمیم مدیریت بازار مبنی بر متوقف کردن مقطعی نمادهای پرتقاضا، باز هم روند معاملات به کندی انجام شد و بسیاری از معامله‌گران از عدم ثبت سفارش شاکی بودند.

منبع: تجارت نیوز

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بورس بازار سرمایه معاملات امروز میلیارد ریال شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۴۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد اندک بورس در سومین روز اردیبهشت

فرارو، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۳ هزار و ۹۲۱ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۱۶ هزار و ۷۴۰ واحدی قرار گرفت و برای سومین روز متوالی در هفته جاری، صعودی شد.

به گزارش فرارو، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل هم‌وزن بورس، نیز با رشد ۴ هزار و ۳۲۱ واحدی در ارتفاع ۷۵۷ هزار و ۷۰۹ واحدی قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، ارزش بورس تهران به ۸۰ همت و ۳۹ میلیارد تومان رسید و تعداد ۳۶۴ هزار و ۱۵۹ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد‌های بوعلی، فملی و نوری بیشترین تاثیر بر رشد و نماد‌های فولاد، وغدیر، وبملت و شستا بیشترین تاثیر بر ریزش شاخص کل بورس تهران، داشتند.

شاخص کل فرابورس ایران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با ۳۹ رشد واحدی در ارتفاع ۲۵ هزار و ۵۳۶ واحدی قرار گرفت؛ ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به ۱۴ همت و ۱۰۱ میلیارد تومان رسید و تعداد ۱۹۹ هزار و ۴۲۵ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد‌های آریان، ارفع، فصبا و سپیدار بیشترین تاثیر بر رشد و نماد‌های آریا، هرمز و شگویا بیشترین تاثیر بر ریزش شاخص کل فرابورس ایران، داشتند.

دیگر خبرها

  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • گزارش روزانه بورس ۵ اردیبهشت؛ رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • رشد ۳۹۰۰ واحدی صبحگاهی شاخص کل با انتشار یک خبر مثبت
  • رشد ۳۹۰۰ واحدی صبح گاهی شاخص کل با انتشار یک خبر مثبت
  • بورس امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • گزارش روزانه بورس ۴ اردیبهشت؛اصلاح بیش‌از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل
  • بورس امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • بورس امروز ۴ اردیبهشت۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • رشد اندک بورس در سومین روز اردیبهشت