Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@15:40:30 GMT

نخبگان و پژوهشگران خارجی پروانه کار موقف می‌گیرند

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۴۷۷۵

نخبگان و پژوهشگران خارجی پروانه کار موقف می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری مهر، تفاهم نامه صدور پروانه کار موقت برای محققین خارجی بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (مرکز همکاری‌های علمی و بین المللی) با هدف فراهم کردن تسهیلات لازم جهت حضور و بهره مندی هدفمند از ظرفیت نخبگان، محققان، اعضای هیأت علمی و دانش آموختگان برتر دکتری تخصصی کشورهای دیگر خصوصاً کشورهای اسلامی به منظور تدریس و اجرای پژوهش‌های پایه، کاربردی، نوین و آینده نگر در راستای ارتقای کیفی سطح آموزش عالی کشور، تفاهم نامه صدور پروانه کار موقت برای محققین خارجی فرصت مطالعاتی و پسادکتری دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منعقد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تفاهم نامه بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی (اداره کل اشتغال اتباع خارجی) و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (مرکز همکاری‌های علمی و بین المللی) از تاریخ ۲۲ تیرماه ۹۹ به مدت سه سال معتبر است و با توافق طرفین، قابل تمدید خواهد بود.

بر اساس این تفاهم نامه، اداره کل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است ظرف مدت دو هفته پس از دریافت پاسخ استعلام متقاضی از مراجع ذیربط به استناد به ماده ۱۲۶ قانون کار نسبت به صدور پروانه کار موقت برای تبعه خارجی جهت ارائه به پلیس مهاجرت و گذرنامه برای دریافت پروانه اقامت کاری، اقدام کند.

مؤسسه آموزشی دانشگاهی مربوطه نیز موظف است حداکثر یک ماه پس از ورود تبعه خارجی به کشور نسبت به ارائه مدارک مورد نیاز جهت صدور پروانه کار موقت به اداره کل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از طریق مرکز همکاریهای بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اقدام کند.

به استناد ماده ۱۲۶ قانون کار، اعتبار پروانه کار موقت حداکثر سه ماه است و تمدید آن مستلزم تأیید هیئت فنی اشتغال اتباع خارجی خواهد بود.

پروانه کار موقت اتباع خارجی مورد اشاره در این تفاهم نامه نیز حداکثر به مدت دو سال قابل تمدید است.

گفتنی است، تفاهم نامه صدور پروانه کار موقت برای محققین خارجی فرصت مطالعاتی و پسادکتری دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی بین عیسی منصوری، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از یک سو و حسین سالار آملی، قائم مقام وزیر در امور بین الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی و بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منعقد شد.

کد خبر 4972930

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری اتباع خارجی طرح های پژوهشی ویروس کرونا قیمت دلار بورس قیمت نفت بانک مرکزی ایران بانک مرکزی تولید نفت وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت سکه بهار آزادی قیمت یورو وزارت جهاد کشاورزی صادرات گاز بازار سهام وزارت راه و شهرسازی صدور پروانه کار موقت اشتغال اتباع خارجی کار و رفاه اجتماعی تحقیقات و فناوری وزارت تعاون تفاهم نامه بین المللی وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۴۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی مدارس در استان بوشهر

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، احمد محمدی زاده در جمع خبرنگاران بیان کرد: تمرکز امسال استان بوشهر علاوه بر سایر موارد مهم و اولویت‌دار، بر روی آموزش و پرورش است و برنامه‌های متنوعی برای بهبود سطح کیفی تعلیم و تربیت و پرورش آینده سازان کشور، تدارک دیده‌ایم.

وی از تخصیص دوهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی مدارس استان بوشهر خبر داد و افزود: در نخستین اقدام و به‌دنبال پیگیری‌های صورت گرفته، تفاهم نامه‌ای بین استانداری بوشهر و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور منعقد و مقرر شد اعتبار یاد شده به طرح‌های اولویت‌دار نوسازی مدارس استان بوشهر تزریق شود.

استاندار بوشهر اضافه کرد: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده، مبلغ هزار میلیارد تومان از سوی استانداری و هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز از سوی سازمان نوسازی مدارس کشور تامین می‌شود.

وی در ارتباط با جزئیات این تفاهم‌نامه گفت: از مجموع اعتباراتی که از سوی استانداری تامین شده، ۷۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات تملک دارایی استان، ۱۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات مسئولیت اجتماعی صنعت نفت و ۲۰۰ میلیارد تومان نیز از محل مولدسازی به نوسازی مدارس استان بوشهر ابلاغ می‌شود.

محمدی زاده ادامه داد: همچنین ۷۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی نوسازی مدارس، ۳۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات خیران و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز از اعتبارات کشوری مولدسازی تخصیص یافته است.

وی اظهار کرد: با این اقدام، بیش از ۱۷۰ مدرسه استان بوشهر، تجهیز و نوسازی می‌شود و به عنوان اولین و تنها استان کشور خواهیم بود که سرانه و تراکم فضای آموزشی به میزان استاندارد رسیده و مشکل فضای فیزیکی مدارس استان نیز به طور کامل رفع می‌شود.

دیگر خبرها

  • همکاری ایران و پاکستان در بخش دام
  • توزیع دفترچه‌های موقت شناسایی سپرده‌گذاران اتباع خارجی در استان فارس
  • وزارت نفت اراضی مستعد ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • وزارت نفت اراضی ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان انرژی اتمی ایران و وزارت نفت
  • اختصاص ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی مدارس در استان بوشهر
  • وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی ایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • آغاز یک مدل جدید در مسکن ملی
  • تحصیل در خارج، خدمت به داخل | حمایت از نخبگان و پژوهشگران ایرانی خارج از کشور
  • ابلاغ شیوه‌نامه اعطای پژوهانه تشویقی پژوهشگران پر استناد برتر