Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@08:29:55 GMT

کودکان و نوجوانان در معرض خطر کرونا هستند

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۵۵۳۱

کودکان و نوجوانان در معرض خطر کرونا هستند

دکتر سید فرزاد جلالی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ابتلای سنین پایین تر نسبت به اسفندماه و فروردین به کرونا یکی از تغییر رفتارهای این ویروس است به طوری که هم اکنون تعدادی از کودکان و نوجوان نیز در بیمارستان های بابل بستری هستند و در شیوع مجدد آن در کسانی که بیماری‌های زمینه‌ای ندارند نیز تعداد ابتلا افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه واکسن کرونا در صورت ساخته شدن معجزه نخواهد کرد؛ گفت: با توجه به سابقه‌ تاریخی کشف واکسن ها در بیماری‌های مختلف و میزان اثربخشی ها آنها باید بدانیم که واکسن معجزه نخواهد کرد چرا که بهترین واکسن‌ها گاهی ۵۰ تا ۶۰ درصد باعث محافظت از بیماری  می شوند.

وی در این راستا با اشاره به اینکه بعنوان مثال واکسن آنفلوآنزای فصلی تا ۴۸ درصد از ابتلا به آنفلوآنزا را ممانعت می کندجلوگیری می کند؛ اظهار داشت:در دنیا چندین گروه در حال ساخت واکسن هستند که در صورت ساخت ممکن است یکسال طول بکشد تا به دست ما برسد لذا بهترین کاری که می شود انجام داد این است که پروتکل‌های بهداشتی شامل شست‌ و شوی دست‌ها، استفاده از ماسک و فاصله های اجتماعی را جدی بگیرید و رعایت کنید که این امر تا ۹۵ درصد در پیشگیری از  ابتلا به کرونا موثر خواهد بود و این درحالی است که واکسن ممکن است فقط تا ۶۰ درصد موثر باشد.
وی با اشاره به اینکه عدم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم و عادی انگاری، علت اصلی شیوع مجدد این بیماری می باشد؛ بیان کرد: سفر به استان مازندران در ایام تعطیل نیز از علت های مهم وضعیت این روزهای استان می باشد به طوری که طبق آمارها در هر تعطیلی نزدیک به جمعیت استان، مسافر به این مناطق می آید که هم باعث آلودگی منطقه شده و هم مسافران این آلودگی ها رابه شهرهای خود انتقال می دهند.
بهداشت و درمان از هرگونه محدودیت سفرهای استانی استقبال می کند

جلالی اضافه کرد: بارها در جلسات ستاد استانی مبارزه با کرونا که با حضور استاندار و دیگر مسئولان برگزار شده بود این موضوع عنوان شد ولی اینگونه تصمیم گیری ها باید در سطح کلان و ستاد ملی کرونا انجام گیرد و سیستم بهداشتی درمانی از هرگونه محدودشدن سفرهای استانی استقبال می کند چون می داند از گسترش آلودگی ها جلوگیری خواهدکرد.

وی گفت:  البته برداشتن محدودیت ها بدلیل مسایل اقتصادی، معیشتی و روحی روانی مردم بود ولی شرطش این بود که اگر سفر آزاد هست با رعایت پروتکل های بهداشتی باشد که متاسفانه با برداشتن محدویت ها رعایت نکات توسط مردم کاهش یافته و عادی سازی توسط مردم تبدیل به عادی انگاری شد که نتیجه آن شرایط فعلی شد.

 جلالی بیان داشت: در شرح حالی که از بیماران بستری گرفته شد تعداد قابل توجهی در مراسم های عروسی، عزا و مهمانی های خانوداگی شرکت داشتند و نکته ای که باید مد نظر باشد این است که باید با زندگی با این ویروس در شرایط فعلی کنار بیاییم.

وی افزود: اگر مردم عزیز نکاتی را که بارها ذکر کردیم را رعایت می کردند دچار شیوع مجدد آن نمی شدیم ولی برای مقابله با این ویروس هیچ وقت دیر نشده و ما هنوز هم می‌توانیم با رعایت، این ویروس را شکست دهیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان داشت: علاوه بر رعایت مردم عزیز محدودیت‌هایی هم مثل تعطیلی برخی مشاغل و بسیاری از صنف ها باید علاوه بر مسایل قبلی محقق شوند.

بر اساس آخرین گزارش از دانشگاه علوم پزشکی بابل تعداد افرادی که در مراکز درمانی این شهرستان به عنوان مبتلایان به کرونا بستری هستند به  ۱۸۴ بیمار رسیده است در صورتی که نسبت به ۷۰ روز گذشته که به تعداد ۶۰ بیمار بستری در کل رسیده بود بسیار نگران کننده اعلام شد.

آژیر قرمز وضعیت کرونایی در بابل از شنبه هفته گذشته ۱۴ تیرماه به صدا درآمد و بعد از آن نیز محدودیت های کرونایی برای سالن‌ها و باشگاه‌های ورزشی،  استخرهای سرپوشیده، سینماها، سالن‌های تئاتر و نمایش، موزه‌ها و باغ‌موزه‌ها، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، مساجد و مصلی‌ها، برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی ، مذهبی و همایش‌ها، کافه‌ها، قهوه‌خانه‌ها و چای‌خانه‌ها، باغ وحش‌ها و مراکز تفریحی و نظایر آن تا خروج شهرستان از وضعیت قرمز از سوی فرمانداری شهرستان بابل تعطیل شد.

زنگ خطر ورود بیماری کرونا به مازندران ۳۰ بهمن سال گذشته با شناسایی ۲ بیمار مشکوک در بابل نواخته شد. بیماران شناسایی شده افرادی بودند که همزمان با شیوع کرونا در قم به آن شهرستان سفر داشتند.

دانشگاه علوم پزشکی بابل که مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران فعالیت می کند، شهرستان بیش از  ۵۰۰ هزار نفری بابل را با هفت بیمارستان زیر پوشش دارد که از این تعداد پنج بیمارستان آیت الله روحانی و میناگر ، شهید بهشتی ، یحیی نژاد و امیرکلا از ابتدا برای پذیرش بیماران کرونایی اختصاص یافتند و همچنان هم پذیرش این بیماران در تمامی این بیمارستان ها ادامه دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا بابل پروندهٔ خبری در خانه بمانیم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا بابل ویروس کرونا بابل دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۵۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره ملی پادکست"قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب" در کرمان

   به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان ، این جشنواره را خانه ادبیات کودک و نوجوانان ایران سرای آذر یزدی و با همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های کرمان و یزد و کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان‌ها به همراه بزرگداشت استاد هوشنگ مرادی‌کرمانی، ویژه کودکان هفت تا ۱۱ سال و نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ سال برگزار کرده است.

محمدی معاون فرهنگی و رسانه‌ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این مراسم گفت: با ابراز امیدواری اینکه موسسات فرهنگی هنری کرمان نیز در حوزه‌های متعدد فرهنگی و نکوداشت مفاخر نقش خود را ایفا کنند اضافه کرد: استان‌های کرمان و یزد پیوندهای فرهنگی عمیقی دارند و این همراهی‌ها می‌تواند تأثیرگذار باشد و ما نیز در برگزاری این رویدادها همکاری خواهیم کرد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز با بیان اینکه امیدواریم با برگزاری این جشنواره در تربیت کودکان و نوجوانان ایران اسلامی نقش مهمی ایفا کنیم  و این نقش تربیتی، ارزشمند و با آثار ماندگار خواهد بود .
حسین دشتی، اضافه کرد: انتخاب یک قصه از جلد یک تا هشت کتب «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» اثر مهدی ‌آذریزدی و انتخاب یک قصه از آثار هوشنگ مرادی‌کرمانی از بخش‌های این جشنواره است و آیین پایانی جشنواره ۱۸ تیر امسال به میزبانی استان یزد برگزار می‌شود.

 قرار است این جشنواره هر سال در یک استان و با معرفی چهره فرهنگی ادبی آن استان رونمایی و اختتامیه آن در یزد برگزار شود و برآیند سالانه جشنواره یک کتاب صوتی از منتخبین شرکت‌کننده در جشنواره خواهد بود و کارهای برگزیده مجددا به‌صورت حرفه‌ای باز تولید خواهد شد.

کودکان و نوجوانان سراسر ایران می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند و کتاب‌های مورد نظر را با لهجه‌های بومی خود خوانده و پادکست تولید کنند. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند در فضای مجازی به نشانی Azaryazdi.ir مراجعه کنند.

 

دیگر خبرها

  • جشنواره ملی پادکست «قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب» در کرمان
  • جشنواره ملی پادکست"قصه‌های خوب با صدای خوب برای بچه‌های خوب" در کرمان
  • واکسیناسیون رایگان طیور بومی و روستایی در گنابادعلیه بیماری نیوکاسل
  • روز اسیر فلسطینی در سایه نسل کشی علیه غزه 
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران/ این گروه بیشتر در معرض بیماری هستند
  • چشم‌رنگی‌ها در معرض این بیماری
  • هشدار دامپزشکی تربت حیدریه به دامداران در خصوص بیماری آنتروتوکسمی (قلوه نرمی)
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر