Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@05:42:44 GMT

سبک زندگی با کرونا را به مردم آموزش دهیم

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۴۵۵۱

سبک زندگی با کرونا را به مردم آموزش دهیم

فرشته سادات شجاعی روز دوشنبه در نشست کارگاه آموزشی سلامت روان و پدافند غیرعامل که در ستاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد با بیان اینکه مسئولان باید بحران بوجود آمده کویید 19 را در کشور به یک فرصت تبدیل کنند، اظهار داشت: باید با مدیریت صحیح این بحران، برای دوره پسا کرونا برنامه داشت. روحیه نشاط و سرزندگی را در جامعه بالا برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در زمان شیوع بیماری همدلی و استحکام مردم ایران را شاهد بودیم که در هیچ کجای جهان نظیر نداشت و در مقابل اگر اضطراب و نگرانی مردم در مقابله با این ویروس طولانی شود خطرات به مراتب مخرب تر در جامعه شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیما ظرفیت بالایی برای کاهش اضطراب و استرس مردم در مقابله با کرونا دارند، افزود: تاجایی که ممکن است کتابخانه ها و مراکز فرهنگی، سینماها، سالن های تئاتر در فضاهای امن، ساخت فیلم های شاد و سرگرم کننده باید برای مردم و جامعه با توجه به رعایت دستورالعمل های بهداشتی درنظر گرفته شود تا ضمن بازآموزی سبک زندگی با کرونا، مهارت های در خانه ماندن را به آنان بیاموزیم.

شجاعی اظهار داشت: در زمان بحران کرونا تداوم گردش کار در کشور بخصوص در ادارات باید انجام شود و از این رو با ایجاد زیرساخت ها دورکاری خیلی خوب می توان از ابتلا به بیماری کاست و در این روش حضور فیزیکی لازم نیست و باید ترتیبی اتخاذ کرد تا کارمندان از کار در زمان دورکاری لذت ببرند و به این نحو هم فاصله فیزکی رعایت می شود و در مجموع اضطراب آلوده شدن به بیماری در بسیاری از اقشار مختلف مردم کاهش می یابد.

وی ویروس کرونا را بسیار خطرناک توصیف کرد و افزود: این بیماری فرصت طلایی در اختیار مسئولان قرار داده که می توان با عاقبت اندیشی های صحیح، عاقبت بخیری را برای جامعه به ارمغان آورد.

این روانشناس بالینی با بیان اینکه باید استحکام خانواده ها را در این مقطع حساس تقویت کرد، گفت: هسته خانواده در جامعه خیلی مهم است، از این رو می توان با استفاده از نظر کارشناسان و صاحب نظران، روانشناسان و روانپزشکان در این زمان، اوقات خوبی را برای مردم فراهم کرد تا ضمن کاهش اضطراب با امیدواری برای زندگی در دوره پسا کرونا برنامه ریزی کنند.

    

برچسب‌ها ویروس کرونا سلامت روان پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سلامت روان ویروس کرونا سلامت روان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۴۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از عمر جاودان «عروس دریایی نامیرا» چه می‌دانید!

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ عروس دریایی نامیرا (Immortal Jellyfish) یک موجود دریایی خارق‌العاده است که دانشمندان و دوستداران طبیعت را مجذوب خود می‌کند. چیزی که این عروس دریایی را بسیار قابل توجه می‌کند توانایی منحصر به فرد آن برای بازگشت به مرحله جوانی است! در میان تمام حیوانات مختلف که در سیاره ما زندگی می‌کنند، این عروس دریایی به دلیل قدرت باورنکردنی‌اش در معکوس کردن روند پیری متمایز است. تصور کنید پیر می‌شوید، فقط مثل یک مسافر زمان دوباره جوان شوید! این پدیده که به «تغییر متمایز» (transdifferentiation) معروف است، به عروس دریایی اجازه می‌دهد تا به طور بالقوه برای همیشه زندگی کند! گویی راز جوانی ابدی را در اعماق اقیانوس کشف کرده است.

هنگامی که عروس دریایی نامیرا  به پایان چرخه زندگی خود می‌رسد، به جای اینکه مانند بقیه موجودات زنده بمیرد، دچار دگرگونی قابل توجهی می‌شود. این جاندار شروع به تنظیم مجدد سلول‌های خود می‌کند و سلول‌های بالغ خود را به سلول‌های نابالغ تبدیل می‌کند! این فرآیند عروس دریایی را قادر می‌سازد تا دوباره به مرحله پولیپ (polyp) بازگردد و بار دیگر شبیه خودِ جوان‌ترش شود. دانشمندان هنوز در حال مطالعه و تلاش برای کشف رازهای پشت این توانایی شگفت انگیز برای بازسازی و اساساً فریب مرگ هستند. عروس دریایی نامیرا  مانند یک ابرقهرمان واقعی با قدرت بازسازی است!

این ویژگی منحصر به فرد عروس دریایی نامیرا  توجه بسیاری را به خود جلب کرده است و ما را در حیرت از شگفتی‌های دنیای طبیعی قرار می‌دهد. ایده موجودی که می‌تواند به طور مداوم ساعت بیولوژیکی خود را تنظیم مجدد کند، پرده از ظرفیت بی حد و حصر حیات برمی‌دارد. شاید روزی انسان‌ها با الهام از توانایی‌های باورنکردنی این عروس دریایی کوچک و در عین حال خارق العاده، اسرار جوانی ابدی را کشف کنند. تصور کنید بتوانیم زمان را به عقب برگردانیم و هر زمان که خواستیم از نو شروع کنیم!  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرورت آموزش فرهنگ داوطلبی به مردم
  • آیا گربه‌ها واقعا ۹ جان دارند؟
  • از عمر جاودان «عروس دریایی نامیرا» چه می‌دانید!
  • واکاوی ابعاد مختلف مصوبه اخیر مجلس برای تعطیلات آخر هفته
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران؛ از سربلندی در آزمون کرونا تا امداد به سیل‌زدگان