Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@18:41:26 GMT

میرجهانیان: بازرسی ها تشدید می شود

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۵۰۶۴

میرجهانیان: بازرسی ها تشدید می شود

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان گفت: اگر از امروز کارشناسان بهداشت محیط و دیگر بازرسان سلامت، به واحدهای صنفی و ارائه خدمات مراجعه و تخلف برای آن ها ثابت شود، بر اساس نص صریح استاندار و دادستان اصفهان، تهدید بر علیه بهداشت عمومی قلمداد و واحد صنفی پلمپ می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید مهدی میرجهانیان در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز اظهار کرد: فاصله گذاری پویا بر اساس مصوبات ستاد کرونا ملی و استان و ابلاغ های وزارت بهداشت، در سطح مراکز عمومی استان اصفهان اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: با توجه اوج شیوع بیماری کرونا که با افزایش بستری شدگان روبه رو هستیم و متاسفانه برخی از شهرهای استان در وضعیت هشدار هستند، بیشترین مورد انتقال این بیماری از اجتماعات در مراکز عمومی است.   وی افزود: اجتماعاتی که فاصله ایمن و مسائل بهداشتی رعایت نشود، امکان انتقال بیماری را به شدت بالا می برد؛ اکنون در حال حاضر 40 درصد از افرادی که مبتلا به کرونا هستند متاسفانه خود اطلاعی از آن ندارد.   میرجهانیان بیان کرد: اجبار شدن ماسک در مکان های عمومی و رعایت فاصله گذاری خواسته شده از مردم به خصوص در محیط های عمومی و اماکن سر بسته به همین علت است.   وی اضافه کرد: ستاد کرونا اصفهان به مراکز بهداشت، تعزیرات، بازرسی اصناف، پلیس اماکن، بسیج ادارت و شهرداری ها  و دیگر دستگاه های بازرسی ابلاغ کرده تا نظارت و کنترل بیشتر بر اجرای طرح فاصله گذاری انجام شود.   مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان با توضیح اینکه در برخی از اماکن این فاصله گذاری ها انجام نمی شود، خاطر نشان کرد: تالار پذیرایی، ورزشگاه، دفتر پیشخوان، واحدهای چایخانه عرضه قلیان، فروشگاه های زنجیره ای و عرضه مواد غذایی، پمپ بنزنی در سطح استان اصفهان که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کردند، پلمپ شدند.   میرجهانیان ادامه داد: برخوردها با عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری ها با توجه به خیز دوم بیماری کرونا که از ابتدای تیر ماه شاهد آن هستیم،  جدی تر و قاطع تر شده است.   مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان در پایان با هشدار به واحد های صنفی، تأکید کرد: اگر از امروز کارشناسان بهداشت محیط و دیگر بازرسان سلامت، به واحدهای صنفی و ارائه خدمات به مردم مراجعه کنند و تخلف برای آن ها ثابت شود، بر اساس نص صریح استاندار و دادستان اصفهان، تهدید علیه بهداشت عمومی قلمداد، واحد صنفی پلمپ و متخلف به مراجع قضایی معرفی می شود.   انتهای پیام/  

منبع: دانا

کلیدواژه: مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت فاصله گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۵۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی»

مدیرکل روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیط زیست گفت: پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی» با ابتکار سازمان حفاظت محیط زیست و با همکاری اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشور راه‌اندازی شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، میثم سعیدی با اشاره به راه‌اندازی پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی»، اظهار کرد: با ابتکار عمل سازمان حفاظت محیط زیست و با همکاری وزارت صمت، شهرداری تهران و اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشور راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به اینکه این پویش تا بیست و یکم تیر روز جهانی بدون پلاستیک تداوم خواهد داشت، افزود: این پویش در راستای عملی شدن ماده ۳ آئین‌نامه کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی راه‌اندازی شده است و اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای در پیوستن به این پویش و حتی راه‌اندازی آن با ما هم‌فکری و تبادل نظر داشتند.

مدیر کل روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیط زیست گفت: شعار سال جاری هفته پاک نیز به دلیل اهمیت مسئله پلاستیک‌ها و نقش بسیار مخرب آن در طبیعت، تهدید تنوع زیستی و آثار زیان بار آن در زندگی بشر، «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین» انتخاب شده است و این پویش برای دستیابی هر چه سریع‌تر به هدف مهم کاهش مصرف پلاستیک راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به مسئولیت اجتماعی تمام بنگاه‌های اقتصادی درباره کاهش مصرف پلاستیک خاطرنشان کرد: از تمام بنگاه‌های خرد و کلان درخواست می‌کنیم تا برای حفظ سلامت عمومی جامعه مردم و مخاطبان خود را به استفاده هرچه کمتر از کیسه‌های پلاستیکی ترغیب کنند تا آینده روشن‌تری در انتظار محیط زیست کشورمان باشد.

کد خبر 746877

دیگر خبرها

  • تعطیلی یک رستوران در شادگان
  • مهر و موم یک رستوران در شادگان
  • اجرای طرح تشدید نظارت بر کالا‌های اساسی در لرستان
  • دیدار با مدیر کل دفتر بازرسی ،مدیریت عملکرد ،امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری آذربایجان غربی
  • پاکسازی محیط زیست از زباله در سربیشه
  • راه‌اندازی پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی»
  • امحای بیش از چهار تن مواد غذایی تاریخ گذشته در گلپایگان
  • افتتاح دفتر نمایندگی بازرسی و نظارت فولاد شهر
  • ایتالیا کمبود پزشک را از خارج جبران می‌کند
  • پلمب ۱۲۱ مرکز متخلف بهداشتی در غرب اهواز