Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@13:54:44 GMT

بیانیه آیت الله العظمی مکارم شیرازی در خصوص گرانی

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۵۴۹۵

بیانیه آیت الله العظمی مکارم شیرازی در خصوص گرانی

ایسنا/قم آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در پیامی در خصوص گرانی‌های اخیر تاکید کرد: قوای سه‌گانه عوامل گرانی را پیدا کرده، با توجه به محدودیت‌های موجود همچون تحریم‌های ظالمانه، با ارائه راهکارهای مناسب، جلوی این وضع نابسامان را بگیرند.

در این پیام آمده است: در این ایام، بسیاری از مردم نسبت به گرانی روزافزون کالاها که برخی چندین برابر شده است، به‌شدت اعتراض دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیام حاکی است: دیگر، اجاره مسکن، خرید جهیزیه و مایحتاج زندگی جز با وام‌های سنگین ممکن نیست. از سوی دیگر، برخی بیان می‌کنند که چرا مراجع تقلید در برابر این وضع  سکوت کرده‌اند؟! ما نه‌تنها سکوت نکرده‌ایم، بلکه بارها دراین‌باره سخن گفته‌ایم و بازهم می‌گوییم.

مساله مهم، خونسردی مسئولان است! که با وعدۀ حل مشکلات و مسئولیتی که دارند، اکنون حتی اظهار شرمندگی هم نمی‌کنند! و غالباً با پرداختن به مسائلی همچون برخی دستاوردها یا افتتاح پروژه‌ها، کشف داروهای جدید، تأمین آب و برق برای برخی مناطق و غیره که در جای خود قابل‌تقدیر است، عملاً خود را از زیر بار مسئولیت سنگین گرانی سرسام‌آور، کنار می‌کشند.

پیام می‌افزاید: مشکل مهم دیگر این است که این گرانی‌های لجام‌گسیخته متوقف نمی‌شود و همچنان افزایش‌ها ادامه دارد و مجلسیان محترم نیز جز انتقاد، چندان‌که لازم است، راهکارهای عملی ارائه نداده، و حتی بعضاً به امور حاشیه‌ای می‌پردازند. در این میان، برخی سودجویان نیز از این وضع سوءاستفاده کرده و  سیلی به روی هم‌وطنان ضعیف خود می‌زنند.

به‌یقین، این مشکل تنها با اعتراض و انتقاد حل نمی‌شود بلکه باید قوای سه‌گانه عوامل گرانی را پیداکرده، با توجه به محدودیت‌های موجود همچون تحریم‌های ظالمانه، با ارائۀ راهکارهای مناسب، جلوی این وضع نابسامان را بگیرند و تا آنجا که امکان دارد در حل این مساله اجتماعی که خدای‌نکرده ممکن است منشأ سوءاستفاده دشمنان و ضدانقلاب گردد، بیاندیشند و به‌جای سخن، بر عمل بیافزایند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری آيت الله العظمي مکارم شيرازي گراني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۵۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرک «مرگلیوت» با دهها موشک حزب‌الله هدف قرار گرفت

مقاومت اسلامی لبنان بامداد امروز شهرک مرگلیوت در شمال فلسطین اشغالی را با دهها موشک مورد هدف قرار داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم،  حزب الله لبنان بامداد امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که در پاسخ به جنایت ارتش اشغالگر در روستای «حانین» شهرک «مرگلیوت» در شمال فلسطین اشغالی را با ده‌ها موشک کاتیوشا هدف حمله قرار داده است.

پیش از آن شبکه المیادین خبر داد که حدود 30 موشک به سمت منطقه الجلیل شلیک شده است.  از سوی دیگر رسانه‌های عبری‌زبان اعلام کردند که پس از اصابت موشک‌های حزب‌الله برق شهرک «مرگلیوت» قطع شده و این شهرک در تاریکی فرو رفته است.

پیام‌های راهبردی سرنگونی پهپادهای اسرائیلی به‌دست حزب‌الله

در این راستا روزنامه اسرائیلی هاآرتص نیز در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس به نقل از منابعی در ارتش این رژیم نوشت که 10 موشک به شهرک مرگلیوت در منطقه الجلیل بالا برخورد کرده است.

به گفته این منابع، این اصابت در حالی رخ داده که هیچ آژیر هشداری پیش از آن به صدا در نیامده بود.

عدم عملکرد سیستم‌های آژیر هشدار پیش از این نیز بارها رخ داده و موجب ترس و وحشت بیش از پیش شهرک‌نشینان شده است، به طوریکه به یکباره با اصابت پهپاد یا موشک حزب‌الله مواجه می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیت‌الله العظمی دوزدوزانی تبریزی: روحانیت فقط به عبا و عمامه نیست/ اشتباه عالِم مانند اشتباه فرد عادی نیست، عده‌ای را منحرف می کند/ روحانی واقعی برای تربیت دینی و انسانی باید تلاش و تبلیغ کند‌
  • تصمیم گیری در خصوص اجرای طرح حامیم و جشنواره ملی نهج البلاغه
  • شهرک «مرگلیوت» با دهها موشک حزب‌الله هدف قرار گرفت
  • شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد
  • آغاز‌گر اصلاحات بزرگ
  • امشب: مراسم سالگرد آیت‌الله بروجردی در مسجد اعظم قم/ 3 ویژگی مرجع فقید
  • مراسم شصت و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله العظمی بروجردی
  • آیت الله مکارم شیرازی: دادگاه ویژه سبب می‌شود که روحانیت ملاحظه بیشتری داشته باشند
  • تکذیب بیانیه منسوب به کتائب حزب‌الله عراق
  • روایت فرزند صیاد شیرازی از علت اختلافش با بنی‌صدر