Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@16:20:28 GMT

لزور، بزرگ‌ترین روستای تهران

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۴۹۶۹

لزور، بزرگ‌ترین روستای تهران

شاید اگر بدون اطلاعات از موقعیت جغرافیایی به روستای لزور بروید، هرگز تصور نکنید که این روستا در استان تهران قرار دارد. لزور بیشتر شبیه روستاهای استان‌های شمالی کشور است. اما در حقیقت بزرگ‌ترین روستای تهران و از توابع شهرستان فیروزکوه به شمار می‌رود.

روستای لزور کجاست؟

رشته کوه‌های البرز نعمت بزرگی برای مناطق اطراف خود محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چون این مناطق، زیبایی و خوش آب و هوایی خود را مدیون کوهستان‌های البرز و مراتع جان گرفته از این اقلیم می‌باشند. روستای لزور یکی از آن بخش‌هایی است که به یُمن هم‌نشینی با البرز بزرگ تبدیل به مکانی بسیار زیبا و خوش آب و هوا شده است. این روستا در شش ماهه اول سال هوایی بهاری دارد و نسیم و خنکای بهار را به تابستان نیز منتقل می‌کند. به همین دلیل است که تابستان‌های لزور بسیار شلوغ و پر گردشگر است.

لزور با شهر تهران حدود ۱۶۵ کیلومتر فاصله دارد و در دهستان قزقانچای واقع شده است. این روستای بکر و چشم‌نواز در ارتفاع ۲۴۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است. مردم روستای لزور به شغل کشاورزی و دامداری مشغول هستند و تولید محصولاتی چون گندم، جو، سیب‌زمینی، گیلاس، گلابی، آلبالو و… را بر عهده دارند. این مردم به گویش لزوری که از گویش‌های مازندرانی است، صحبت می‌کنند. این روستا از سمت شمال با دو روستای برزنه و نشل در شهرستان بابل هم‌جوار است. روزگاری که سفرها با چهارپایان ممکن بود، لزور بر سر راه مسافران شمال به تهران قرار داشت و یکی از اصلی‌ترین مسیرهای شمال کشور به حساب می‌آمد. اما در حال حاضر این راه فقط محل رفت و آمد کوهنوردان و گردشگران پیاده است.

پ.ن: به طور کلی می‌توان ادعا کرد که یکی از زیباترین و آرام‌بخش‌ترین مقاصد سفر روستای ناب لزور است. مخصوصاً برای گردشگرانی که ساکن شهر بزرگ تهران هستند و شاید به دلیل مشغله‌های روزانه و وظایف شغلی فرصت کافی برای سفر به شهرهای شمالی و سایر استان‌های خوش آب و هوای ایران زمین نداشته باشند،

وجود روستای لزور نعمتی منحصر به فرد و پایگاهی آرامش بخش به شمار می‌رود. 

جاهای دیدنی روستای لزور

این روستای بهاری بسیاری از گردشگران و طبیعت‌گردان را به تماشای زیبایی‌های دل‌پذیر خود دعوت می‌کند. خیلی‌ها به این روستا می‌روند تا هفته را با یک پیاده‌روی فرح‌بخش در طبیعت به پایان برسانند. رودخانه‌ همیشه جوشان لزور به نام فرح‌رود منبع تأمین آب روستا می‌باشد و در عین حال چشمه‌های کهریز و معجز نیز در تأمین آب نقش دارند. مسیر رودخانه فرح‌رود یکی از خوش‌نماترین مناظر روستای لزور است./ میزبون

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: روستای لزور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۴۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنتور برق ۸۵ درصد روستاهای کردستان تکخوانی شد

هیوا لهونیان گفت: در سال جاری با برنامه ریزی‌های منسجم و دقیق، کنتور برق ۲۳۶ روستای باقیمانده که مشمول ۱۴ هزار و ۷۸ خانوار روستایی میباشد از حالت بازفروش خارج و با احتساب آن تمام روستا‌های استان، طرح تکخوانی اجرا و عملیاتی می شود.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با اشاره به اینکه در کل استان یک هزار و ۶۱۵ روستای دارای سکنه وجود دارد، گفت: از این تعداد روستا، تاکنون کنتور برق هزار و ۳۷۹ روستای استان تکخوانی و از حالت بازفروش خارج شده است.

لهونیان گفت: با اجرای این پروژه مشکلات مربوط به قرائت کنتور‌های بازفروش و تطبیق با کنتور‌های مادر از جمله اختلاف قیمت مصرفی در تعدادی محدود از روستاها، شفافیت و دریافت آسان مطالبات مشترکین، حذف انشعابات غیرمجاز و ایجاد عدالت درصورتحساب‌های مصرفی مشترکین مرتفع خواهد شد.

در حال حاضر بیش از ۷۵۰ هزار مشترک در بخش‌های مختلف خانگی، کشاورزی، صنعتی و اداری از خدمات شرکت توزیع برق کردستان بهره‌مند هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • پیگیری ،مشکلات تردد اهالی روستای رباط قره بیل
  • نبود تیر برق در محله ای از روستای اوغلی تبریز
  • برنامه‌ریزی برای گازرسانی به ۵۰ روستای کرمانشاه
  • گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت
  • آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود
  • آغاز آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان
  • سفر به طبیعت بهاری روستای انارک در قالب تصاویر
  • چشم نوازی شکوفه‌های درختان گلابی در باغ‌های روستای تکه + فیلم
  • بسته شدن ورودی روستای ماربین
  • کنتور برق ۸۵ درصد روستاهای کردستان تکخوانی شد