Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@11:44:14 GMT

رباتی که فرمان‌های مغز را تشخیص می‌دهد

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۵۴۰۵

رباتی که فرمان‌های مغز را تشخیص می‌دهد

اندام‌های رباتیک کنترل شونده با مغز به افراد معلول کمک می‌کنند تا بتوانند بعضی حرکتها را انجام دهند. حجم ویدیو: 353.55K | مدت زمان ویدیو: 00:00:15 دانلود ویدیو

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۵۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام لویی قبل از بروز علائم ممکن شد

ایسنا/خراسان رضوی نتایج تحقیق جدید نشان می‌دهد که بیماری اجسام لویی، اختلال عصبی بزرگ پس از آلزایمر، ممکن است از اوایل سن میانسالی و قبل از بروز علائم در افراد شروع شود.

به گزارش نوروساینس، بیماری زوال عقل با اجسام لویی، نوعی زوال عقل است که با تغییر در خواب، رفتار، شناخت، حرکت و تنظیم عملکردهای خودکار بدن مشخص می‌شود و از دست دادن حافظه همیشه علامت اولیه آن نیست.

این تحقیق با استفاده از داده‌های منحصر به‌فرد کالبدشکافی پزشکی قانونی فنلاندی، نشانگرهای این بیماری را در ۹ درصد از افراد بالای ۵۰ سال بدون هیچ‌گونه تشخیص بالینی پارکینسون یا بیماری اجسام لویی یافت. این کشف بر شیوع بالقوه بیماری اجسام لویی در میان افراد میانسال تاکید می‌کند و اهمیت تشخیص زودهنگام برای درمان موثر را برجسته می‌کند.

حقایق کلیدی تحقیق

۱. شروع زودهنگام: تغییرات بیماری زوال عقل با اجسام لویی می‌تواند در افراد بالای ۵۰ سال بسیار زودتر از آنچه پیش از این تشخیص داده شده بود، شروع شود.

۲. تحقیقی منحصربه‌فرد: این اولین تحقیقی است که نشانگرهای بیماری زوال عقل با اجسام لویی را در افراد جوان و میانسال بدون تشخیص شناخته شده، با استفاده از داده‌های کالبدشکافی پزشکی قانونی فنلاند بررسی می‌کند.

۳. پیامدهای درمانی: تشخیص زودهنگام می‌تواند به‌طور قابل توجهی اثربخشی درمان بیماری‌های دژنراتیو(تحلیل برنده) مغز را افزایش دهد و یافته‌ها را برای رویکردهای درمانی آینده بسیار مهم کند.

بیماری زوال عقل با اجسام لویی

بیماری زوال عقل با اجسام لویی  بعد از بیماری آلزایمر دومین بیماری تخریبی مغز است. اجسام لویی، رسوبات پروتئین آلفا سینوکلئین، در ساقه مغز، سیستم لیمبیک و قشر مغز یافت می‌شوند. تغییرات بافتی مشابهی نیز در بیمارانی که از نظر بالینی بیماری پارکینسون تشخیص داده شده است، دیده می‌شود.

تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام لویی در ابتدای بیماری دشوار است، زیرا به کندی پیشرفت می‌کند. علائم اغلب شامل اختلالات حرکتی، مشکلات حافظه و علائم روان‌پزشکی است.

محققان دانشگاه‌های هلسینکی و تامپر برای اولین بار در تحقیق جدید خود، وقوع نشانگرهای بیماری زوال عقل با اجسام لویی را در افراد جوان و میانسالی که مشخص نبود از بیماری اجسام لویی یا پارکینسون رنج می‌برند، بررسی کردند. مطالعات مشابه قبلی، بروز نشانگرهای بیماری را در افراد بالای ۶۰ سال بررسی کرده‌اند.

محققان دریافتند که تغییرات بیماری زوال عقل با اجسام لویی ممکن است در میانسالی در مغز شروع به ایجاد کند، حتی اگر هنوز علائم واقعی وجود نداشته باشد.

دانشیار لیزا میلیکانگاس از دانشگاه هلسینکی می‌گوید: یافته‌های ما نشان می‌دهد که بیماری زوال عقل با اجسام لویی ممکن است در افراد بالای ۵۰ سال شایع‌تر از آنچه پیش از این تصور می‌شد باشد. در این تحقیق، ما تغییرات بیماری را در ۹ درصد از افراد بالای ۵۰ سال که تشخیص بالینی بیماری پارکینسون یا بیماری زوال عقل با اجسام لویی نداشتند، پیدا کردیم. با این حال، مطالعات بیشتری برای تایید نتایج مورد نیاز است.

تشخیص زودهنگام؛ درمان موثرتر

محققان در تحقیق خود، از داده‌های منحصر به‌فرد کالبدشکافی پزشکی قانونی بین‌المللی فنلاند استفاده کردند که شامل حدود ۶۰۰ فرد ۱۶ تا ۹۵ ساله است که در خارج از بیمارستان فوت کرده‌اند.

میلیکانگاس اظهار کرد که در آینده درمان‌های توسعه‌یافته علیه بیماری‌های دژنراتیو مغزی برای بیمارانی که در مراحل اولیه بیماری یا در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند، استفاده می‌شود.

وی افزود: بنابراین پی بردن به شیوع تغییرات بیماری در گروه‌های سنی جوان‌تر مهم است زیرا این زمان موثرترین زمان برای شروع درمان‌ها خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توزیع ۳هزار بسته معیشتی در آذربایجان غربی
  • جدیدترین عضلانی ها پشت فرمان! (عکس)
  • تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام لویی قبل از بروز علائم ممکن شد
  • ممنوعیت کشت خشخاش بعد از یک سال از فرمان طالبان
  • یک سال از فرمان طالبان درباره ممنوعیت کشت خشخاش می‌گذرد/ ۷ کیلوگرم گوجه ۳۰ سنت، هر کیلوگرم تریاک حدود ۳۶۰ دلار
  • چگونه تشخیص دهیم یک تصویر با هوش مصنوعی ساخته شده است؟
  • پشت فرمان بنز یک میلیون دلاری در ایران
  • تشخیص بیماری قلبی با سرفه
  • ببینید | حساب‌کتاب تلخ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از حقوق کارگران: صد سال کار فقط ۱۰ میلیارد تومان!
  • چین کم‌مصرف‌ترین و کارآمدترین تراشه هوش مصنوعی را ساخت