Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل انتقال خون استان خراسان رضوی، از کاهش ذخایر خونی در این استان خبر داد و گفت: با شیوع مجدد ویروس کرونا، مراجعه اهداکنندگان به پایگاه‌های اهدای خون استان به شدت کاهش یافته است.

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از وبدا، مجید عبداللهی اظهار کرد: با اوج‌گیری دوباره ویروس کرونا نیاز به منابع خونی در خراسان رضوی افزایش یافته و از سوی دیگر به دلیل ترس از ابتلا به این ویروس تعداد مراجعه کننده به پایگاه‌های اهدای خون در این استان کاهش داشته است که این امر تامین خون در مراکز درمانی استان را با چالش مواجه ساخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر تمامی پایگاه‌های اهدای خون در خراسان رضوی فعال هستند و بیماران نیازمند، چشم انتظار داوطلبان ایثارگر اهدای خون هستند.

وی گفت: یکی از علل کاهش ذخایر خونی باور غلط انتقال ویروس کرونا از طریق اهدای خون است در حالی که این ویروس از طریق اهدای خون منتقل نمی‌شود و از سوی دیگر تمامی پروتکل‌های بهداشتی برای پیشگیری و مقابله با کرونا در پایگاه‌های اهدای خون رعایت می‌شود.

عبداللهی افزود: اداره کل انتقال خون خراسان رضوی تامین خون ۶۰ بیمارستان در این استان را بر عهده دارد و در شرایط کنونی تمامی مراکز درمانی به دلیل نیاز مبرم به خون و فراورده‌های خونی سالم با کمبود ذخایر خونی مواجه هستند.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: ادامه این روند پاسخگویی به بیماران نیازمند خون در مراکز درمانی را با چالش مواجه خواهد ساخت.

پایگاه‌های فعال اهدای خون در سطح شهر مشهد عبارتند از:

پایگاه اهدای خون ثامن : پارکینگ شماره ۴ سابق حرم مطهر ابتدای بازارچه شهید آستانه پرست

پایگاه امام رضا(ع) : میدان تقی آباد - ابتدای خیابان دانشگاه

پایگاه امید: - خیابان شیرازی - نبش شیرازی ۳ - مجتمع تجاری اقامتی امید - طبقه منهای ۱

پایگاه شهید سلیمانی (میلاد) : آزاد شهر - چهارراه میلاد - بین استقلال ۲ و ۴

پایگاه شهید کریمی: قاسم آباد - چهارراه مخابرات - شریعتی ۲۸

پایگاه مهر: بلوار ابوطالب- نبش ابوطالب ۳۳

پایگاه امام رضا (ع) در نوبت صبح و عصر و سایر پایگاه‌ها در نوبت صبح آماده پذیرش داوطلبان اهدای خون خواهند بود. ساعت پذیرش پایگاه‌ها در نوبت صبح از ۷ و ۴۵ دقیقه الی ۱۳.۰۰ و در نوبت عصر از۱۴ و ۳۰ الی ۱۸ و ۴۵ دقیقه است.

منبع:

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بیماران اهدای خون پایگاه های اهدای خون خراسان رضوی انتقال خون ذخایر خونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۵۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای ویلچر به توانخواهان بهزیستی میاندوآب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  رئیس بهزیستی شهرستان میاندوآب از اهدای ۵ دستگاه ویلچر توسط یکی از خیّرین این شهرستان خبر داد و گفت: حاجیه خانم اکرم بهاقلی از خیّرین نیک اندیش میاندوآب به یاد فرزند مرحومش نوید رحیم پور ۵ دستگاه ویلچر به بهزیستی میاندوآب اهدا کرد.

عباس پورحسین با قدردانی از این اقدام خداپسندانه تصریح کرد: مشارکت های مردمی یکی از ارکان اساسی خدمت رسانی به جامعه هدف بهزیستی بشمار می رود.وی تصریح کرد: به طور قطع این اقدام خیرخواهانه علاوه بر اینکه نزد پروردگار از جایگاه والایی برخوردار است، موجب خشنودی جامعه هدف نیز خواهد شد.

کارشناس مشارکتهای مردمی بهزیستی شهرستان میاندوآب نیز با اشاره به مشارکت فعالانه جامعه خیّرین از اقدامات و برنامه های بهزیستی، افزود: سازمان بهزیستی نگاه و اهمیّت ویژه ای به مشارکت های مردمی در پیشبرد امور حمایتی و توانبخشی دارد.

رضا همایونی ابراز امیدواری نمود تا با همراهی رسانه ها، بیش از پیش شاهد گسترش فرهنگ کمک به همنوع باشیم.

دیگر خبرها

  • افزایش دمای هوا در خراسان رضوی تا دوشنبه
  • توانمندسازی زنان روستایی، نقش مهمی در توسعه جوامع روستایی دارد
  • بهروری و سرمایه گذاری در سال جدید در دستور کار دستگاه‌های استان باشد
  • اهدای ویلچر به توانخواهان بهزیستی میاندوآب
  • نمایندگان صدای واحد اولویت های عمرانی خراسان رضوی باشند
  • مزیت مهم سرمایه گذاری در گناباد، امنیت زیاد است
  • سقوط بیش از یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • «وقف رضوی» راهکاری برای تحقق شعار سال 1403
  • اهدای خون کارکنان پایگاه هوانیروز شهید وطن پور
  • کاهش جرائم مربوط به سرقت در ۱۵ حوزه قضایی