Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، درحالی‌که اغلب دانشجومعلمان و آموزگاران نسبت به‌خصوصی‌سازی‌ آموزشی در سال‌های اخیر اعتراض کرده‌اند، دولت همچنان به صورت چراغ خاموش خصوصی‌سازی در آموزش و پرورش را در 2 بخش نیروی انسانی یعنی طرح خرید خدمات آموزشی و مدارس غیرانتفاعی انجام می‌دهد.

با اینکه خصوصیسازی به ضرر عدالت آموزشی است؛ اما باز هم مسئولان آموزش‌وپرورش بدون توجه به این معضلات خواهان خصوصی‌سازی‌ آموزش توسط دولت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمیدرضا قائم‌پناه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه مدت زمانی است که خصوصی‌سازی در آموزش و پرورش به صورت چراغ خاموش انجام می‌شود، گفت: متاسفانه خصوصی‌سازی آموزش و پرورش در 2 حوزه واگذاری مدارس اعم از مدارس خصوصی و غیردولتی و واگذاری معلم در قالب نیروی انسانی و متخصص توسط دولت و وزارت آموزش و پرورش انجام می‌شود.

نظارت بر مدارس غیرانتفاعی کافی نیست

وی ادامه داد: زمانی که دولت و وزارت آموزش و پرورش هیچ نظارتی بر مدارس غیرانتفاعی انجام نمی‌دهد، چگونه می‌خواهد بر بخش خصوصی آموزش و پرورش و نیروهای خرید خدمات نظارت کافی داشته باشند.

دبیر شورای تببین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اضافه کرد: سال گذشته روحانی در یکی از سخنرانی‌های خود اعلام کرد که سالانه 10 درصد از آموزش و پرورش به خرید خدمات آموزشی واگذار شده است؛ یعنی در 10 سال حدود 100درصد آموزش و پرورش به بخش خصوصی واگذار شود.

وی با تاکید بر اینکه اولویت اصلی دولت در کشور باید آموزش و پرورش باشد، گفت: در بررسی علل موفقیت کشورهای جهان اول و پیشرفته، مشخص شده طرح خرید خدمات وجود ندارد و خصوصی‌سازی نیز تا 10درصد در سیستم آموزش و پرورش آنها اجرایی نمی‌شود.

به گفته قائم پناه؛ بسیج دانشجویی و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان باوجود احترامی که برای نیروهای خرید خدمت آموزشی قائل است؛ اما معلمی را یک شغل تخصصی و مقدس می‌داند که با ورود افراد غیرمتخصص نباید آسیب ببیند.

خرید خدمات آموزشی چراغ خاموش اجرا می‌شود

این دانشجومعلم دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه آموزش و پرورش نهادی حاکمیتی است، گفت: متاسفانه دولت نگاه هزینه‌ای به آموزش و پرورش و حوزه تعلیم و تربیت دارد در حالی که صرفا نگاه بنگاه اقتصادی به آموزش و پروش داشتن کاملا نادرست است.

وی با انتقاد از سیاست‌های نادرست دولت در تعلیم و تربیت نسل آینده عنوان کرد: دولت و وزارت آموزش و پرورش به صورت چراغ خاموش و مخفیانه طرح «خرید خدمات آموزشی» را در مناطق محروم کشور و حاشیه‌ای کلان شهرها اجرا می‌کنند.

قائم‌پناه خصوصی‌سازی در آموزش و پرورش را در تعارض با عدالت آموزشی دانست و گفت: آموزش‌ و پرورش مسیر آینده توسعه برای کشور را هموار می‌کند و برقراری عدالت نیز لازمه توسعه در تمامی ابعاد است. زمانی که عدالت در کشور برقرار نشود و دانش آموزان با ملاک پولدار بودن بتوانند از امکانات آموزشی بهره‌مند شوند، نباید انتظار رشد در حوزه آموزش و پرورش را داشت.

دبیر شورای تببین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان درباره خصوصی‌سازی در کشور گفت: اصل خصوصی‌سازی شاید به تنهایی مشکلی نداشته باشد اما متاسفانه در کشور ما همواره خصوصی‌سازی و واگذاری اموال دولتی به بخش خصوصی توام با رانت بوده است. همچنین واگذاری در حوزه‌های مانند آموزش و پرورش که نبض تربیتی نسل‌های آینده بوده نباید رخ دهد.

انتهای پیام/

300 / 320 خصوصی سازی در آموزش و پرورش واگذاری معلمان به بخش خصوصی دانشگاه فرهنگیان حوزه تعلیم و تربیت بسیج دانشجویی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: خصوصی سازی در آموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان حوزه تعلیم و تربیت بسیج دانشجویی خصوصی سازی در آموزش و پرورش خرید خدمات آموزشی دانشگاه فرهنگیان مدارس غیرانتفاعی آموزش و پرورش بسیج دانشجویی چراغ خاموش بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۴۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، اختتامیه دومین دوره آموزشی و توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس استعداد‌های درخشان کشور با حضور مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی از کارشناسان و معلمان اداره کل اموزش و پرورش و مدارس استعداد‌های درخشان امروز در مجتمع یاوران مهدی جمکران قم برگزار شد.

در این دوره مربیان پرورشی از سراسر کشور به مدت سه روز با سر فصل‌های مهارت‌های پاسخگویی به شبهات در مدارس، طراحی برنامه‌های اردویی دانش آموزان، مدل تربیتی سمپاد و مشاوره آسیب‌های اجتماعی آشنا شدند.

تجلی نیا مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در آیین اختتامیه این دورا با اشاره به نقش و جایگاه مهم امور تربیتی در مدرسه تصریح کرد: همه ارکان تعلیم و تربیت در مدرسه نقش تربیتی دارند و اداره این فرایند تربیتی در مدرسه به عنوان تنظیم گر فعالیت‌های پرورشی برعهده مدیر آموزشگاه است.

وی گفت: باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است که در راستای ارتقای آن باید گام برداشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم هم ضمن گرامی داشت یاد و خاطر هزار شهید دانش آموز و ۱۰۰ شهید فرهنگی قم، پیروزی‌های اخیر جبهه‌ی مقاومت و حرکت مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را مایه افتخار و عزت برشمرد و به معلمان یادآور شد که دانش آموزان مهم‌ترین سرمایه‌های کشور و جمهوری اسلامی ایران هستند که برای تعالی و پیشرفت کشور و رسیدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی باید به بهترین شکل از این ظرفیت‌ها بهره برد.

رحیمی توانمند سازی معلمان در هدایت، آموزش و تربیت صحیح دانش اموزان به طور خاص دانش اموزان استعداد‌های درخشان را لازم برشمرد و افزود: دوره‌های آموزشی معلمان گام بسیار مهمی در به روز رسانی روش‌های آموزشی و تربیت نسل جدید برای پیشرفت کشور است.
در پایان این مراسم شرکت کنندگان در آزمون ضمن خدمت دوره آموزش و توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس استعداد‌های درخشان شرکت کردند.

دیگر خبرها

  • فعالیت‌های آموزش محور در حوزه سلامت، تقویت می‌شود
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • تعطیلات مدارس در تابستان باشد یا بین دو نیمسال تحصیلی؟
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود
  • تقویت جایگاه مدارس مستلزم رفع محدودیت‌ها و تفویض برخی اختیارات است
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • دریافت شهریه مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی تنها براساس کیفیت آموزشی