Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-20@04:27:04 GMT

هشدار سیل در تهران

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۴۵۸۶

هشدار سیل در تهران


به گزارش تابناک به نقل از میزان، بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور، احتمال وقوع سیلاب، بالا آمدن ناگهانی آب مسیل‌ها و رودخانه‌ها و نیز برخورد صاعقه در تهران و برخی استان‌ها در روز جاری وجود دارد.

بر اساس این اطلاعیه، رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، گیلان، شمال زنجان، ارتفاعات و دامنه‌های استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان و مازندران، شرق هرمزگان، جنوب و نیمه غربی کرمان و ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان از امروز دوشنبه ۲۳ تیرماه آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس این پدیده فردا سه‌شنبه ۲۴ تیرماه در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، زنجان، قزوین، ارتفاعات هرمزگان، ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان و ارتفاعات و دامنه‌های استان‌های البرز، تهران، سمنان و گلستان و در روز چهارشنبه ۲۵ تیرماه در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، شمال زنجان، ارتفاعات و دامنه‌های استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان و ارتفاعات سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان ادامه خواهد داشت.

این پدیده هواشناسی که اواخر وقت روز چهارشنبه ۲۵ تیرماه به پایان می‌رسد، با احتمال بالا آمدن ناگهانی آب مسیل‌ها و رودخانه‌ها و برخورد صاعقه همراه خواهد بود و افراد باید از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

همچنین بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی در روز دوشنبه ۲۳ تیرماه استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، شرق کرمان، سمنان و شمال اصفهان با وزش باد شدید روبه‌رو می‌شوند که این پدیده در روز سه شنبه ۲۴ تیرماه در استان‌هیا خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، شرق کرمان، سمنان و شمال اصفهان ادامه خواهد داشت.

در این شرایط احتمال آسیب به سازه‌های موقت و گلخانه‌ها و سقوط تابلوهای تبلیغاتی و اشیاء سبک و کاهش دید افقی و کیفیت هوا وجود دارد و محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها و سایر اقدامات پیشگیرانه از جمله توصیه‌هایی است که باید نسبت به آن توجه کرد.

تداوام رگبارهای تابستانی در برخی از استان‌ها
مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور نیز در گفتگویی با ایسنا از تداوم بارش‌های تابستانی در برخی از استان های کشور خبر داد و گفت: این شرایط تا پایان هفته ادامه دارد.

صادق ضیاییان اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی طی دو روز آینده در مناطق از آذربایجان شرقی‌، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، شمال همدان، شمال مرکزی، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: طی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه (۲۵ و۲۶ تیر) در بخش‌هایی از شمال غرب، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، ارتفاعات و دامنه های البرز مرکزی بارش پراکنده باران همراه با رعد و برق و وزش باد دور از انتظار نیست.

ضیاییان با اشاره به این که روز جمعه (۲۷ تیر) بارش به بخش‌های شمالی شمال غرب کشور و ارتفاعات البرز محدود می شود، تصریح کرد: همچنین طی سه روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در مناطقی از سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان و هرمزگان رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد خواهیم داشت.

به گفته مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از روز چهارشنبه تا آخر هفته در نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

وی افزود: از امروز تا چهارشنبه (۲۳ تا ۲۵ تیر) دریای عمان و شرق تنگه هرمز و از روز چهارشنبه شرق خلیج فارس و طی روزهای پنج شنبه و جمعه (۲۶ و۲۷ تیر) شرق و بخش هایی از مرکز خلیج فارس مواج خواهد بود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۴ تیر) قسمتی ابری تا نیمه ابری همراه با رعد و برق و احتمال بارش پراکنده و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد و روز چهارشنبه (۲۵ تیر) نیز قسمتی ابری همراه با وزش باد و افزایش ابر خواهد بود. همچنین دمای هوا در گرم‌ترین و خنک‌ترین زمان به ترتیب به ۳۶ و ۲۵ درجه سانتیگراد می‌رسد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سند همکاری 25 ساله ایران و چین سوال از رئیس جمهور رمدسیویر محسن صالحی سازمان هواشناسی کشور هشدار سیل تهران بارش تابستانه سند همکاری 25 ساله ایران و چین سوال از رئیس جمهور رمدسیویر محسن صالحی ارتفاعات و دامنه سیستان و بلوچستان سازمان هواشناسی آذربایجان شرقی آذربایجان غربی روز چهارشنبه همراه با رعد وزش باد شدید رعد و برق پیش بینی بر اساس ۲۵ تیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۴۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور | بارش ها تا کی ادامه دارد؟

به گزارش همشهری آنلاین، امروز، جمعه (۳۱ فروردین) استان‌های اردبیل، زنجان، همدان، کردستان، غرب و جنوب اصفهان، شمال فارس، چهارمحال و بختیاری، شرق کهگیلویه و بویراحمد، غرب لرستان، جنوب ایلام، شرق کرمانشاه، ارتفاعات استان‌های تهران، قزوین، البرز و مازندران، ارتفاعات غربی سمنان و شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی میزبان این سامانه خواهند بود.

کرمان، شمال هرمزگان، شمال و شرق فارس، جنوب یزد، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، ارتفاعات استان‌های تهران، البرز و مازندران، ارتفاعات غربی سمنان، شرق زنجان و ارتفاعات استان‌های کردستان و کرمانشاه روز شنبه و استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، قزوین، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، ایلام، لرستان، قم، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب و جنوب اصفهان، شرق فارس، ارتفاعات کرمان و ارتفاعات استان‌های تهران، سمنان و مازندران روز یکشنبه شاهد فعالیت این سامانه بارشی خواهند بود.

فعالیت سامانه بارشی روز دوشنبه در اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کرمانشاه، کردستان، زنجان، قزوین، مرکزی، همدان، ایلام، لرستان، البرز، تهران، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، بوشهر، یزد، کرمان، سمنان، قم، گیلان، مازندران، غرب گلستان و ارتفاعات فارس تجربه خواهد شد.

بر اساس هشدار زردی که سازمان هواشناسی صادر کرده است، از مخاطرات این سامانه می‌توان به احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری‌شدن روان آب، احتمال تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی اشاره کرد.

در نتیجه سازمان هواشناسی نسبت به اقداماتی از جمله احتیاط در سفرهای برون‌شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه کرده است.

همچنین رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور از تداوم بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت در بیشتر استان‌ها خبر داده است. به گفته صادق ضیاییان، این بارش‌ها، شدت بارندگی هفته گذشته را ندارند، هرچند ممکن است به‌صورت نقطه‌ای شدید باشد چون بارش‌های بهاری، رگباری هستند و بیشتر در ساعات بعداز ظهر می‌بارند.

کد خبر 845483 برچسب‌ها خبر مهم سازمان هواشناسي باران

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
  • ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور | بارش ها تا کی ادامه دارد؟
  • هشدار فعالیت سامانه بارشی تا دوشنبه
  • وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده/ بارش باران در این استان‌ها
  • بارش باران و تگرگ در ایران از جمعه
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز جمعه تا دوشنبه
  • هشدار زرد هواشناسی برای این استان‌ها
  • هواشناسی ایران/ هشدار وزش باد شدید و رگبار باران در نقاط مختلف کشور
  • هشدار بارش‌های شدید در چند استان
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۱/۲۹؛هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان