Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، بشیر حاجی بیگی، سخنگوی سازمان انتقال خون کشور درباره «آخرین وضعیت خون و فرآورده‌های خونی در کشور» گفت: با شیوع و گسترش کرونا در اسفند میزان مراجعه مردم به مراکز انتقال خون جهت اهدا با کاهش روبرو شد؛ به طوری که در اسفند 98 در تمامی استان‌های کشور با کاهش اهدای خون مواجه شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه به طور متوسط در اسفند ماه گذشته 35 درصد کاهش آمار اهدای خون در کشور داشتیم، افزود: در سال جاری این کاهش آمار اهدا ادامه داشت و در خردادماه 20 درصد کاهش اهدای خون داشتیم؛ البته در بیشتر کشورهای دنیا کاهش اهدای خون به 50 درصد هم رسید و بسیاری دچار بحران کاهش خون شدند.

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت:کشور ما با وجود پویش مردمی و کمک‌های مؤمنانه دچار کاهش جدی و بحران خون و فرآورده‌های آن نشد؛ با فعال کردن شبکه ملی خون‌رسانی کشور در 2 ماه اخیر توانستیم جوابگوی نیاز بیمارستانها و مراکز درمانی باشیم.

حاجی بیگی اضافه کرد: در حال حاضر به تمامی گروه‌های خونی جهت اهدای خون نیاز داریم و به اهدای خون توسط افرادی که گروه خونی منفی و AB مثبت دارند نیاز بیشتری احساس می‌شود؛ البته 10 درصد مردم ما گروه خونی منفی هستند.

وی گفت: با توجه به درخواست پزشکان و تقاضای زیاد و میزان تأثیرگذاری پلاسمای افراد بهبود یافته از کرونا در درمان، از این افراد می‌خواهیم به مراکز انتقال خون جهت اهدای پلاسما مراجعه کنند؛ البته این نیاز در کلانشهرها بیشتر است و در استان‌های تهران، اصفهان، گیلان،مازندران، البرز و فارس درخواست‌ها زیاد تر است.

سخنگوی سازمان انتقال خون با تأکید بر اینکه افراد با هر گروه خونی مراجعه کنند،گفت:به دلیل اینکه در جمعیت عمومی کشور گروه خونی AB مثبت فقط 7 درصد است؛ بنابراین نیاز به این گروه خونی بیشتر احساس شده و پلاسمای AB مثبت در پلاسما درمانی، دهنده عمومی محسوب می‌شود.

حاجی بیگی با بیان اینکه بیش از 3400 نفر از افراد بهبودیافته از کرونا در سراسر کشور جهت اهدای پلاسما به 22 مرکز انتقال خون مراجعه کرده‌اند، تصریح کرد: از این تعداد، 2700 واحد پلاسما اهدا شده و بیشترین میزان مراجعه در استان‌های تهران، خوزستان، اصفهان، خراسان رضوی و کرمانشاه بوده است.

وی گفت:اکنون در 22 استان و مرکز انتقال خون طرح جمع آوری پلاسمای بهبود یافتگان کرونا در حال انجام است و این استانها شامل استان مرکزی، اصفهان،گیلان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، کرمانشاه، فارس، گلستان، همدان، زنجان، خوزستان، اردبیل، کرمان، مازنداران، قم، قزوین، سمنان، یزد، البرز، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی است.

انتهای پیام/

20 / 20 سخنگوی سازمان انتقال خون بشیر حاجی بیگی بهبودیافتگان کرونا نیاز مراکز درمانی به همه گروه‌های خونی نیاز به خون آخرین وضعیت خون و فرآورده‌های خونی شیوع و گسترش کرونا کاهش آمار اهدای خون در کشور

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سخنگوی سازمان انتقال خون بهبودیافتگان کرونا نیاز به خون شیوع و گسترش کرونا سخنگوی سازمان انتقال خون حاجی بیگی گروه خونی اهدای خون جهت اهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۵۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای بسته‌های معیشتی به خانواده‌های زندانیان دزفول

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مهدی آماده گفت: به مناسبت عید سعید فطر، ۶۵۰ بسته معیشتی به خانواده‌های زندانیان حوزه قضایی شهرستان دزفول اهدا شد.

وی ارزش ریالی هر بسته معیشتی را ۱۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: این بسته‌ها با همکاری انجمن حمایت از زندانیان و خانواده‌های آنان و به همت خیرین شهرستان تهیه و در ۴ مرحله به خانواده‌های هدف اهدا شدند.

آقای آماده هدف از این اقدام را رفع نیاز‌های معیشتی خانواده زندانیان عنوان و از همکاری خیران این شهرستان در کمک به انجمن یادشده قدردانی کرد.  

دیگر خبرها

  • اهدای ۲۷ سری جهیزیه به نوعروسان اسلامشهری
  • ۱۱۰۰ نفر در استان ایلام خون اهدا کردند
  • سازمان انتقال خون هیچ جایگزینی ندارد
  • پروتزهای بومی مفصل زانو و لگن نیاز مراکز درمانی را تامین می‌کنند
  • حکایت ویلچرهایی که اهدا می‌شوند و مسئولانی که پاسخگو نیستند | پای ما لنگ است و منزل بس دراز
  • استفاده هزار و ۱۰۰ بیمار هموفیلی اصفهان از فرآورده‌های خونی
  • اهدای ۴۷ سری جهیزیه به نوعروسان مهابادی
  • استفاده هزار و ۱۰۰ بیمار هموفیلی اصفهان از فراورده‌های خونی
  • اهدای بسته‌های معیشتی به خانواده‌های زندانیان دزفول
  • مرکز انتقال خون اردکان باید تجهیز شود