Web Analytics Made Easy - Statcounter

آتش سوزی جنگل ها و مراتع در کهگیلویه و بویراحمد از جمله در دمچنار بویراحمد همچنان ادامه دارد اما در خائیز و ارتفاعات نارک گچساران مهار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس درختان جنگل‌های منطقه دمچنار شهرستان بویراحمد همچنان در آتش می سوزند.

فرماندار بویراحمد گفت: آتش‌سوزی جنگل‌های دمچنار بویراحمد که در روز‌های گذشته در چند مرحله مهار شده بود، دوباره شعله ور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاهرخ کناری گفت: در این آتش سوزی که از ۲ روز پیش آغاز شده بخشی از جنگل‌ها و مراتع دمچنار بویراحمد در آتش سوخت.

برخی از نیروهای مردمی حاضر در منطقه از گسترش آتش سوزی، کمبود امکانات و تجهیزات مهار آتش در این منطقه خبر داده اند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان کهگیلویه نیز از مهار و خاموش کردن سومین آتش سوزی منطقه حفاظت شده خائیز خبر داد.

روح الله عزیزی گفت: آتش از ظهر روز گذشته از منطقه دره‌لیر بهبهان آغاز و وارد منطقه حفاظت شده خائیز شد که با تلاش نیروهای استان های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد مهار شد.

عزیزی علت آتش سوزی را اختلافات محلی عنوان کرد و گفت: خسارات وارده بیشتر مرتعی بود و آتش به جنگل‌ها و ارتفاعات نرسید.

وی در پایان گفت: آتش با تلاش و همکاری هیات کوهنوردی بهبهان، محیط‌بانان منطقه حفاظت شده خائیز کهگیلویه و جنگلبانان و نیروهای آتش‌نشانی شهرداری بهبهان مهار و خاموش شد.

همچنین دقایقی پیش بخشی از جنگل های اطراف آبشار یاسوج دچار حریق شد که با حضور به موقع نیروهای آتش نشانی مهار شد.

دبیر ستاد بحران گچساران گفت: پس از چند ساعت تلاش آتش سوزی در ارتفاعات کوه نارک گچساران مهار شد.

حمید نارکی گفت: شب گذشته آتش سوزی گسترده در کوه های نارک امامزاده جعفر رخ داده بود با  تلاش بی وقفه نیروهای امدادگر، بسیج و مردم پس از چند ساعت تلاش موجب مهار آتش سوزی شد.

دبیر ستاد بحران گچساران با بیان اینکه علت  این گونه آتش سوزی‌ها دقیق مشخص نیست و پس از بررسی عمدی یا سهوی بودن آن مشخص می‌شود، عنوان کرد: عامل بسیاری از آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های انسانی است.

 نارکی با بیان اینکه امسال بیشترین آتشسوزی در مراتع و جنگل‌های گچساران رخ داده است، عنوان کرد:  ۴۳۵ هکتار از جنگل ها و مراتع مناطق مختلف این شهرستان در آتش سوزی های امسال دچار آسیب جدی شده است.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: جنگل ها آتش سوزی مهار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۴۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شب شعر و شاهنامه به همت حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد شب شعر، شاهنامه و آواز عشایر به همراه تجلیل از هنرمندان بخش سرفاریاب شهرستان چرام پنجشنبه شب برگزار شد.

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد در این ویژه برنامه ضمن تقدیر از هنرمندان شهرستان چرام و بخش سرفاریاب گفت: منطقه چرام و سرفاریاب به نسبت جمعیت بیشترین هنرمند را دارند و شاید این نشأت گرفته از تاریخ کهن این منطقه و فرهنگ اصیل مردمانی است که در این منطقه زندگی می‌کنند.

شریف اسلامی ادامه داد: همه باید قدردان این هویت و اصالت عشایری خود باشیم و برای حفظ آن تلاش کنیم، چرا که هیچ کشوری پیشرفت نکرده مگر اینکه بر پایه هویت خود رشد کرده باشد.

وی به دو تن از هنرمندان پیشکسوت این منطقه سید محمد دژند و موسی عباسی اشاره کرد و گفت: این دو هنرمند با آوا، نوا و اشعار خود بار هویت فرهنگی عشایر این منطقه را به دوش می کشند و پلی هستند که گذشته فرهنگی این دیار را به آینده وصل می‌کنند.

رئیس حوزه هنری استان با اشاره به تاریخ کهن شهرستان چرام و منطقه سرفاریاب «به ویژه دلی یاسیر» از عموم مردم و مسئولین خواست که قدردان زحمات و استعداد هنرمندان این منطقه بوده تا شاهد درخشش ادامه دار آنها در ادامه‌ی مسیر خود باشیم.

در پایان با حضور رئیس حوزه هنری استان از هنرمندان و پیشکسوتان فرهنگی و هنری شهرستان چرام با اهدای لوح و جایزه نقدی تجلیل شد.

کد خبر 6082272

دیگر خبرها

  • شب شعر و شاهنامه به همت حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد
  • پیروزی شیرین فراز بام خائیز دهدشت بر سپاهان نوین اصفهان
  • برد شیرین فراز بام خائیز دهدشت بر سپاهان نوین اصفهان
  • هشدار در مورد احتمال آتش سوزی جنگل‌ها در مازندران
  • هشدار آتش سوزی در جنگل های مازندران
  • آغاز سرشماری بهاره قرقاول در گلستان
  • بوستان باشت نگینی سبز در جنوب کشور
  • مرگ دردناک مرد میانسال در میان شعله‌های آتش
  • مهار آتش سوزی منزل مسکونی در ده مجنون کرمانشاه
  • آتش سوزی منزل مسکونی در محله ده مجنون کرمانشاه مهار شد