Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از خانه ملت، عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امورخارجه  در خصوص سرانجام نامه وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده برجام در خصوص فعال شدن ساز و کار حل اختلاف، اظهار کرد: نامه ایران واصل شده و آقای بورل به عنوان هماهنگ کننده کمیسیون مشترک در حال رایزنی با سایر اعضاست تا در خصوص چگونگی جلسه‌ای که باید به دنبال این نامه ایران تشکل شود، تصمیم‌گیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی وزیر امورخارجه درباره زمان برگزاری این جلسه، بیان کرد: به هر حال زمان برگزاری این جلسه مهلتی دارد و اکنون آقای بورل با اعضای مختلف مشورت می‌کند، ما منتظریم تا نتیجه مشورت‎ها و رایزنی‌های مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده برجام با سایر اعضا مشخص شود.

وی در خصوص مهمترین خواسته ایران از نگارش این نامه، افزود: اگر عضوی از برجام به تعهدات خود عمل نکند یا مرتکب نقض تعهدات خود در برجام شود، طرف مقابل می‌تواند بر اساس سازو کار حل اختلاف، به کمیسیون مشترک شکایت کند.

عراقچی ادامه داد: معتقدیم کاری که ۳ کشور اروپایی انجام دادند به نوعی خلاف تعهداتشان در برجام است و این موضوع را به کمیسیون مشترک اطلاع دادیم و در جریان کمیسیون مشترک نسبت به واکنش‌ها تصمیم‌گیری خواهد شد.

معاون سیاسی وزیر امورخارجه گفت: فعلا در مرحله اطلاع رسانی هستیم و این ساز و کار را فعال کردیم تا کمیسیون مشترک در جریان نظرات ایران مبنی بر اینکه ۳ کشور اروپایی مرتکب نقض تعهدات خود در برجام شده‌اند، قرار گیرد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: توافق هسته ای وزارت خارجه کمیسیون مشترک تعهدات خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۵۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن در خصوص میدان آرش

وزارت امور خارجه ایران به مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش واکنش نشان داد و آن را مردود اعلام کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز چهارشنبه مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش را مردود اعلام و بر حق جمهوری اسلامی ایران در این میدان تاکید نمود. 

کنعانی در واکنش به بند مربوط به ادعای کویت درباره میدان آرش گفت: طرح ادعای یک‌جانبه در این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند. 

وی با اشاره به مذاکرات و رایزنی‌های قبلی فیمابین ایران و کویت تصریح کرد: به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب نموده و به جای آن به مذاکرات فنی و حقوقی برگردد که بهترین و مناسب‌ترین مسیر برای رسیدگی به موضوع است.

کنعانی:‌ طرح ادعاهای بی‌اساس درباره میدان آرش هیچ حقی برای مدعی ایجاد نمی‌کند/ در بحث حق آبه، افغانستان به تعهد عمل کند

کنعانی بار دیگر تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات مشترک، آمادگی دارد در خصوص چارچوبی که متضمن احترام به منافع مشترک باشد، گفتگوها را ادامه دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اصل حسن نیت در تعاملات منطقه‌ای، بر ضرورت اجتناب از مداخله دولتهای ثالث در خصوص این موضوع تصریح نمود.  وی گفت؛ بدون تردید دولتهای ذیربط می‌توانند در پرتو همکاریهای دوستانه و در راستای منافع مشترک، بدور از جنجال‌های رسانه‌ای به توافق لازم نایل شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن در خصوص میدان آرش
  • امضای اسناد و تفاهم‌نامه‌های مشترک میان ایران و سریلانکا
  • تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • هدفگذاری تهران_اسلام آباد برای رشد ۵ برابری تبادلات تجاری 
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • ایران و پاکستان درباره اقبال لاهوری فیلم مشترک می‌سازند
  • وزیر صمت: منتظر ابلاغ آیین نامه واردات خودرو هستیم