Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا دشتی گفت: به طور کلی موضع مجلس درباره قرارداد ایران و چین مثبت است و اگر جایی هم اشکالی داشته باشد حتما در مجلس مورد بررسی نمایندگان قرارخواهد گرفت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا دشتی نماینده ارکان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به خبرسازی های اپوزوسیون و سلطنت طلب ها درخصوص قرارداد ایران و چین اظهار کرد: امروزه برای همه جهان روشن و مبرهن است که امریکا و اروپا در هیچ زمینه ای قابل اعتماد نیستند و ملاحضه شد در ماجرای برجام نه امریکا و نه اروپا حتی به قرارداد بین المللی خود پایبند نبودند و با توجه به اینکه کشورهای روسیه و چین به عنوان دو قدردت در جهان امروز حرفی برای گفتن دارند به ویزه چین که دومین اقتصاد دنیا را داراست باید روابط و همکاری های متقابل را برای پشتوانه کشور داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

***واگذار جزیره کیش دروغی بیش نیست

وی با تاکید بر اینکه در هر قراردادی باید منافع ملی کشور در نظر گرفته شود تصریح کرد: موضوعاتی بی اساسی مانند واگذاری جزیره کیش به چین دروغی بیش نیست و در عین حالی که متن قرارداد در مجلس توسط نمایندگان مورد بررسی قرار می گیرد.

دشتی برخی ها با فضاسازی به دنیال به سرانجام نرسیدن این قرارداد هستند عنوان کرد: مطمئن باشید مقام معظم رهبری در قراردادهای بین المللی عنایت ویژه ای دارند چراکه در جنگ های مختلف از 8 سال جنگ تجمیلی گرفته تا مبارزه با داعش حتی یک وجب از حاکمان را به دشمن ندادیم و با قدرت و قوت از هر جنگی خارج شدیم مگر می شود امروز سرزمین و خاک کشورمان را به بیگانگان واگذار کنیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: در موضوع قرارداد 25 ساله ایران و چین باید دید چه کسانی ساز مخالفت می زنند؟ سلطنت طلب ها هرگز نمی خواهند ایران به جایگاه واقعی خودش برسد.

***مجلس قطعا از قرارداد ایران و چین حمایت می کند

نماینده ارکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به طور کلی موضع مجلس در این خصوص مثبت است و اگر جایی هم اشکالی داشته باشد حتما در مجلس مورد بررسی نمایندگان قرارخواهد گرفت و با توجه به متن قراردادی من خواندم و دیدم قطعا مورد حمایت مجلس خواهد بود.

دشتی ابراز کرد: امروز ملت، دولت، مجلس و قوه قضاییه باید دست به دست هم دهند تا مشکلات را پشت سربگذاریم چراکه هیچ کس از اختلاف سود نبرده و مجلس تا پایان کار دولت جناب روحانی همراهی و همکاری لازم را خواهد کرد در ضمن اینکه کار قانونی خودش را هم دنبال می کند.

*** سوال از رییس جمهور به معنای استیضاح نیست

وی با بیان اینکه اختلاف بین دولت و مجلس به هیچ وجه کار پسندیده و درستی نیست تصریح کرد: مشکل معیشتی و اقتصادی مردم با اختلاف دولت و مجلس بدتر خواهد شد و قطعا نظر مسئولین عالی رتبه نظام هم بر این نیست که اختلاف بین قوای سه گانه باشد و همیشه رهبر معظم انقلاب به وحدت بین قوای سه گانه تاکید داشته اند و دارند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به امضای نمایندگان درخصوص سوال از رییس جمهور گفت: سوال از رییس جمهور ایرادی ندارد و به معنای استیضاح جناب روحانی نیست، نمایندگان از رییس جمهور سوال دارند وی هم به صحن می آید و به سوالات نمایندگان پاسخ می دهد و شخصا هم موافق اموری مثل استیضاح رییس جمهور نیستم و اطلاع دارم مسئولین عالی رتبه نظام هم نظری بر اینگونه کارها ندارند.

***بیانات رهبری سرلوحه حتمی مجلس

دشتی با اشاره به اینکه دیروز هم به عشق دیدار با رهبری به مجلس امدیم و با دل و جان پای بیانات ایشان بنشستیم تاکید کرد: هم پیام رهبر معظم انقلاب در آغازین روز مجلس و هم بیانات دیروز ایشان حتما سرلوحه مجلس قرار خواهد گرفت و بدانید ناخدای این کشتی بعد از چهل سال به یاری خدا و به کوری چشم دشمنان توانسته این کشتی را به جایی که هست برساند و ما هم پیرو رهبری و ولایت هستیم و ذره ای تخطی از ایشان نخواهیم کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رییس جمهور ایران و چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۵۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلنسکی : اوکراین افغانستان دوم نخواهد شد

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین به دنبال تصویب کمک‌ها به کی‌یف در مجلس نمایندگان آمریکا، گفت که اوکراین با حمایت ایالات متحده، افغانستان دوم نخواهد شد.

به گزارش تسنیم، زلنسکی امروز یکشنبه از تصویب کمک 60 میلیارد دلاری برای اوکراین در مجلس نمایندگان آمریکا قدردانی کرد اما از واشنگتن خواست تا فوری این لایحه را به قانون تبدیل کند و انتقال واقعی تسلیحات را پیش ببرد.

وی در گفتگو با شبکه ان‌بی‌سی بیان کرد که تصویب این لایحه یک پیام قدرتمند به روسیه ارسال می‌کند که واشنگتن در کنار کی‌یف می‌ایستد و به افغانستان دوم تبدیل نخواهد شد.

رئیس جمهور اوکراین در این گفتگو ابراز داشت: فکر می‌کنم این حمایت واقعا نیروهای مسلح اوکراین را تقویت می‌کند و ما یک شانس برای پیروزی خواهیم داشت. 

زلنسکی خاطر نشان کرد: ما واقعا باید این را به مرحله نهایی برسانیم تا اینکه کمک ملموسی برای سربازان به زودی در خط مقدم دریافت کنیم.

 مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه با 311 رای موافق و 112 رای مخالف در نهایت کمک 60.84 میلیارد دلاری به اوکراین را تصویب کرد.

این لایحه اکنون به مجلس سنا که تحت کنترل دموکرات‌ها است فرستاده خواهد شد و به احتمال زیاد در آنجا مورد تایید متحدان دولت جو بایدن قرار خواهد گرفت.

این طرح ماه‌هاست به دلیل مخالفت شدید برخی قانون‌گذاران جمهوری‌خواه در کنگره بلاتکلیف مانده بود.

تقریبا 26 ماه از جنگ اوکراین می‌گذرد و روسیه به آرامی در حال پیشروی در شرق اوکراین است و بمباران‌های خود را علیه شهرهای اوکراین افزایش داده است.

سنا قرار است روز سه‌شنبه روند بررسی لایحه تصویب شده توسط مجلس نمایندگان را آغاز کند. انتظار می‌رود تصویب نهایی بعضی اوقات در هفته آینده صورت گیرد که این مساله مسیر را برای امضای نهایی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا هموار می‌سازد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سفر رییس‌جمهور باعث تعمیق روابط ایران و پاکستان می‌شود
  • واکنش تایوان به تخصیص بسته کمک‌های مالی جدید آمریکا
  • نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرز‌های ایران می‌شود
  • سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرزهای ایران می‌شود
  • تاکید بر نقش مجالس ایران و پاکستان در تسریع ارتقای روابط فیمابین
  • مجلس باید «نماینده‌محور» باشد نه رییس‎‌محور
  • نقشه جبهه پایداری برای رسیدن به هیئت رئیسه چیست؟
  • عضو جبهه پایداری: ما هر هفته جلسه داریم و یکی از موضوعات مورد بحث هم ریاست مجلس است
  • زلنسکی : اوکراین افغانستان دوم نخواهد شد
  • واکنش‌ها به تصویب لایحه کمک نظامی به اوکراین/ از زلنسکی تا پسکوف