Web Analytics Made Easy - Statcounter

آخرین خبرها و تصاویر از حادثه انفجار در ناو جنگی آمریکایی نشان می‌دهد که آتش‌سوزی ناشی از انفجار همچنان ادامه دارد و گفته می‌شود ممکن است تا چند روز ادامه یابد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، شب گذشته انفجاری در ناو آبی-خاکی «یو.اس.اس بانهام ریچارد» (USS Bonhomme Richard) در بندر «سن‌دیگو»ی آمریکا رخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌دنبال این حادثه آتش‌سوزی گسترده‌ای به وقوع پیوست. در لحظات اولیه حادثه خفگی ملوان ناو دریایی به‌دلیل تراکم دود ناشی از آتش‌سوزی تأیید شد. 

شبکه سی‌ان‌ان در گزارشی نوشت: در عرشه یک ناو هواپیمابر بزرگ نظامی در منطقه سن‌دیه‌گو در آمریکا انفجاری رخ داد. براثر این انفجار چندین خدمه کشتی زخمی شده‌اند. آتش‌نشان‌ها برای مهار آتش‌سوزی وارد عملیات شده‌اند. پس از وقوع حریق در کشتی جنگی انفجار دیگری رخ داد و دود عظیمی آسمان منطقه را فراگرفت.

بیشتر بخوانید:

سکوت ادامه‌دار پنتاگون درخصوص حادثه در ناو آمریکایی

این انفجار و آتش‌سوزی نزدیک یک پایگاه دریایی رخ داد و بر اثر آن دست‌کم 11 نظامی زخمی شده‌اند. گزارش‌های منتشرشده حاکی‌است در زمان انفجار ۲۰ ملوان در ناو هواپیمابر حضور داشتند. براوردهای اولیه نشان می‌دهند به‌دلیل شدت انفجار و آسیب گسترده‌ای که به این شناور نظامی وارد شده است، امکان تعمیرات سریع و بازگشت ناو به مأموریت‌های نظامی وجود ندارد.

ساعاتی بعد از وقوع حادثه و با تأخیر ارتش آمریکا در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر نوشت: تاکنون 18 نفر زخمی و به بیمارستان منتقل شده‌اند. در زمان آتش‌سوزی و انفجار 160 ملوان در ناو حضور داشتند.


با گذشت چندین ساعت از وقوع انفجار در ناو هواپیمابر «یو.اس.اس بونهام ریچارد» در جنوب‌غربی آمریکا وزارت دفاع یا نیروی دریایی این کشور درباره چگونگی و علل وقوع این رخداد که در منطقه‌ای نظامی و حفاظت‌شده به‌وقوع پیوست، واکنشی نشان نداده‌اند.

شبکه فاكس‌نيوز وقوع انفجار در ناو هواپیمابر را در پایگاه دریایی سن‌دیگوی آمریکا تأييد كرد، ولی درباره علت انفجار جزئیاتی بیان نکرد. تنها گزارش کرد که ٢١ نفر مجروح شدند و تحت درمان قرار گرفته‌اند. همچنین خبرنگار شبکه سی‌ان‌ان که در نزدیکی محل حادثه حضور دارد، گزارش کرد: نگران هستیم همراه دود غلیظ، بخارهای بسیار سمی وارد هوا شود. معلوم نیست چه چیزی داخل کشتی در حال سوختن است. 

با وجود گذشتن بیش از 10 ساعت از وقوع انفجار در ناو آمریکایی، وزارت دفاع این کشور تاکنون دلیل انفجار و آتش‌سوزی گسترده پس از آن را اعلام نکرده است. در حالی که گزارش‌های منتشرشده از سوی رسانه‌های آمریکایی ازجمله سی‌ان‌ان و فاکس‌نیوز حاکی از وقوع انفجار و سپس آتش‌سوزی در ناو آمریکایی «یو.اس.اس بانهام ریچارد» است، شبکه بی‌بی‌سی در نخستین خبری که از حادثه منتشر کرد، از آتش‌سوزی خبر داد و افزود: هم‌زمان با آتش سوزی صدای انفجار نیز از عرشه ناو به گوش رسیده است.

آتش‌سوزی در ناو «یو.اس.اس بانهام ریچارد» با گذشت بیش از ۱۲ ساعت همچنان ادامه دارد. رئیس اداره آتش‌نشانی سن‌دیگو گفت ممکن است این ناو تا روزها در آتش بسوزد. همچنین شمار مجروحان به ۲۱ نفر افزایش یافته است.

سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان درباره این حادثه گفت: خیلی ارتباطی با ما پیدا نمی‌‌کند. ناوهای آمریکایی‌ چه زود آتش می‌گیرند! اخبار را پیگیری کنید، یوزپلنگ‌های آمریکایی مسئولیت آن را برعهده نگرفته باشند!

شبکه تلویزیونی المیادین به‌نقل از خبرنگار خود در واشنگتن گزارش کرد: اطلاعات موجود حاکی است ناو هواپیمابر آمریکایی مستقر در پایگاه دریایی منطقه سن‌دیگو در سواحل کالیفرنیا که بر اثر انفجار دچار آتش‌سوزی شده، حامل موشک‌های دور بُرد است و همین موضوع عملیات اطفای حریق را با مشکلات و پیچیدگی‌هایی مواجه کرده است.

به‌گفته برخی منابع خبری، صدای انفجارهای شدید از کشتی شنیده می‌شود و ممکن است منبع آتش زیر خط آب باشد. سخنگوی نیروی دریایی آمریکا گفت: احتمالاً انفجار در نتیجه جریان هوا بر اثر فشار بیش از حد هنگام داغ‌شدن محفظه (انبار) بوده است.

انتهای پیام/4033/

منبع: آنا

کلیدواژه: آتش سوزی انفجار ناو جنگی آمریکا ناو هواپیمابر انفجار در ناو وقوع انفجار آتش سوزی یو اس اس شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۴۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع آتش سوزی مهیب یک کارخانه در قم (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آتش‌سوزی مهیب در یک کارگاه آهنگری در پامنار تهران (فیلم) آتش‌سوزی شدید در پایتخت هند (فیلم) انفجار گاز و آتش‌سوزی در آساوله سنندج (فیلم)

دیگر خبرها

  • انفجار خودرو بمب‌گذاری شده در الرقه سوریه
  • وقوع آتش سوزی مهیب یک کارخانه در قم (فیلم)
  • وقوع آتش سوزی مهیب در یک کارخانه‌ در قم | ویدئو
  • آتش‌سوزی شدید در پایتخت هند+فیلم
  • انفجار گاز و آتش‌سوزی در آساوله سنندج (فیلم)
  • آتش‌سوزی شدید در پایتخت هند
  • انفجار گاز در آساوله سنندج یک مصدوم برجا گذاشت
  • انفجار گاز در آساوله سنندج حادثه آفرید
  • انفجار گاز در روستای آساوله سنندج + فیلم
  • انفجار گاز در روستای آساوله سنندج یک مصدوم برجا گذاشت