Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- چهارمین روز از مفقود شدن دختری ۲۷ ساله در ارتفاعات جهان‌نمای شهرستان کردکوی می‌گذرد و تلاش‌ها برای یافتن وی با استفاده از گروه‌های محلی، پهبادها و گروه‌های جستجو و نجات ادامه دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کردکوی، صبح روز جمعه دختری 27 ساله در قالب گروه کوهنوردی و طبیعت‌گردی به ارتفاعات جهان‌نما رفته بود که پس از خروج از چادرش دیگر بازنگشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از اعلام حادثه به جمعیت هلال احمر، گروه‌های جستجو و نجات عازم منطقه شدند اما در چهارمین روز از این اتفاق هنوز اثر و خبری از فرد مفقود شده به‌دست نیامده است.

حسین باقری رئیس جمعیت هلال احمر کردکوی روز گذشته در جمع خبرنگاران گفت: ساعت 11 صبح جمعه که کشیک امداد استان در منطقه جهان‌نما مبنی بر مفقود شدن یک خانم 27 ساله اعلام حادثه کرد بلافاصله دو تیم جستجو و نجات با تمام تجهیزات فنی در محل حادثه مستقر و عملیات جستجو را آغاز کردند.

سومین روز از عملیات جستجو/ تلاش‌ها برای یافتن دختر 27 ساله در ارتفاعات جهان‌نما ادامه داردعملیات جستجو 2 مفقودی شناور مغروق بهبهان ادامه داردفوتبال جهان| درخواست خانواده خلبان هواپیمای «سالا» برای ادامه عملیات جستجو

وی افزود: در روز جمعه عملیات جستجو نتیجه‌ای نداشت و روز شنبه دو تیم اضافه کردیم و دو تیم دیگر هم از پایین دست از روستای شموشک به سمت جهان‌نما در حال جستجو بودند.

باقری ادامه داد: یکشنبه هم که روز سوم عملیات است، چهار تیم مشغول فعالیت جستجو و نجات هستند و دو تیم همچنان از پایین دست و روستای شموشک به‌سمت بالا به جستجو ادامه می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: منطقه حادثه بسیار صعب‌العبور و دارای دره‌های سخت و پرتگاه‌های سنگین است و با وجود شرایط جوی سخت و بارندگی امروز، همکاران ما با جستجو را ادامه دادند اما تا این لحظه نتیجه‌ای حاصل نشده و عملیات ادامه دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر کردکوی یادآور شد: در این عملیات مدیریت بحران، فرماندار، بخشدار، فرمانده نیروی انتظامی، فرمانده سپاه کردکوی، هیئت کوهنوردی شهرستان و استان به ما کمک کردند و آفرودسواران و محیط‌بانان هم به جمع ما پیوستند و در مجموع تاکنون 60 نفر از افراد امدادگر و نجاتگر و مردم به ما در این حادثه کمک کردند و در حال فعالیت هستند.

این در حالی است که فرمانداری کردکوی با توجه به وضعیت قرمز کرونایی در این شهرستان ورود به تفرجگاه‌ها را ممنوع کرده بود و در تماس با لیدر این گروه کوهنوردی، مخالفت فرمانداری را برای رفتن آنان به منطقه جهان‌نما اعلام کرده بود و مجوزی برای صعود به منطقه به این گروه نداد.

ابراهیم قدمنان فرماندار کردکوی هم در این باره گفته تلاش‌ها برای یافتن این دختر خانم 27 ساله بی‌وقفه ادامه دارد اما با گذشت 4 روز هنوز هیچ اثری از این فرد به‌دست نیامده است.

وی با بیان اینکه این گروه مجوزی برای رفتن به منطقه جهان‌نما نداشت گفت: وقتی از سفر این گروه از تهران به شهرستان کردکوی از طریق فضای مجازی مطلع شدیم با لیدر آنها تماس گرفتیم و با برنامه سفرشان به شهرستان به شدت مخالفت کردیم.

فرماندار کردکوی افزود: به‌رغم مخالفت‌های جدی فرمانداری و شرایط قرمز کرونایی، این گروه وارد شهرستان شد و برای دریافت مجوز به فرمانداری مراجعه کردند که همانجا از آنان خواستیم به تهران برگردند و با رفتن‌شان به جهان‌نما مخالفت کردیم. مسئول گروه وقتی مخالفت ما را دید قول داد که افراد را به تهران بازگرداند اما متأسفانه با خودروی اهالی منطقه و از راه‌های فرعی بدون اینکه به فرمانداری یا نیروی انتظامی اطلاع دهند در محلی خطرناک مستقر شدند.

وی ادامه داد: از روز جمعه که خبر مفقودی یکی از اعضای گروه به نام سها رضانژاد دختر خانم 27 ساله اعلام شد دو اکیپ امداد و نجات به منطقه اعزام شدند و یک گروه داوطلب کوهنوری و گروه‌های محلی از روستاهای میاندره و شموشک هم به منطقه رفتند.

در همین باره پلیس آگاهی استان هم فرضیه قتل یا آدم‌ربایی را به شدت تکذیب و اعلام کرد: هیچ سرنخی دال بر این موارد به‌دست نیامده است.

امروز هم یک گروه از یگان حفاظت منابع طبیعی استان نیز به منطقه اعزام شده و معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان نیز برای بررسی آخرین روند عملیات جستجو و نجات به فرمانداری کردکوی رفت.

انتهای پیام/582/ح

R41471/P/S6,70/CT7 بیشتر بخوانید... ۲۲۲ تیم عملیاتی هلال احمر لرستان ۱۷۶ حادثه را امدادرسانی کردند هلال احمر مرکز طب تسکینی و پیشگیری از سرطان بندرترکمن را تجهیز می‌کند یکی از امدادگران هلال احمر اردل در آتش‌سوزی جنگل‌های کوه بلوط بلند جان باخت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ارتفاعات جهان نما عملیات جستجو جستجو و نجات برای یافتن هلال احمر دو تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۵۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» موجب صلح در منطقه است

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست مشترک مجمع پژوهشگاه‌های ملی کشور با پژوهشگاه جنگ، همزمان با روز ارتش و با هدف افزایش تعاملات بین پژوهشگاه‌های عضو مجمع و پژوهشگاه جنگ در محل دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برگزار شد.

در آغاز این نشست طاهری نیا، معاون وزیر و رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش با اشاره به عملیات وعده صادق گفت: اقدام غرورآفرین و بسیار دلنشین مجموعه امنیتی کشور در ادامه تلاش دانشمندان این کشور در حوزه‌های مختلف کاری کردند کارستان و دوستانمان را خوشحال و دشمنان را عمیقاً نگران کردند.

وی افزود: یکی از شعار‌های اصلی نظام اسلامی از ابتدای انقلاب تاکنون استقلال بوده و این خطی است که در تمام این مدت رهبر معظم انقلاب و مردم و مسئولین همیشه باور داشته و از این خط هیچ‌گاه عبور نکردند و باعث افتخار است که محصول استقلال جمهوری اسلامی ایران در ادامه درخشش در عرصه‌های مختلف این اقدام غرور آفرین بود که دشمنان را حیرت‌زده و دوستانمان را امیدوار کرد.

دبیر مجمع پژوهشگاه‌های ملی کشور افزود: احساس غرور ملی که ایجاد شد محصول عزیزانمان در حوزه‌های امنیتی، ارتش و سپاه است که باعث شد عمیقاً واژه خودباوری را درک کنیم. محصول اعتماد به خود و چشم دوختن به بازوی جوانان این کشور را در این عرصه دیدیم و علی‌رغم اینکه برخی از دشمنان اعلام می‌کردند که این اقدام در راستای ایجاد تنش در منطقه خواهد شد خودشان اعتراف کردند که این اقدام در راستای صلح منطقه‌ای قابل تفسیر است. چون کسی که منبع تنش بود دید که یکه تاز نیست و از این پس بیشتر مراعات می‌کند لذا باید از فرماندهان پرأفتخار سپاه، ارتش و مجموعه دانشمندانمان تجلیل کنیم.

در ادامه امیر حسین مسلمی رئیس پژوهشگاه جنگ دانشکده فرماندهی و ستاد ارتش نیز با اشاره به عملیات وعده صادق و تبریک مناسبت‌های گذشته گفت: این رویداد باعث بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه و جهان شده و مهم‌ترین وجه بازدارندگی دفاعی اقدام عملی است که در سطح منطقه نشان داده شد.

وی افزود: هر اقدامی که انجام می‌شود یک پاسداشتی دارد و باید از آن مراقبت شود و مراقب از این اقدام وحدت و همگرایی در کلیه ارکان قدرت ملی است و باید از این موضوع به خوبی مراقبت شود تا خود را نمایان کند.

وی ادامه داد: عملکرد نهاد‌های دفاعی ما زیر نظر فرماندهی معظم کل قوا براساس خودباوری داخلی است و تأکید معظم له بر قطع وابستگی در همه زمینه‌ها است و ما نیز مطابق با این فرمان تمامی فعالیت‌های خود را تنظیم کردیم و پرواز پهپاد‌ها و تمامی سیستم‌ها همه محصول خودباوری جوانان این مرز و بوم است.

در ادامه به تاریخچه تشکیل دانشگاه دافوس اشاره کرد و گفت: پژوهشگاه دارای هفت پژوهشکده لجستیک، بازی جنگ، سایبر پلتیک، جنگ شناختی، فناوری‌های نوپدید، دفاع مقدس و سرمایه انسانی است و اندیشکده‌های صلح، نظام مسائل دفاعی، دفاعی منطقه محور، اندیشکده دانشجویی نیز در دانشگاه فعالی هستند که‌امیدواریم با ظرفیت‌های موجود در مجمع پژوهشگاه‌های ملی کشور و پژوهشگاه جنگ دانشگاه دافوس روش‌های همکاری تنظیم و ادامه یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ادامه تلاش تیم آتش‌نشانی برای یافتن کودک غرق شده در رود «خرسان»
  • کشف جسم بی‌جان دو کودک غرق شده در شهرستان نیمروز
  • برگزاری آزمون منطقه‌ای کسب درجه ایثار در استان مرکزی
  • کودک چهار ساله در خرسان غرق شد/عملیات جستجو ادامه دارد
  • ادامه تلاش برای یافتن کودک چهار ساله غرق شده در رود خرسان
  • گروه‌های فلسطینی: نبرد آینده با دشمن صهیونیستی متفاوت است
  • برگزاری یادواره شهدا نیاز امروز جامعه ما است
  • جست‌وجوی نجاتگران هلال‌احمر زنجان برای یافتن مرد ۶۰ ساله
  • عملیات «وعده صادق» موجب صلح در منطقه است
  • نجات مرد ۳۸ ساله از ارتفاعات لیالستان