Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت اسلام آباد ضمن اعلام رضایت از کاهش تعداد بیماران مبتلا به کرونا در کشور پاکستان اعلام کرد: در صورتی که مردم همکاری کنند شیوع ویروس کاملا کنترل خواهد شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از جیو تی وی، پاکستان که با یک دوره شیوع گسترده ویروس کرونا مواجه شده بود با اجرای طرح قرنطینه و فاصله گذاری اجتماعی موفق به شد تعداد بیماران را تا حد زیادی کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اعلام منابع رسمی آخرین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در پاکستان 251 هزار و 625 نفر اعلام شده است.

همچنین تا کنون 5266 نفر از بیماران پاکستانی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند، بیشترین تعداد بیماران در ایالت سند گزارش شده است و تا کنون 105 هزار و 533 نفر از مردم این ایالت به کرونا مبتلا شده‌اند.

در ایالت پنجاب نیز تعداد بیماران 87 هزار و 43. نفر گزارش شده و پس از آن ایالت خیبر پختونخوا با 30 هزار و 486 نفر در رتبه سوم قرار دارد.

همچنین ابتلای «طارق بشیر چیمه» وزیر فدرال دولت اسلام آباد به ویروس کرونا نیز تائید شد و به این ترتیب یکی دیگر از وزاری دولت پاکستان به کرونا مبتلا شده است.

تاکنون 4 نفر از وزاری پاکستانی به بیماری کرونا مبتلا شده اند و 2 نفر از آنها پس از طی مراحل درمان توانسته اند بهبود پیدا کنند.

قرار است دولت قرنطینه عمومی را در نقاط پر خطر پاکستان که بیش از 200 است ادامه دهد و استفاده از ماسک نیز در نقاط مختلف پاکستان همچنان اجباری خواهد بود.

پاکستان به دلیل مشکلات اقتصادی بسیار نتوانست قرنطینه سراسری را بیش از 2 ماه ادامه دهد و از زمان لغو قرنطینه تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور 4 برابر شدند.

کمک 200 میلیون دلاری بانک جهانی به پاکستان برای مبارزه با ملخ‌هاکاهش چشمگیر تعداد مبتلایان به کرونا پس از قرنطینه هوشمند در پاکستانخبر درگذشت وزیر خارجه کشور پاکستان بر اثر کرونا تکذیب شد

انتهای پیام/.

R1475/P/S8,87,91/CT12 واژه های کاربردی مرتبط کشور پاکستان ویروس کرونا بیشتر بخوانید... کمک ۲۰۰ میلیون دلاری بانک جهانی به پاکستان برای مبارزه با ملخ‌ها انتخابات در منطقه گلگیت بلتستان پاکستان به تعویق افتاد پرونده یکی دیگر از حوادث تروریستی پاکستان با صدور حکم اعدام برای عامل آن بسته شد

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشور پاکستان ویروس کرونا اخبار پاکستان ویروس کرونا ویروس کرونا تعداد بیماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۴۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی ان ان، این هشداری است که توسط دانشمند ارشد سازمان جهانی بهداشت، دکتر «جرمی فارار» صادر شد.

فارار گفت: «ما باید مراقب باشیم که اگر مورد H۵N۱ به انسان با سرایت انسان به انسان را مشاهده کردیم فوراً با دسترسی به واکسن‌ها، درمان‌ها و تشخیص‌ها پاسخ دهیم.»

در موارد نادر، H۵N۱ می‌تواند انسانی را آلوده کند که به طور مداوم در تماس نزدیک با حیوانات آلوده بوده است، همانطور که در اوایل این ماه در یک گاودار تگزاسی اتفاق افتاد، اما تاکنون انتقال انسان به انسان به ندرت مشاهده شده است.

با این حال، این ویروس عمدتاً در پستاندارانی ظاهر می‌شود که نسبت به پرندگان بسیار نزدیک به انسان هستند.

فارار گفت: «البته نگرانی بزرگ این است که این ویروس اکنون تکامل یافته و توانایی آلوده کردن انسان‌ها را داراست.»

به گفته سازمان جهانی بهداشت، تعداد تلفات ممکن است فاجعه بار باشد: از سال ۲۰۰۳، تنها ۸۸۹ مورد ابتلاء به آنفلوانزا مرغی انسانی در سراسر جهان شناخته شده است، اما در ۴۶۳ (۵۲٪) از این موارد، فرد مبتلا فوت کرده است.

ویروس دخیل در یک مورد انسانی گزارش شده در این ماه در تگزاس توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده مورد مطالعه قرار گرفته است و گفته شده که به نظر می‌رسد نسبت به داروهای ضد ویروسی موجود آسیب پذیر است.

شیوع فعلی H۵N۱ در میان گله‌های گاو ایالات متحده در هشت ایالت تگزاس، نیومکزیکو، کانزاس، داکوتای جنوبی، آیداهو، میشیگان، اوهایو و کارولینای شمالی گزارش شده است.

کد خبر 6086946

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • بیماری سالک در دامغان کنترل شد
  • خطر نادیده انگاری پاندمی‌های جدید
  • خطر نادیده انگاری پاندمی های جدید